Beantwoord

mb’s verdwijnen

  • 7 May 2020
  • 7 reacties
  • 928 Bekeken

Badge

Beste simpel,

Ik kijk nu voor het eerst eens naar mijn m’n specificatie, omdat er staat dat mijn MB’s, heeeel vreemd, bijna op zijn. En vraag me toch echt wat af.
Hoe kan er dagelijks MB’s op vaste tijden (in mijn specificatie te zien) gebruikt worden terwijl ik dan gewoon op de WiFi zit? 
En hoe kan het dat er snachts MB’s gebruikt worden terwijl ik dan gewoon slaap?

Ik vind dit heel raar, normaal gebruikte ik altijd nog geen 2gb en nu opeens is mijn 4gb er al doorheen. Ik weet zeker dat dit niet kan en onmogelijk is.

 

Ik hoop op een spoedige reactie terug?

Met vriendelijke groet,

Ananda Raaphorst 

icon

Beste antwoord door Phil 8 May 2020, 11:09

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 4
Badge +8

Goedemorgen @Ananda!

Goed dat je het verbruik in de gaten houdt. Vanwege privacy regelingen kunnen wij niet inzien waar je MB’s aan verbruikt zijn. Wij zien alleen de aantallen qua verbruik en op welk moment een datasessie gestart is. Vanwege die reden raad ik je dan ook aan om te kijken of op het toestel zelf is bijgehouden waar de MB’s aan verbruikt zijn.

Het feit dat je bijvoorbeeld ligt te slapen betekent niet dat er geen verbruik plaats kan vinden op je toestel/het netwerk. Op je toestel lopen namelijk verschillende processen op zowel de voor- als achtergrond waarbij verbruik kan plaatsvinden. Ook wanneer je niet daadwerkelijk met je telefoon in je hand zit lopen die processen, bij die processen worden vaak ook MB’s verbruikt. Los daarvan kan een datasessie 's nachts starten maar kan die sessie tot in de ochtend lopen waardoor het dataverbruik binnen die sessie oploopt door wat je in de ochtend verbruikt.

Groetjes,

Phil

Badge

Bedankt voor je reactie.

 

Ik ga het even in de gaten houden allemaal!

Reputatie 6
Badge +9

Bedankt voor je reactie.

 

Ik ga het even in de gaten houden allemaal!

Zet gewoon op je telefoon de mobiele gegevens uit, ook als je Wi-Fi beetje zwak is kan je toestel.overschakelen naar 4G en zo mb's gebruiken.Ik schakel mijn mobiele gegevens altijd uit.

Telefoon 3 dagen uitgeschakeld, toch verbruik mb. Ra ra.  

Reputatie 4
Badge +8

Hi @JanHamersma!

Ik heb een reactie gegeven in het door jou aangemaakte topic!

Groetjes,

Phil

Hier ook nog steeds alle apps staan uit dat ze op de achtergrond mb's kunnen gebruiken en de tijden wanneer het afgehouden is ben ik aan het werk en wordt de telefoon niet gebruikt 🤔

 

Hi @Rookie

Fijn dat je de weg naar onze Community hebt gevonden! 

Mocht je niet weten waarom je verbruik zo hoog is, dan raad ik je aan om onze webpagina te bekijken. 
Hier kan je bijvoorbeeld informatie terugvinden om hoog verbruik te voorkomen. 

Groet,

Lisa
 

 

 

Reageer