Beantwoord

Formulier op Via Via werkt niet

  • 29 June 2020
  • 8 reacties
  • 882 Bekeken

Er is al vaker melding van gemaakt dat het formulier onder Via Via niet werkt op een windows 10 laptop. Helaas heb ik hetzelfde probleem en is er dus nog niets aan gedaan. Hoe kan ik een nieuwe klant opgeven? Er is geen formulier en geen link waar ik op kan klikken.

 

icon

Beste antwoord door Houscouss 1 July 2020, 15:29

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 4
Badge +8

Beste @Koen,

In deze topic heb ik op je reactie gereageerd.

Groetjes,

Phil

Zo ver kom ik niet eens. de invoervelden zijn niet zichtbaar. Wellicht is de moeite verspild en kun je beter een andere provider zoeken. ik heb mijn twijfels ook als ik deze ellende lees.

Hooussam,

Ik heb reeds via een privebericht naar jou gereageerd, maar tot nu toe geen reactie vernomen.

Ik laat nu twee screenprints zien:

1. Simpel App waar geen invulvelden worden getoond en alleen de mogelijkheid naar iemand door te sturen

  1. Het WhatsApp bericht waarmee ik de link heb gedeeld met mijn schoonzuster.

Gaarne reactie,

 

Paul

  1.  

Reputatie 2
Badge +7

Señor @paul.mensenkamp,

De link die je daar dan kan zien, is je persoonlijke Via Via voordeel-link vermoed ik. Je hoeft de betreffende link maar één keer aan te maken en ik ga er dan ook even vanuit dat je de gevraagde gegevens een keer eerder al hebt ingevuld. Deze link kan/mag je delen met nieuwe klanten, maar de link blijft ongewijzigd. Indien je een nieuwe Via Via voordeel-link wenst aan te maken voor een ander bestaand abonnement, dan kan je het beste de cookies verwijderen voordat je het opnieuw probeert, de pagina in een incognito/privé venster te openen of met een andere webbrowser.

Het annuleren van een bestelling en een nieuwe plaatsen is uiteraard niet wenselijk, vandaar dat er na geplaatste bestelling dit wel kan worden gecontroleerd. Kan je mij anders in een privébericht wat gegevens sturen zodat ik dit voor je kan nakijken?

Groetjes,

Houssam

Houssam,

In mijn geval kon ik de link niet personaliseren omdat onder Android de invoervelden voor mijn gegevens ontbreken. Ik kan alleen de de link doorsturen naar de nw klant. Maar hierdoor blijkt Simpel niet te weten wie de initiatiefnemer was. Het is dus een bug in de Android-versie van deze pagina. Ik kan bewijzen dat ik de link met Whatsapp heb verstuurd. Waarom moet ik dan alles cancellen. Simpel kan hun fout op een nettere manier corrigeren?

 

Reputatie 2
Badge +7

Hi @paul.mensenkamp,

Ook welkom op onze Community!

Wat ik uit je bericht begrijp, is dat er reeds een aangemaakte persoonlijke Via Via voordeel-link is. Wanneer je deze namelijk gebruikt, kom je vervolgens terecht op de pagina waar een nieuwe klant de gewenste bestelling kan plaatsen, MET Via Via voordeel dus. Mocht je er zeker van willen zijn dat de bestelling nu wel of niet met Via Via voordeel is gedaan, dan kan onze klantenservice een aanvraag doen om te checken of de Via Via voordeel van toepassing is ja of nee.

Alvast een fijn weekend!

Groetjes,

Houssam

Er is al vaker melding van gemaakt dat het formulier onder Via Via niet werkt op een windows 10 laptop. Helaas heb ik hetzelfde probleem en is er dus nog niets aan gedaan. Hoe kan ik een nieuwe klant opgeven? Er is geen formulier en geen link waar ik op kan klikken.

 

Ook via de Mijn Simpel App op Android werkt de pagina niet goed. Hier staat wel dat je gegevens zou moeten invullen maar is er verder niets van invulvelden te bekennen. Wel staat er dat de link mbv email, WharsApp of Facebook te delen is. Ook heb je de mogelijkheid om de link zelf te kopiëren. Als deze verstuurde link opent op een Android telefoon kan je alleen de gegevens van de Nieuwe klant invullen EN KRIJG JE GEEN VOORDEEL. Als je hierover belt dan krijg je te horen dat men dit op een Windows PC (dus inloggen op Mijn Simpel en daar het ViA Via Voordeel activeren ) moet doen. Want hier krijg je wel eerst de invulvelden te zien  voor je eigen naam, email en telefoonnummer.

De enige oplossing die Helpdesk aandraagt is: BESTELLING CANCELLEN (herroepen) en opnieuw aanvragen via dus een Windows PC. Dat er al betaald is, zou geen probleem zijn want de eerste betaling zou binnen 14 dagen worden teruggestort. Omdat ivm met nummerbehoud het huidige abo bij een andere telecomleverancier al op een bepaalde datum stopgezet wordt, is de mogelijkheid aanwezig dat we een tijd zonder werkend nummer zitten.

WAAROM geeft Simpel niet gewoon toe dat er fouten in hun apps zitten en corrigeren zij de aanvragen niet meteen zodra je daar over belt. Zij wimpelen hun eigen fouten af op de klant. DAT NOEMEN ZE KLANTVRIENDELIJK

Reputatie 2
Badge +7

Hoi George,

Welkom op onze Community!

Dat ziet er inderdaad niet uit zoals het hoort. Het mag echter niet uitmaken op welk apparaat of met welke besturingssysteem je op deze pagina staat. Het kan helpen om de Via Via voordeel pagina te openen na het verwijderen van de geschiedenis/cookies, of in een andere webbrowser te openen. Ook kan je de link proberen te openen in een incognitovenster (private venster). Dan dien je het volgende te zien waar je jouw naam, jouw 06-nummer en e-mailadres kan invullen:

 

Groetjes,

Houssam

Reageer