Beantwoord

mb aanvuller op vakantie, wat te doen?


Dichter heeft een abonnement van 6000 GB voor 10 euro. Nu op vakantie is dat op. We kopen iedere keer 1000 bij voor 7,50 euro. Maar dit is niet om te doen. Nu heb ik al 15 euro opgemaakt voor 2000 GB en dat in 1 dag. Dit kan toch niet, is er een andere oplossing? Het liefst koop ik dan weer 6000 voor 10 euro.

icon

Beste antwoord door Charlie 25 July 2022, 11:52

Bekijk origineel

11 reacties

Zo herkenbaar dit. Daar heb ik de laatste twee maanden ook last van. Vorige maand had ik een rekening van 46 euro omdat mijn mb iedere keer op was. Heel toevallig waren de mb's van mijn dochter en vriend ook steeds op. Ik heb een data manager op mijn telefoon en die geeft precies aan hoeveel data je verbruikt via wifi, mobiel netwerk en roaming. Gek genoeg heb ik via mijn data manager nog mb's over. Ik heb er over gebeld maar er wordt niks aan gedaan.

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Kikki39,

 

Wat vervelend dat de MB's zo snel op zijn! 

 

Je kunt gebruikmaken van het aanschaffen van de MB-aanvullers, wat je al gevonden hebt. Wij hebben daarbij geen actiebundel waarbij er korting toe te passen is.

 

@Wendy.w Vanwege privacy regelingen is het voor ons niet mogelijk om exact in te zien waar je MB's aan verbruikt zijn. Wij mogen enkel bijhouden op welke momenten je verbruik begint en stopt en hoeveel daarbij verbruikt wordt. Ik raad je aan om de instellingen van je telefoon te controleren. Wellicht dat je daar terug kan zien welke app(s) er qua verbruik uitspringt. Je kan ook apps zoals datatracker/datamanager downloaden om hier mee zicht in te krijgen (dit moet wel dezelfde periode aanhouden als dat wij doen). Je kan ook nakijken of wifi-assistentie/snelle netwerkwissel aanstaat op je toestel. Als dit het geval is, kan er stiekem gebruik worden gemaakt van je mobiele data wanneer je wifi verbinding zwak is. 
Overigens is het altijd mogelijk dat er een datasessie wordt opgestart indien je toestel aan staat. Er lopen allerlei processen op de achtergrond waar ook dataverbruik bij komt kijken. Hier hoef je niet per se iets voor te doen op het toestel. Om hoge buitenbundel kosten te voorkomen is het raadzaam om via Mijn Simpel een Plafond in te stellen. 

 

Groet, Charlie

Simpel

Hier dito. Welke data manager gebruik je?

Beste josb,

Ik gebruik my data manager app.

 

Beste Charlie,

Instellingen van mijn telefoon staan goed, zowel de app als telefoon geven bijna hetzelfde aan. Maar af en toe wordt mijn WiFi verbruik bij het internet verbruik gerekend volgens mij. Want pas als ik alles bij elkaar op tel dus WiFi, mobiel internet en roaming kom ik net iets boven de 12 GB , dat is het abonnement wat ik heb bij simpel, meer GB bieden jullie niet aan vandaar.

Reputatie 2
Badge +7

Hey @Wendy.w,

Goed dat je van alles hebt nagelopen.

Er kan geen verbruik worden geregistreerd wanneer je WiFi gebruikt. Wel is het mogelijk wat @Charlie eerder aangaf, dat je telefoon zelf overschakelt tussen Mobiel internet en WiFi. Dit kan onbewust gebeuren. Heb je de Wifiassistentie eventueel al nagekeken? Daarnaast staat de overschakeling bij slecht functionerende WiFi hier los van. Je geeft aan dat jullie hele gezin dit ervaart, het zou kunnen dat de WiFi thuis wat vertraagd is. 

Nogmaals maakt het feit dat wij niet kunnen inzien waaraan iets verbruikt wordt, het erg lastig om tips te geven hierover. Ik hoop dat je de oorzaak terugvindt!

Groetjes, Janine

Simpel

Beste Janine,

Zoals ik al aangaf heb ik alles gecontroleerd. Vorige maand zat me vriend 2500 kilometer bij huis vandaan en me dochter 300 kilometer van huis. Van mijn dochter weet ik dat daar goede stabiele WiFi is. Bij mijn vriend thuis is de WiFi maar ook het bereikbaarheid zwak omdat we op de grens zitten daar Nederland/Duitsland dus vaak roaming. Neemt niet weg het feit dat als ik geen andere dingen die dan andere maanden ook kwa internet verbruik dat het dan raar is dat ik meestal uit kom met mijn mb's en afgelopen twee maanden net over de helft van de maand een bericht krijg dat ik 80 procent van mijn mb's heb verbruikt. WiFi of geen WiFi.

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Wendy.w,

 

Vreemd dat het plots anders is dan anders, terwijl jij je niet bewust bent van ander internetverbruik. 

Het is voor ons niet inzichtelijk wat er precies verbruikt is, enkel tussen welke tijdstippen het internet is verbruikt en hoeveel internet daarbij verbruikt is. Dit kun je ook inzien via de Mijn Simpel pagina. Hopelijk kun je aan de hand van deze informatie achterhalen wat er precies is verbruikt en waardoor het verbruik plots hoger ligt. Meer dan deze tips kunnen wij niet meegeven, gezien wij gebonden zijn aan de privacywetgeving. Ook kun je eventueel kijken naar een DataManager die het verbruik preciezer voor je bij kan houden. 

 

Groet, Charlie

Simpel

Toch zou ik het heel fijn vinden als je bijvoorbeeld op vakantie gaat en je weet dat je daar weinig beschikt over wifi dat je van te voren bijvoorbeeld je abonnement kan verdubbelen o.i.d. dat de kosten lager blijven want dit is niet grappig. Wij waren 10 dagen weg in een huisje wat later bleek toch geen wifi te hebben... terwijl we ons hadden verheugd on op vrije momenten lekker series en alles bij te kijken... gelukkig wel iets kunnen downloaden maar dan overdag ben je onderweg en routes en wegen bezig en locaties zoeken nou dan gaat het ook hard... ondanks jullie verhaal dat het niet lukt net zoals mb's die overblijven en niet meegaan naar de volgende maand..... dat laatste zou ook een optie zijn om dan in vakantie periodes toch goedkoper uit te zijn .. nu moet je mobiele kosten mee rekenen in vakantie budget om niet voor verassingen te komen staan. Terwijl het vrij essentieel is tegenwoordig. Dat is dan toch raar dat daar niet iets nee kan gebeuren om dat beter te regelen? Of zie ik dat nou verkeerd?? 

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Linda Sabien van den Ende,

 

Begrijpelijk dat je op vakantie bereikbaar wilt zijn en voldoende internet nodig hebt!

 

Voordat het internet op raakt, informeren wij je per sms dat er 80% of 100% van de internetbundel is verbruikt. Hierdoor kun je tijdig een MB-aanvuller aanschaffen, om zodoende meer internet te kunnen gebruiken wanneer nodig. 

Het tegoed van internet, belminuten en sms'jes vervallen aan het einde van de maand, dat is altijd al zo geweest. Overgebleven tegoed neem je dus niet mee naar de volgende maand. 

 

Groet, Charlie

Simpel

Dit blijft een vervelend probleem. Al zou je in vakantie periode tijdelijk voor een betere prijs je GB's op kunnen schrijven i.p.v. de MB aanvuller per keer te gebruiken... ik loop et weer tegenaan bij vakantie plek zonder wifi!!!

Reputatie 2
Badge +7

Hey @Linda Sabien van den Ende ,

Dat kan ik goed begrijpen!

Momenteel hebben wij geen andere opties buiten de MB-aanvullers die je per periode kan aanschaffen. Sinds kort hebben we wel de 3 GB MB-aanvuller als nieuwe optie erbij, zo heb je nog voordeliger een aanvulling op je bundel. Zeer handig voor momenten zoals die je omschrijft. Wie weet wordt het ooit nog mogelijk om voor korte tijd je bundels aan te passen. 

Fijne dag!

Groetjes,

Janine

Simpel

Reageer