F.A.Q.

Biedt Simpel eSIM aan?

  • 22 August 2019
  • 8 reacties
  • 3672 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

[Update 23 maart 2022]

Op dit moment bieden we bij Simpel nog geen eSIM aan en er zijn op dit moment geen concrete plannen om dit (op korte termijn) te implementeren. Mocht hierin iets veranderen, dan delen we het direct op onze Community!

eSIM is een afkorting van ‘embedded SIM’, en is in het leven geroepen om als opvolger te dienen voor de wereldwijd gebruikte plastic simkaart. Een eSIM doet in feite hetzelfde, maar zit ingebouwd in je telefoon. De eSIM bevat alle gegevens die je toestel nodig heeft om verbinding te maken met een netwerk.


8 reacties

Dit FAQ-item lijkt van 2 jaar geleden; momenteel worden eSIMs door steeds meer aanbieders aangeboden. Kan Simpel een update geven over de plannen rond eSIM?

Reputatie 4
Badge +8

Dit FAQ-item lijkt van 2 jaar geleden; momenteel worden eSIMs door steeds meer aanbieders aangeboden. Kan Simpel een update geven over de plannen rond eSIM?

Hi @Raoul Teeuwen,

Momenteel is daar nog niks concreets over bekend. Wanneer dat wel zo is, updaten we het topic!

Simpel loopt een beetje achter momenteel: zo’n Esim is nu een hot item, nu de nieuwste Apple watches al 4G hebben. En de andere grote merken komen ook al.
En ook als iemand een dual Sim op zijn telefoon zou willen die hij deelt met een huisgenoot. Simpel zou een voorbeeld kunnen nemen aan T mobile van wiens netwerk wordt gebruik gemaakt. De grote providers hebben het al. De kleintjes, ach ja… ze moeten straks wel mee.Is het een kwestie van geld… investeren? Je kunt wel wachten maar dan lopen de mensen weg!

 

 

Badge

Ik zou graag willen dat simpel het simpel maakt door ook e-sim aan te bieden!!!

Vanaf ruim 2 jaar geleden kun je alleen dezelfde antwoorden lezen:

“Simpel bied voorlopig geen e-sim aan, wanneer dat wel het geval wordt houden we onze klanten op de hoogte”

Ik denk dat er best veel klanten zijn die hier op zitten te wachten!

die 5 a 10 euro die T-Mobile rekent kunnen de klanten waarschijnlijk gestolen worden?

Graag een inhoudelijke reactie waarom het zolang moet duren

 

 

Ook ik zit te wachten op e-sim. Ik heb twee telefoonnummers. Mijn nieuwe telefoon (Iphone) ondersteunt dual-sim. In de telefoon kan één simkaart en als tweede heb ik dus een e-sim nodig.

Aangezien Simpel geen e-sim kan leveren heb ik dus de keus gemaakt om één van mijn nummers bij een andere provider onder te brengen. Ergens vind  ik dit wel jammer, Simpel bevalt prima.

Wat ik met bovenstaande naar Simpel toe duidelijk probeer te maken is dat er een categorie klanten is die gedwongen voor een andere provider moet kiezen. Lijkt mij alle reden om ook bij Simpel z.s.m. e-sim aan te gaan bieden. 

Badge

Ik heb en zakelijke telefoon gekregen (iphone SE 2020) en heb zelf een Iphone 6S. 

Beide moet ik eigenlijk altijd bij mij hebben, wat buitengewoon onhandig is….

Helemaal eens met je laatste zin!! Maar probeer hun daar maar eens van te overtuigen.

 

 

Badge

Misschien dat Simpel sneller actie onderneemt (want echt snel zijn ze niet, ze liften nog steeds mee op de uitslag van de consumentenbond oid uit 2020 waar ze inderdaad als beste uit de test kwamen.

Nu zijn er anderen beter.

Simyo bijvoorbeeld. Beter omdat die wel e-sim ondersteund??

Gemiste kans van Simpel

Mijn abonnement gaat binnenkort verlopen. Ik ga binnenkort ook overstappen omdat Simpel geen esim aanbieden kan. Jammer, maar mijn iphone ondersteund geen 2 simkaarten.  Ik wil mijn zakelijke en privenummer namelijk op een toestel gebruiken.  

Reageer