Beantwoord

Bundel wijzigen: aangeboden bundels anders dan huidig aanbod op de website

  • 21 January 2019
  • 14 reacties
  • 2079 Bekeken

Badge
Simpel adverteert met kosteloze wijzigingen van bundels per maand. Nu wil ik mijn bundel wijzigen, inderdaad kosteloos, maar de bundels waaruit ik kan kiezen verschillen van de bundels zoals aangegeven op de website van Simpel voor nieuwe abonnees. Ook kan ik niet voor minder dan 6 euro een abonnement nemen, terwijl het goedkoopste abonnement op de website 2,50 euro is. Moet ik dit in meerdere stappen wijzigen?
Waarom kan ik niet kiezen uit dezelfde opties als een nieuwe abonnee? Deze bundels worden al maanden met dezelfde prijs aangeboden (2,50 euro, 4,- euro, 7,50 euro, 10 euro en 18,50 euro).

-- inmiddels de kleine lettertjes gevonden, jammer dit.. --
icon

Beste antwoord door Esmee 22 January 2019, 17:32

Bekijk origineel

14 reacties

Badge +3
Bij Simpel heb je maximale controle over je kosten. Dat begint al bij het samenstellen van je abonnement en het kiezen van de juiste bundels. Je schat in hoeveel je in een maand wil gaan gebruiken en dan zorgen wij ervoor dat dat kan voor de afgesproken prijs. Maar we weten dat het leven niet altijd voorspelbaar is. Het kan gebeuren dat je zo nu en dan meer verbruikt dan de bedoeling was. Voor sommigen is het Plafond instellen een oplossing, anderen blijven binnen hun budget door zo nu en dan een MB-aanvuller bij te bestellen. Het kan natuurlijk ook gebeuren dat je maand op maand meer blijkt te verbruiken dan je had verwacht. Ook dat begrijpen we. Daarom bieden we je de optie om kosteloos omhoog of omlaag je bundels aan te passen. Het is het voordeligst om aan het begin van je abonnement de juiste bundels te kiezen omdat we dan van tevoren weten hoeveel je gedurende één of twee jaar wil gaan verbruiken. We kunnen er dan ruim van tevoren rekening mee houden en de bundels voordeliger aanbieden.
er wordt geen antwoord op de vraag gegeve.
Reputatie 3
Badge +7
Hallo @Jellemeems ,

Betreft dit de vraag van Carin over het wijzigen van de bundels?

Bij een bundelwijziging kan je altijd kiezen uit ons actuele aanbod reguliere bundels. Bestel je een nieuw abonnement of verleng je een bestaand abonnement, dan kan je kiezen uit de actiebundels. Op de tarievenpagina kan je de actie- en reguliere bundels vinden.

Groetjes, Sanne
Beste Sanne,

dan betaalt een bestaande 2,50 per maand meer dan nieuwe klanten? Dat is jammer..
Badge +8
Hi @Jellemeems,

Behalve als je inderdaad kunt verlengen. Dan betalen bestaande klanten ook de actieprijzen!

Groet,

Youp
Ook ik wilde de bundel net wijzigen. Waarom is dat, dat ik meer moet betalen dan een nieuwe klant. Bundel is toch bundel en actie is toch actie
Reputatie 3
Badge +7

Hi @ilona ,

 

Bij het bestellen van een nieuwe abonnement en verlengen van een bestaand abonnement kan worden gekozen uit de actiebundels. Bij beide opties wordt er namelijk een nieuw contract aangegaan. Wordt een bestaand abonnement gewijzigd? Dan kan je kiezen uit alle reguliere bundels. Dit heeft geen invloed op de duur van het contract. 

 

Groet, Sanne

Ik vind het echt onzinnig,  bij mijn andere provider heb ik dat niet.  Wilde voor mijn andere dochter ook simpel,  maar simpelweg denk ik dat dat m niet gaat worden

Het beleid rond verhoging van de bundels voor bestaande klanten is klantonvriendelijk. Simpel stunt altijd met de prijzen dus als bestaande klant die bundels wil verhogen ben je altijd duurder uit. Kan mij indenken dat bij verhoging van de bundel het contract naar 1 of 2 jaar wordt aangepast. Want eenmaal Simpel blijft voor mij in principe altijd Simpel. Heb inmiddels 3 abo’s en ben zeer tevreden op dit eerdere na ! 

Reputatie 3
Badge +7

Hoi @Woppertje , als je het abonnement verlengt met 1 of 2 jaar kan je wel weer kiezen uit de actiebundels. Alleen voor het tussendoor omhoog of omlaag wijzigen van de bundel kan er worden gekozen uit de reguliere bundels.


Groetjes, Sanne

Ik baal. Ik heb een te kleine bundel gekozen met een zgn superdeal. 1 gig/60min/500sms/6€/2jr. Nu 3 maanden verder met onverwachte Buiten bundelkosten stel ik mij voor de vraag of ik goed heb gedaan aan Simpel. Ik kom tot de conclusie dat Ik de volgende opties heb:

  1. Een betaald plafond in te stellen om buiten bundelkosten te beheersen (min €10 tegen €0,50!plafondservicekosten/mnd). Dit komt dus neer op 26,67mb voor die 4,50 extra!!!
  2. Na 3 mnd afstand te doen van mijn superdeal door “gratis” over te schakelen naar een grotere bundel tegen reguliere tarieven. Hiermee verspeel ik mijn voordeel voor de komende 21 mnd (Dus die gratis switch kost dan minimaal 21mnd x €2,- =€42,- extra);
  3. het contract 21 maanden uitzitten.

oplossing: 

  1. Eensuperdeal met de volgende kenmerken 4 gig/onbeperkt bellen/500sms/10€/2jr. 
  2. Meer transparantie (voorbeeldberekeningen+consequentieswijzigongen) bij de advertenties. Hiermee bedoel ik scenario voorbeelden wanneer een klant na bijv 3 mnd.
Reputatie 2
Badge +8

@Zonnebloem Bedankt voor je bericht. Het is mogelijk om tussentijds je abonnement te wijzigen door middel van een bundelwijziging. Een bundelwijziging kan indien gewenst iedere maand, wellicht dat je op die manier wil kiezen voor meer data? 

Het is volledig zonneklaar dat dit kan. Dat is ook niet de vraag/opmerking.

Het punt dat ik maak is dat de mutatie NIET GRATIS is, maar dat hieraan financiële consequenties zitten. De voorwaarden van simpel zijn erop gericht klanten bij bundelwijzigingen direct te dirigeren richting de normale tarieven. Aan het beheersen van kosten via het instellen van een plafond zitten ook kosten. Het begrip dat Simpel zegt te hebben in het meer of minder bellen per maand heeft direct nadelige consequenties voor de klant: extrmem buiten bundel kosten, betaald plafond om rem te zetten op dataverbruik, verval van superdeal tarief bij bundelwijziging. zo begripvol is Simpel dus niet.

Reputatie 2
Badge +8

@Zonnebloem bedankt voor je bericht. Jammer om te lezen dat je er zo over denkt. De optie om je bundels te wijzigen tussentijds is er voor mensen die niet meer tevreden zijn op dat moment met het abonnement dat ze hebben maar nog niet kunnen verlengen en andere bundels kiezen. 

Reageer