Beantwoord

Kosten door MB's buiten bundel?

  • 22 December 2019
  • 14 reacties
  • 964 Bekeken

Hallo,

 

Door problemen met mijn wifi thuis heb ik de laatste dagen zonder dat ik het doorhad meer mb's verbruikt dan normaal. Vandaag kreeg ik zelfs te horen via sms dat ik op 80% van mijn bundel zat. Maar tegelijkertijd kreeg ik nog 2 smsjes meer. Namelijk dat ik op 100% zat en een dat mijn simkaart geblokkeerd werd om nog hogere kosten te voorkomen. Nou heb ik in een keer een rekening van 50 euro. Dit is wel even schrikken! Hoe kan het dat deze kosten zo snel oplopen?

icon

Beste antwoord door Joachiem 23 December 2019, 12:26

Bekijk origineel

14 reacties

19 dec. j.l. heb ik een identieke ervaring. Na onderzoek bleek dat ik een update heb ontvangen voor mijn Android-systeeem van 518 MB, waardoor ik buiten de bundel viel.

Resultaat : € 50 extra kosten en bundel geblokkeerd.

Oplossing : plafond vebruik aanvragen op de site van Simpel.

In mijn telefoon heb ik nu ook een plafond aangebracht, dus geen extra kosten meer.

Reputatie 2
Badge +8

Hoi en welkom op onze Community! :maple_leaf:

Zoals @GMol ook aangeeft kan het zijn dat de kosten door een update gekomen zijn van het android systeem of wellicht heb je een Apple systeem.

De kosten zijn gekomen door buitenbundelkosten. Ja kan bij ons buitenbundelkosten voorkomen. Wij versturen de 80% en 100% sms, daarna kan je eventueel een MB-aanvuller bestellen. Om kosten te voorkomen kan je je Plafond instellen via je Mijn Simpel pagina. Je verbruik wordt dan automatisch stop gezet als je de limiet bereikt hebt. 

Een grandioze kerst gewenst!

Groetjes Joachiem

GMol, bedankt voor je reactie en goede tips! Hier ga ik zeker mee aan de slag.

Joachiem ook bedankt voor je reactie en tips.

Ik heb ook via de mail contact gehad met de klantenservice. Ze zijn me heel netjes tegemoet gekomen en een groot deel van het bedrag is kwijtgescholden. Erg netjes! Daar ben ik natuurlijk erg blij mee!

Fijne feestdagen!

Reputatie 2
Badge +8

@Paridaans Thanks jij ook :grinning:

Voor het plafon betaal je maandelijks 50 EU cent dat vind ik ook oplichting ik vind dat je dat 1x in rekening mag brengen niet maandelijks ,het voorkomt idd wel dat je een hoge eindafrekening krijgt ...

Reputatie 4
Badge +8

Hi @Sietske!

Het werkend houden en ontwikkelen van het Plafond is ook voor ons niet kosteloos, daarom vragen we daar een kleine (maandelijkse) vergoeding voor. Dergelijke extra opties zijn bij andere providers vaak opgenomen in het maandbedrag. Wij hebben ervoor gekozen om dit enkel in rekening te brengen wanneer een klant deze optie gebruikt. Zo betalen ook alleen de klanten hiervoor die daadwerkelijk gebruik maken van het Plafond.

Uiteraard staat het je vrij om het Plafond niet te gebruiken. Via het Mijn Simpel account en de 80 en 100 procent meldingen blijf je ook op de hoogte van je verbruik. Met het Plafond heb je echter net wat meer controle over de kosten voor het geval je de waarschuwingsberichten bijvoorbeeld een keer over het hoofd ziet.

Groetjes,

Phil

Hallo,

 

Door problemen met mijn wifi thuis heb ik de laatste dagen zonder dat ik het doorhad meer mb's verbruikt dan normaal. Vandaag kreeg ik zelfs te horen via sms dat ik op 80% van mijn bundel zat. Maar tegelijkertijd kreeg ik nog 2 smsjes meer. Namelijk dat ik op 100% zat en een dat mijn simkaart geblokkeerd werd om nog hogere kosten te voorkomen. Nou heb ik in een keer een rekening van 50 euro. Dit is wel even schrikken! Hoe kan het dat deze kosten zo snel oplopen?

 

Hi,

 

ik heb hetzelfde probleem totaal niet blij met de service van Simpel kwam er gelukkig zelf achter bij 30€ buiten mijn bundel voorheen altijd berichtjes gekregen nu ineens niet meer… niet gewend van jullie erg jammer hoop dat dit niet vaker gaat zijn want dan ga ik overstappen naar een andere provider...

Reputatie 3
Badge +7

Hi @Slampe,

We sturen wel berichtjes, maar deze kunnen onverwachts niet of te laat aankomen. Mijn collega's hadden al het plafond getipt.

Verder kan je in jouw telefoon bij “gegevensgebruik” nagaan of er mogelijk één app is die meer dan anders verbruikt.

Groet, Sanne

Hi @Slampe,

We sturen wel berichtjes, maar deze kunnen onverwachts niet of te laat aankomen. Mijn collega's hadden al het plafond getipt.

Verder kan je in jouw telefoon bij “gegevensgebruik” nagaan of er mogelijk één app is die meer dan anders verbruikt.

Groet, Sanne

Hoi @Sanne 

ik heb inderdaad net een uurtje geleden een sms ontvangen terwijl hij sinds gisteren avond al op is baal er mega ervan, normaal krijg ik het altijd meteen van jullie waar ik heel blij en te vreden over was.

 

in iedergeval bedankt voor de reactie 

Reputatie 3
Badge +7

@Slampe , kan je anders een screenshot daarvan sturen naar de klantenservice? Gaan we de notificaties voor je nakijken. Je kan ons hier bereiken.

Hi @Sietske!

Het werkend houden en ontwikkelen van het Plafond is ook voor ons niet kosteloos, daarom vragen we daar een kleine (maandelijkse) vergoeding voor. Dergelijke extra opties zijn bij andere providers vaak opgenomen in het maandbedrag. Wij hebben ervoor gekozen om dit enkel in rekening te brengen wanneer een klant deze optie gebruikt. Zo betalen ook alleen de klanten hiervoor die daadwerkelijk gebruik maken van het Plafond.

Uiteraard staat het je vrij om het Plafond niet te gebruiken. Via het Mijn Simpel account en de 80 en 100 procent meldingen blijf je ook op de hoogte van je verbruik. Met het Plafond heb je echter net wat meer controle over de kosten voor het geval je de waarschuwingsberichten bijvoorbeeld een keer over het hoofd ziet.

Groetjes,

Phil

Is toch ook trucje om geld te verdienen,   

1.mensen denken in 1ste instantie dat ze niet zomaar buiten hun bundel kunnen, dat kan juist heel makkelijk

2. Om daar dan toch heel zeker van te zijn betaal je €0,5 zodat je echt nooit (minimaal)meer dan €10  kosten hebt.

3.met de huidige technologie en mogelijkheden kun je makkelijk buiten je bundel komen als je provider je hier niet voor beschermd. 

Dus mensen die niet het plafond instellen,  komen er door de extra kosten wel achter dat ze het plafond hadden moeten pakken en zijn nu een x bedrag extra kwijt en abonneren zich dan alsnog voor plafond.

Zo ben je eigenlijk verplicht om €,050 extra te betalen en doe je het niet meteen kun je nog wel eens berooider uitkomen dan die €0,50 extra per maand

Beter het plafond standaard in de prijs verwerken en dit ook in de abonnement voorwaarden uitlichten als een voordeel/zekerheid

Reputatie 6

Hier wil ik nog wel even reageren @Hans2020 .

Ik kan me best vinden in je gedachten om standaard het plafond bij het abonnement te leveren. Zoals je Hier kunt lezen was het plafond gratis voor klanten tot vòòr 8 augustus 2017. Het zou fijn zijn geweest als dit zo was gebleven, geen verschil in klanten.

Het is nu een keuze die je als klant mag maken net als uit de verschillende soorten bundels. 

Wel moet erbij vermeld worden dat dit evenals de MB aanvullers, de buiten bundel kosten, enzovoort worden vermeld op de bestelpagina en de Tarievenpagina

En verlengen mag 6 maanden voor het einde van je lopende abonnement. De vaste looptijd is niet af te kopen /betalen. Dat laatste zou ik ook liever anders zien. Maar dat staat weer vermeld in de algemene voorwaarden. 

Zeker staat alles wel ergens vermeld ( bestelpagina, tarievenpagina, algemenevoorwaarden etc) maar je moet wel altijd alle voorwaarden en opties doornemen, (dat zijn nogal wat)  dat doen veel mensen dus niet en daar word op ingespeeld.

Nu is het plafond een Keuze,   terwijl het geen Keuze is want stel je het niet in wordt je vroeg of laat geconfronteerd met extra kosten waardoor je alsnog het plafond gaat gebruiken. En ook nog eens tot wel 50eu extra moet betalen en dan is het leed dus al geschied.

Niemand wil zomaar buiten zijn bundel om kosten maken dat is logisch,  de meeste mensen denken dat dat ook zo is en dat je moet instellen om wel evt extra kosten te maken ipv iets instellen om geen extra kosten te maken.    

Berichten van Let op!! Nieuwe klanten! Stel nu je plafond in om extra kosten te vermijden,  krijg je niet Dan zouden jullie beter jullie klanten attenderen.

Reputatie 6

Zo kun je het zien maar er zijn ook nog een aantal alternatieven. 

Het begint met een stukje eigen verantwoordelijkheid. Het goed inschatten van je te verwachten gebruik en daar de keuze die je maakt op baseren. De telefoon goed instellen en goed monitoren. Dan kun je zelfs heel erg ruim onder je maandelijks tegoed blijven. Bijna alles wordt  bepaald door de gebruiker.

Heb je een maand wat meer verbruik, vooral data, dan heb je door een kleine investering, MB aanvullers, al een extra marge. 

Reageer