F.A.Q.

Wat is het verschil tussen de pincode en de toegangsbeveiliging van de voicemail?

  • 28 December 2018
  • 1 reactie
  • 2231 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Als je een voicemailcode hebt ingesteld maar geen toegangsbeveiliging en die verloren bent kun je die wijzigen door naar 1233 te bellen. In het menu kun je een nieuwe code instellen. Hiervoor hoef je de pincode niet in te voeren.
In het voicemailmenu kun je één pincode instellen. Deze pincode kan je voor twee doeleinden gebruiken:

Voicemailcode
Hiervoor stel je een pincode in om je voicemail in het buitenland of via een ander nummer te kunnen afluisteren. Een voicemailcode is bedoeld om de voicemail in het buitenland via een ander toestel te beluisteren.

Toegangsbeveiliging
Bij een toegangsbeveiliging stel je een pincode in als je ook wanneer je met je eigen simkaart belt naar 1233, een code in wil voeren voordat je toegang hebt tot het voicemailmenu.
Er zijn dus drie mogelijkheden:
  • Je stelt geen pincode in. Hierdoor kun je je voicemail niet bereiken in het buitenland of via een ander nummer.
  • Je stelt een pincode in (via optie 3 --> 1 --> 2). Deze pincode geldt dan standaard als voicemailcode om vanuit het buitenland of andere telefoon je voicemail te kunnen bereiken.
  • Je stelt een pincode in die standaard als voicemailcode geldt, en daarnaast schakel je ook de toegangsbeveiliging in (via het voicemailmenu optie 3 --> 1 --> 1 --> 1). Hiermee kun je vanuit het buitenland en via een ander toestel je voicemail bereiken, maar moet je de code ook invoeren als je met je eigen toestel naar 1233 belt.

1 reactie

Reputatie 3
Badge +8

Hi beantwoorders! 

 

Inmiddels is de procedure voor het wijzigen van de voicemail pincode gewijzigd. Je kunt jouw voicemail pincode zelf wijzigen via de Mijn Simpel pagina > Sim & Instellingen. Let op: dit kan alleen vanuit Nederland. In het buitenland kun je deze pincode niet wijzigen. Meer lees je op deze website.

 

Groet, Charlie

Simpel

Reageer