Beantwoord

Rare afschrijvingen van internetbundel.

  • 27 January 2023
  • 1 reactie
  • 89 Bekeken

Ik gebruik eerste jaar Simpel-abonnement en vermoed dat wordt veel meer internet afgeschreven dat in realiteit gebruikt. Gisteren na chatten in Signal ik kreeg een sms dat mijn bundel bijna op is. Is gebleken dat tijdens 20 minuten teksten (zonder foto's of audio) mijn maandelijkse bundel is 60% minder geworden. Volgens mijn IPhone voor het hele maand Signaal heeft slechts 3,9 Mb gebruikt. Wat opvallend is, dat na deze sms heb ik gelijk (om 13:26) mobile internet uitgeschakeld maat volgens verbruikspecificatie nog bijna 2 uur (tot 15:22) de traffic van Simpel was permanent actief.
Dit soort van rare afschrijvingen gebeurt bijna iedere maand. Voor Simpel had ik KPN en dat gebeurde nooit en ik twijfel dat dat over virussen gaat.

icon

Beste antwoord door Charlie 27 January 2023, 14:13

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 3
Badge +8

Goedemiddag @LjudmilaTitartsjuk,

 

Allereerst welkom op de community!

 

Simpel ontvangt jouw verbruik rechtstreeks van de simkaart. Hierin wordt de begintijd en eindtijd van de internetsessie genoteerd, welke je via de Mijn Simpel pagina kunt inzien. Vanwege privacy regelingen is het voor ons niet mogelijk om exact in te zien waar je MB's aan verbruikt zijn. Ik raad je daarom aan om de instellingen van je telefoon te controleren. Wellicht dat je daar terug kan zien welke app(s) er qua verbruik uitspringt. Je kan ook apps zoals datatracker/datamanager downloaden om hier mee zicht in te krijgen. Je kan ook nakijken of wifi-assistentie/snelle netwerkwissel aanstaat op je toestel. Als dit het geval is, kan er stiekem gebruik worden gemaakt van je mobiele data wanneer je wifi verbinding zwak is. 
Overigens is het altijd mogelijk dat er een datasessie wordt opgestart indien je toestel aan staat. Er lopen allerlei processen op de achtergrond waar ook dataverbruik bij komt kijken. Hier hoef je niet per se iets voor te doen op het toestel. Om hoge buitenbundel kosten te voorkomen is het raadzaam om via Mijn Simpel een Plafond in te stellen. 

 

Hopelijk krijg je met deze tips inzicht in jouw verbruik. 

 

Groet, Charlie

Simpel

Reageer