Beantwoord

foutmelding: activeren mislukt, er is een update vereist om je iPhone te activeren

  • 21 July 2021
  • 1 reactie
  • 2190 Bekeken

Bij het herinstalleren van de telefoon krijgen we na het “Hello” scherm en de taalkeuze en connectie wifi de foutmelding:

“activeren mislukt, er is een update vereist om je iPhone te activeren. meer informatie vind je op support.apple.com” En er is slechts 1 manier om verder te gaan: “Zet uit”

Op support.apple.com staat slechts informatie over de nieuwste updates, echter geen verdere instructies.

Wat hebben we geprobeerd:

  1. Via een kabel met Macbook geprobeerd software update uit te voeren:
    a. Met “Finder”: probleem is dat Iphone niet zichtbaar wordt en dus update niet kan worden geinitieerd
    b. Met iTunes (https://support.apple.com/nl-nl/guide/itunes/itns3235/windows): Iphone is zichtbaar, echter submenu “Overzicht” is niet beschikbaar en daardoor ook niet de functie “update”. Als we op het telefoontje klikken krijgen we een lege pagina. We krijgen soms een soortgelijke “Activering mislukt” foutmelding als hierboven en iTunes loopt soms daarna vast.
  2. we zijn hiermee naar een repair shop gegaan en deze heeft opnieuw geprobeerd de software te updaten, maar kwam tot zelfde problematiek. deze heeft vervolgens geconcludeerd dat het probleem bij de provider moet liggen.

Hoe zijn we hier terecht gekomen:

  1. we wilden een oude reservekopie herstellen (https://support.apple.com/nl-nl/HT204184)
  2. hiervoor moesten we eerst de oude gegevens wissen (https://support.apple.com/nl-nl/HT201274)
  3. na herstart kwamen we toen terecht bij het Hello scherm en in het huidige probleem 

Relevant is wellicht dat we in Griekenland op vakantie zijn. 

Graag hulp!!

icon

Beste antwoord door Phil 23 July 2021, 16:01

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 4
Badge +8

Hi @pukd,

Onhandig dat je dit ervaart, zeker aangezien je op vakantie bent!

De melding die je ziet is echter wel echt een melding die vanuit je toestel zelf komt en komt niet van ons af. Ik durf daarom ook niet te zeggen wat precies de oplossing hiervoor is. Via een aantal zoekopdrachten kom ik bij dezelfde tips van Apple uit. Ik raad je aan om contact op te nemen met hun support afdeling om te checken wat hierin de oplossing is.

Ondanks deze situatie wens ik je een fijne voortzetting van de vakantie!

Groetjes,

Phil

Reageer