Beantwoord

Onverwachts hoog verbruik

  • 17 January 2022
  • 10 reacties
  • 832 Bekeken

ik ben vandaag niet met Merijn telefoon op internet geweest. Toch is mijn internet tegoed binnen een ½ uur weg en zit ik aan mijn plafond.Internet is opeens weg en mijn plafond. Hoop wel dat Simpel dit vergoed. Wat moet ik doen om dit te voorkomen? Zie net dat er al meerdere meldingen hier over gaan. 
met spoed oplossen 

groet

frans

 

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 17 January 2022, 15:18

Bekijk origineel

10 reacties

Hi @j.f.lotgeringlotgering

Erg vervelend dat het verbruik onverwachts zo hoog is. 

Het is niet mogelijk dat er iemand gebruik heeft gemaakt van de simkaart, dit kan enkel via je eigen toestel. 
Het verbruik wordt overigens geregistreerd door de simkaart, dus het verbruik wat in de specificatie staat vermeld klopt wel. Het vergoeden van eventuele buitenbundelkosten is niet mogelijk. 

Mocht je het toestel niet hebben gebruikt, dan kunnen er verschillende oorzaken zijn voor het hoge verbruik. 
Verbruik waar je niet direct aan denkt is bijvoorbeeld het binnenhalen van updates van apps op de achtergrond, of het installeren van software-updates. Zo kan het dus ook voorkomen dat je tijdstippen terugziet van internetsessies waarop je je telefoon niet actief gebruikte. 

Op deze pagina wordt meer informatie gegeven over hoog verbruik en hoe je dit voor de volgende keer kan beperken. 

Hopelijk heb je er wat aan! 

Groet,

Lisa

 

beste Lisa.
Ik ben alleen met WiFi intern bezig geweest en niet online. Hoe kan het dat er binnen een paar minuten 8GB is verdwenen en en mijn plafond bereikt. 
Graag concrete antwoorden en oplossingen. Bel me!

waarom kan ik nergens een telefoonnummer van jullie vinden. In een chatbox met standaard antwoorden bereik je voor dit probleem niets.

Hi @j.f.lotgeringlotgering

Erg vervelend dat het verbruik onverwachts zo hoog is. 

Het is niet mogelijk dat er iemand gebruik heeft gemaakt van de simkaart, dit kan enkel via je eigen toestel. 
Het verbruik wordt overigens geregistreerd door de simkaart, dus het verbruik wat in de specificatie staat vermeld klopt wel. Het vergoeden van eventuele buitenbundelkosten is niet mogelijk. 

Mocht je het toestel niet hebben gebruikt, dan kunnen er verschillende oorzaken zijn voor het hoge verbruik. 
Verbruik waar je niet direct aan denkt is bijvoorbeeld het binnenhalen van updates van apps op de achtergrond, of het installeren van software-updates. Zo kan het dus ook voorkomen dat je tijdstippen terugziet van internetsessies waarop je je telefoon niet actief gebruikte. 

Op deze pagina wordt meer informatie gegeven over hoog verbruik en hoe je dit voor de volgende keer kan beperken. 

Hopelijk heb je er wat aan! 

Groet,

Lisa
Waardeloos antwoord. Er heeft een hack plaatsgevonden. Ik ben niet online geweest en dat kunnen jullie zien. 
Bekijk mijn gebruik de afgelopen jaren. Alleen tijdens buitenlandse reizen gaat het gebruik omhoog, nooit over de limiet. 
jullie blijven in gebreke en laten alles op zijn beloop.  Is misschien iets voor de rijdende rechter of mijn rechtsbijstand verzekering. Radar, Kassa enz zullen er zeker niet vies van zijn.
 

 

Reputatie 2
Badge +8

Goedemiddag @j.f.lotgeringlotgering,

Ik begrijp je frustratie, echter maakt Simpel gebruik van een nauwkeurig meetsysteem en heeft het verbruik vanuit jouw simkaart plaatsgevonden. Je hoeft namelijk niet met je toestel bezig te zijn, wil je MB's kunnen gebruiken, denk aan updates, app's die nog openstaan enzovoort. Mocht je bijvoorbeeld de optie wifi-assistentie/snelle netwerkwissel aan hebben staan op je toestel, kan er gebruikgemaakt worden van je mobiele data wanneer je wifi verbinding zwak is.

Tips en meer informatie vind je in deze topic.

Groet,

Mila

Wat een waardeloos standaard antwoord zonder enige fantasie.
ik heb een uitstekende WiFi verbinding. Was niet op internet bezig. 
desondanks wordt er binnen 10 minuten 8GB plus €50 plafond van mij afgeschreven. 
en Simpel is kennelijk zo simpel dat ze dit niet begrijpen.  Ik zou zelf niet weten hoe ik zo snel zoveel data zou kunnen gebruiken.
op internet vond ik meer berichten over diefstal van data tegoeden bij Simpel. En jullie weten het niet. Gewoon op internet te vinden. Kennelijk zitten er bij het simpele bedrijf Simpel gewoon een paar leugenaars aan de knoppen. Alles voor het grote gewin en die nog nooit van simpele service hebben gehoord.

waarom zijn jullie zo ongelooflijk moeilijk te bereiken. Chatbox heeft alleen maar standaard antwoorden op vragen die ze niet begrijpen. App contact zou binnen 2 uur beantwoord worden, we zijn intussen 24 uur verder. Telefoon nummer is na heel veel graaf en spitwerk te vinden. Ik heb intussen begrepen dat dat ook niet goed werkt en dat voor een bedrijf dat 

 

Reputatie 3
Badge +8

Hi @j.f.lotgeringlotgering,

 

Jammer genoeg kunnen wij je niet meer informatie dan dit verstrekken. Wij kunnen niet inzien waar het internet aan verbruikt wordt, gezien wij zijn gebonden aan de privacywetgeving. Wij kunnen enkel inzien wanneer het internet wordt verbruikt en hoeveel internet je daarbij verbruikt, wat je terug kunt vinden op jouw Mijn Simpel pagina. Ik raad je dus aan de instellingen van het toestel te controleren, mogelijk heeft jouw toestel het verbruikt bijgehouden. Ook kun je een app als DataManager downloaden, die het verbruik vanaf heden voor je kan bijhouden.

 

Ik raad je verder aan eens een kijkje te nemen in bovenstaande topic. 

 

Groetjes, Charlie

Simpel

Toch blijf ik het vreemd vinden dat er in paar minuten 8 GB plus €50 van mijn tegoed is verdwenen terwijl ik niet online was en ook op dat moment niet met WiFi verbonden was.

op de fora over Silmpel lees ik meer van dit soort verhalen. En simpel zwijgt dan als het graf. Het probleem is echter wel bij Simpel bekend en jullie doen er gewoon niets aan!!!

 

ook de bereikbaarheid van Simpel is gewoonweg droevig. Een chatbox die de vragen niet snapt en dus standaard onbeholpen antwoorden geeft. De What’s App die belooft binnen 2 uur  te geven, wat nu na 48 uu nog steeds niet gebeurd is.

Een telefoonnummer heb ik na heel diep en ver zoeken kunnen vinden. Maar op de fora was ik al gewaarschuwd dat het een ramp is, gesprek afgebroken, niet te verstaan. Voor een telefoon provider toch wel een belangrijk iets. 

In het verleden heb ik diverse mensen op Simpel gewezen die over zijn gestapt.. Na deze dramatisch en zeer klant onvriendelijke ervaring zal ik nu dus mensen waarschuwen vooral NIET met Simpel in zee te gaan. Wat een ramp.

Reputatie 6

@j.f.lotgeringlotgering  

8 GB in zeer korte tijd verbruikt is nogal wat. Je hebt toch niet de telefoon aan met ingeschakeld hotspot?

Hier ook 2x ruim 10 gig in6 uur tijd terwijl wij wifi hebben, anderen in het huis gewoon wifi hadden en ook hetzelfde standaard antwoord kregen. 

Voor ons een reden om op te zeggen. Liever een afkoopsom dan geld spekken. 

@Loetje1968

Ontzettend balen van de extra kosten en dat je eventueel hierdoor wilt opzeggen!
Fijn dat je ons telefoonnummer uiteindelijk heb kunnen vinden.

Ik wil nog aangeven dat het internetverbruik buiten de bundel € 0,15 cent per MB kost. Dus voor een klein MB verbruik, zit je al helaas op een bedrag van € 50,00 euro.

Ik hoop dat de één en ander al voor je duidelijk is en wil je verder nog een fijne dag toewensen! 

 

Groet, Dounia
Simpel

Reageer