Beantwoord

Internet verbruik gsm relais.

  • 18 February 2019
  • 1 reactie
  • 466 Bekeken

Badge
Ik heb een simpel abo genomen voor mijn toegangshek. Daar zit een relais in en een simkaart. Als iemand het nummer belt dan neemt de sim nooit op maar verbreekt de verbinding. Hij kijkt vervolgens of het nummer een bekende is en afhankelijk daarvan doet hij de poort open of niet.
Op die sim heb ik internet aan moeten zetten want als ik de instellingen moet wijzigen kan dat op de volgende manier. Ik stuur een sms naar de sim en vervolgens krijg ik een code per sms terug. Dan kan ik via internet verbinding maken en mijn instellingen doen.
Komt geen wifi aan te pas.
Ik heb het nu een paar keer gedaan en zie keurig een verbruik van 0,02 MB tot 0,1 MB per keer. Het is tenslotte alleen maar wat data.
Toch zie ik in de verbruikscijfers dat er ongeveer ieder half uur even een internet connectie lijkt te zijn met 0,00 mb verbruik
Vreemd ik kan me niet voorstellen dat die gsm module telkens even op internet gaat kijken.
Ook is het niet op dezelfde momenten als dat hij gebeld wordt om de poort te openen. Dat is bv vandaag helemaal niet gebeurd tussen 8 en 17 uur en toch tel ik in het verbruik 14 internet sessie's van 0.00 mb
Het lijkt niet belangrijk, maar ik wil wel graag een spookrekening vermijden stel dat het ineens sessies worden van 10 mb dan krijg ik aan het eind van de maand een probleem.
icon

Beste antwoord door Ilan 20 February 2019, 11:23

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 3
Badge +8
Hallo Theo,

Welkom op onze community!

Wij ondersteunen alleen bellen en internet via een daarvoor geschikte en gecertificeerde mobiele telefoon. Overige randapparaten ondersteunen wij niet.
Meer informatie hierover kan je vinden in onze algemene voorwaarden.

Wat ik je wel kan adviseren is om een plafond in te stellen voor je abonnement. Hiermee bepaal je zelf hoe hoog je kosten kunnen worden.

Je leest hier meer informatie over het plafond.

Groet,
Ilan

Reageer