Beantwoord

maximum internettegoed niet overschrijden

  • 15 February 2019
  • 11 reacties
  • 2162 Bekeken

Hallo,
Kan ik mijn android toestel zo instellen dat ik absoluut niet over mijn limiet kan? Ik heb wel berichtjes ontvangen van Simpel om me te waarschuwen dat ik mijn limiet op had, maar per ongeluk heb ik toch blijkbaar niet goed afgesloten en toen is mijn verbruik dus gewoon doorgegaan, met alle kosten van dien. Dit wil ik niet nog eens meemaken. Kan iemand helpen?
icon

Beste antwoord door Diana 18 February 2019, 13:30

Bekijk origineel

11 reacties

Ik heb nog even gezocht op internet en daar zag ik dat als je de instelmogelijkheden niet ziet je op "mobiele gegevens" moet klikken. Hij moet dus "aan" staan zogezegd!
Ok, opgelost dus. Héél hartelijk dank voor je moeite!!
Reputatie 6
Er zijn veel Android toestellen waarbij een ingebouwde datameter zit. Per merk kan er verschil zijn in menu. Bij de 1 staat het bij instellingen, simkaart(en) bij de ander gegevensgebruik/datagebruik..

Zet de waarschuwing en limiet lager dan je bundel, bijvoorbeeld limiet op 90% van je totale bundel.

Ook de looptijd van de bundel kan worden ingevoerd. Verder zou ik My Datamanager (extra) installeren.

Lees ook dit.
Hi Snowboard, dank voor je advies. Ik zal datamanager installeren.
NB Ik overweeg niet mijn abonnement op te zeggen!
Groet, angeliek
Reputatie 6
Hi angeliek de Vries.

NB😉 de ingebouwde datameter is een echte stop, de app geeft een goed beeld en waarschuwt maar is geen echte stop.

Mvrgr.
Snowboard.
Volgens de ingebouwde datameter had ik nog meer dan de helft tegoed- daar heb ik dus niets aan- of is dt nog in te stellen zodat het het gebruik correct meet?

En ja, een waarschuwing kreeg ik van Simpel zelf, maar daarmee kan het dus nog mis gaan als je niet heel goed oplet!
Reputatie 6
Wanneer de ingebouwde datameter helemaal goed is ingesteld kan er wel een kleine afwijking zijn maar deze meet heel scherp rechtstreeks op je mobiel, het kan iets afwijken van wat de provider meet.

Wat je schrijft verbaasd me, vooral de helft bundeltegoed.

Dit is een voorbeeld met uitleg en hoe het eruit kan zien.

Let daarbij vooral op het woordje "absoluut".

Daarmee is de optie enorm handig voor kinderen die nog met hun datalimiet om moeten leren gaan, of voor Android-gebruikers die absoluut niet hun databundel willen overschrijden.
Net wat ik nodig heb. Als ik naar datagebruik ga kan ik niets instellen! Daar zit het probleem dus. Heb je nog een idee wat ik hier aan kan doen?
Reputatie 6
Geef even aan welk merk en type telefoon je hebt. Ik kijk graag met je mee

Andere methode van benadering.
Ga naar instellingen, mobiele netwerken.
Zie je daar iets staan van een dataplan/datalimiet instellen wanneer je mobiel internet aanzet?

En anders even naar een telefoonspeciaalzaak. Die kunnen rechtstreeks met je meekijken en ook instellen.
Reputatie 1
Badge +7
Er zijn veel Android toestellen waarbij een ingebouwde datameter zit. Per merk kan er verschil zijn in menu. Bij de 1 staat het bij instellingen, simkaart(en) bij de ander gegevensgebruik/datagebruik..

Zet de waarschuwing en limiet lager dan je bundel, bijvoorbeeld limiet op 90% van je totale bundel.

Ook de looptijd van de bundel kan worden ingevoerd. Verder zou ik My Datamanager (extra) installeren.

Lees ook dit.


Super goede tip Snowboard!
Daarnaast bied Simpel de optie om een Plafond in te stellen. Hiermee heb je volledige controle over de kosten van jouw abonnement.
Je kunt het Plafond instellen via de Mijn Simpel pagina. Lees er hier meer over.
Ik kreeg al meerdere keren een sms van simpel met een plafond waarschuwing. Terwijl ik nog niet eens een kwart van mijn tegoed had gebruikt. Gebeurd ook bij mijn man. Plafond hebben we keurig op 80% ingesteld. Er staat niet in die sms waar je teveel van zou hebben gebruikt. Sms die ik naar het buitenland stuur moet ik blijkbaar apart betalen. Daarmee kon ik 1 waarschuwings sms verklaren. Maar de waarschuwing van vandaag kan ik niet achterhalen. Hier klopt gewoon iets niet.
Reputatie 1
Badge +7
Hoi Paulien,

Staat het Plafond even hoog ingesteld als de abonnementskosten? Dan kan het voorkomen dat je direct de melding krijgt dat het Plafond bereikt is wanneer je gebruik wilt maken van een dienst die niet binnen de bundel valt.
Op het verbruiksoverzicht kun je precies zien hoeveel belminuten, sms-berichten en MB's je binnen de bundel nog over hebt en waar de kosten buiten de bundel voor gemaakt zijn. Voor meer informatie over het Plafond, kijk hier.

Met vriendelijke groeten,

Diana

Reageer