Beantwoord

wel internetverbruik terwijl mobiele data uit staat

  • 22 September 2020
  • 8 reacties
  • 1319 Bekeken

Ik heb op mijn iPhoe de mobiele data uitgezet.

desondanks heb ik volgens mijn rekeningoverzicht nog steeds dataverbruik. Ook op tijden dat ik slaap en mijn telefoon niet gebruik.

icon

Beste antwoord door Phil 24 September 2020, 13:59

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 4
Badge +8

Hi @amaarsen!

Goed dat je dit aankaart. Wanneer de mobiele dataverbinding uitgeschakeld is, kan er namelijk geen internetverbruik plaatsvinden via het mobiele netwerk. Weet je zeker dat alle instellingen correct stonden om een mobiele dataverbinding te voorkomen? Indien dat het geval is kan je het beste even contact met ons opnemen, dan kijken we specifiek mee naar jouw verbruik en abonnement.

Qua tijden is het overigens handig om te weten dat de tijden op de verbruiksspecificatie van je lopende bundelperiode starttijden zijn. Dat betekent dat je enkel de tijd ziet waarop de datasessie is aangemaakt, zo’n sessie kan echter urenlang actief zijn waarbij al het verbruik binnen die uren onder de starttijd genoteerd wordt. Kort gezegd is dat dus niet het exacte moment van verbruik maar het moment waarop het verbruik begonnen is. Op de definitieve factuurspecificatie, die tezamen met je factuur verschijnt, zie je de start- en eindtijden van een datasessie genoteerd staan.

Groetjes,

Phil

Ik heb op mijn iPhone in 

instellingen

mobiel nerwerk

de optie mobiele data uitgeschakeld, zou niet weten waar ik nog meer iets moet uitschakelen.

contact opnemen met simpel is een beetje moeilijk als er op de site bij de klantenservice geen contactmogelijkheden staan.

ovrigens heb ik de optie al weken uit staan en heb de optie in deze periode slecht een paar maal aangezet. Toch heb ik dagelijks internetverbruik uit mijn bundel.

ik doe nu zoveel mogelijk via mijn iPad, want dan heb ik geen dataverbruik.

graag zou ik vernemen wat ik nogmeer moet aanpassen op mijn telefoon, zodat er geen dataverbruik is als ik via het wifi werk.

 

 

Reputatie 3
Badge +7

@amaarsen , mogelijk staat Wi-Fi assistentie ingeschakeld. Dit is een functie op de iPhone, waarbij het toestel automatisch verbinding maakt met mobiel internet als de wifi verbinding zwak wordt. Dit kan ook wanneer mobiel internet uitgeschakeld staat.

Je kan Wi-Fi assistentie uitschakelen via 'Instellingen' > 'Mobiel netwerk' of 'Instellingen' > 'Mobiele data'. Scrol vervolgens omlaag en tik op de schuifknop bij 'Wifi-assistentie'.

Groet, Sanne

Ik heb nu al een week of 2 ook de wifi assistent uit staan, maar blijf datavebruik zien.

hoe kan dit en wat kan ik eraan doen om te voorkomen.

als we in de toekomst weer naar het buitenland kunnen, is het erg vervelen en/of kostbaar dat ook de data via wifi gezien wordt als internetbundel verbruik.

Reputatie 3
Badge +7

@amaarsen heb je in de tussentijd de mobiele telefoon opnieuw opgestart? Staat mobiel internet uit en is de mobiele telefoon opnieuw opgestart, dan zou er geen enkel lopend gebruik meer kunnen zijn. Wat anders kan is dat er een nog openstaande sessie is, ofwel er staan nog apps open de internet gebruiken. Je kan deze ook sluiten via de ‘meer’ knop onderin je scherm. 

Groet, Sanne

Ik heb de telefoon al een aantal malen aan en uit gezet.

de mobiele data en de wifi assistentie staan uit

alle sessies van alle apps zijn gesloten

toch blijf ik internet gebruik houden.

Reputatie 4
Badge +8

Goedemiddag @amaarsen,

In dat geval is mobiel dataverbruik uitgesloten. Er kunnen nog wel datasessies gestart worden, echter kan daar niks bij verbruikt worden. Wanneer je op je factuurspecificatie nog wel verbruik van de mobiele data terugziet vermoed ik dat toch de instellingen niet helemaal in orde staan, ondanks de bovenstaande zaken die je hebt gecontroleerd.

Groetjes,

Phil

Alle instelling staan zoal jullie hebben aangegeven.

dat er desondanks nog steeds dataverbruik is, geeft aan dat er bij Simpel iets niet goed zit.

de schuld bij mij leggen is wel erg makkelijk.

Reageer