Beantwoord

Mb's vliegen er uit

  • 28 August 2021
  • 1 reactie
  • 206 Bekeken

Hallo,

Een vraag die ik vaker gesteld zie worden en waarvoor jullie een standaard antwoord hebben, waar ik niks aan heb. Al jaren hou ik mijn verbruikte mb's bij en nu ik nieuw bij jullie ben, kon ik daar dus precies mijn mb's op afstemmen. Ik neem een ruime marge maar na een weekje zijn mijn mb's op?!?!?!

Ik doe precies hetzelfde als bij mijn oude provider, heb NIETS veranderd, en ik heb na een week al meer verbruikt dan ik ooit in de afgelopen járen bij mijn oude provider per maand heb verbruikt. Ik vind dit héél sterk! Of mijn oude provider heeft al die jaren te weinig geteld, of jullie tellen veel te veel, en ik vermoed dit laatste. Op deze manier ren ik heel gauw terug naar mijn oude provider!

Ik zie dit probleem heel veel voorkomen in de community, met telkens hetzelfde antwoord, maar liever wil ik weten hoe het nou echt zit?????

icon

Beste antwoord door Phil 30 August 2021, 15:18

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 4
Badge +8

Goedemiddag @jolandan,

Begrijpelijk dat je graag wilt weten hoe je verbruik verloopt.

Wat je verbruikt en hoe snel je verbruikt is puur afhankelijk van wat je op telefoon doet. De downloadsnelheid, oftewel de snelheid van je verbinding, kan per provider verschillen. Het downloaden van bijvoorbeeld een foto van 3 MB kost bij elke provider hetzelfde aantal MB’s.

Ik raad je aan om te checken of er een datamanager ingesteld staat op je telefoon en zo niet om die dan wel in te stellen of te downloaden. Op die manier krijg je namelijk inzicht in je verbruik. Daarbij wordt niet alleen bijgehouden hoeveel je verbruikt en wanneer maar ook welke apps en processen data verbruiken. Dit antwoord komt grotendeels overeen met wat er elders op de Community staat. Echter is dat de enige wijze om specifiek inzicht te krijgen in je verbruik.

Groetjes,

Phil

Reageer