Beantwoord

Ik ervaar Slecht bereik op mijn nieuw adres

  • 19 September 2019
  • 11 reacties
  • 1057 Bekeken

Wij zijn recent verhuisd naar Heerhugowaard en ons bereik is zeer slecht.
Wij kunnen niet een normaal gesprek voeren aangezien de andere zijde ons niet of nauwelijks hoort.

Dit hebben wij met 2 verschillende Simpel abonnementen, met verschillende telefoons ook. Vaak worden oproepen helemaal gemist, zien dan een SMS dat we een gemiste oproep hadden maar door slechte bereik komt gewoon niet aan.

Wij hadden op ons oude adres in Den Haag geen problemen, toen hebben we ook beiden ons SIM-only contract afgesloten.

Ik heb deze klacht ook via het contactformulier gemeld, maar wilde ook de discussie open en transparant voeren opdat er geen misverstanden bestaan op miscommunicatie etc.

Als de situatie niet wordt opgelost dan zullen wij over moeten gaan tot contractontbinding i.v.m. slechte levering van geboden dienst.

Een oplossing zou kunnen zijn dat we kunnen bellen via WiFi, ik begrijp echter dat Simpel deze service niet bied.
icon

Beste antwoord door Tess 20 September 2019, 14:45

Bekijk origineel

11 reacties

Badge +8
Hi !

Welkom op onze community,

Vervelend om te lezen dat het bereik niet optimaal is in jullie nieuwe woonomgeving. Om te onderzoeken of er een netwerk storing of dekkingsprobleem is hebben wij de nieuwe adresgegevens nodig.
Ik raad je aan om het nieuwe adres door te geven via je persoonlijke Mijn Simpel pagina. Onder het kopje ''persoonlijke instellingen'' kun je deze wijziging doorvoeren.
Zodra je dit gedaan hebt wil ik je vragen om contact met ons op te nemen zodat wij de dekking kunnen controleren en het probleem verder kunnen onderzoeken.

Voor nu wens ik je een mooi weekend toe!

Groetjes Tess
Hi !

Welkom op onze community,

Vervelend om te lezen dat het bereik niet optimaal is in jullie nieuwe woonomgeving. Om te onderzoeken of er een netwerk storing of dekkingsprobleem is hebben wij de nieuwe adresgegevens nodig.
Ik raad je aan om het nieuwe adres door te geven via je persoonlijke Mijn Simpel pagina. Onder het kopje ''persoonlijke instellingen'' kun je deze wijziging doorvoeren.
Zodra je dit gedaan hebt wil ik je vragen om contact met ons op te nemen zodat wij de dekking kunnen controleren en het probleem verder kunnen onderzoeken.

Voor nu wens ik je een mooi weekend toe!

Groetjes Tess

Mijn gegevens staan al correct vermeld. En ik ben al gebeld gisterenavond door een collega om een "stappenplan" door te lopen. Als laatste provider nog eens handmatig kiezen en herstarten van telefoon.
Moets het even aankijken, maar heeft niets uitgehaald, kan ook niet anders want het enige wat gewijzigd is dat is ons adres, en daar zit gewoon het probleem helaas. We hebben het op 2 nummers, verschillende telefoons en hadden voorheen, op oude adres, geen problemen.

Wat is de volgende stap nu?
Reputatie 3
Badge +7
Hoi @EagleForce ,

De volgende stap is om dit door te zetten voor verder onderzoek. Advies is om dit toch wel via de klantenservice te laten lopen. We kunnen op het openbare forum geen persoonsgegevens inzien, deze hebben we wel nodig voor het verdere onderzoek.

Groetjes, Sanne
Hoi @EagleForce ,

De volgende stap is om dit door te zetten voor verder onderzoek. Advies is om dit toch wel via de klantenservice te laten lopen. We kunnen op het openbare forum geen persoonsgegevens inzien, deze hebben we wel nodig voor het verdere onderzoek.

Groetjes, Sanne

Ok.........ik heb wederom naar klantenservice een bericht gestuurd via het contactformulier.....
Ik zal WEER afwachten............

We zijn inmiddels weer weken verder, paar keer mailcontact gezocht, laatste keer moest ik allerlei logging opsturen voor technisch onderzoek etc. De logging moest niet ouder zijn dan 48 uur, dus direct verstuurd. We zijn dus weken verder en ik krijg maar geen uitlsuitsel over het “technisch onderzoek”. Neem aan dat een wireshark logging inmiddels wel bekeken kan zijn.

Ik wil van onze mobiele abonnementen af aangezien we ze niet fatsoenlijk kunnen gebruiken!

Graag op heel korte termijn een oplossing, ben het spuugzat dat we niks horen. Ik heb inmiddels al een vaste lijn laten aansluiten omdat we mobiel onbereikbaar zijn, dat is toch te gek?????


 

Reputatie 6

Hi@EagleForce

 

Hebben andere mensen bij jullie in huis ook slechte bereikbaarheid?

Hoe is het bereik buiten en zijn er op andere locaties ook problemen? 

Hi@EagleForce

 

Hebben andere mensen bij jullie in huis ook slechte bereikbaarheid?

Hoe is het bereik buiten en zijn er op andere locaties ook problemen? 

Ja, andere mensen zijn bij mij thuis ook niet of nauwelijks bereikbaar, zelfde euvel. Buiten, rondom huis is het niet veel beter helaas. Nee, op andere locaties hebben we deze problemen niet, na onze verhuizing vanuit Den Haag hierheen pas. Het is echt locatieprobleem met bereik.

Reputatie 6

Dan is het idd hoog tijd dat een medewerker nog eens extra aan de jas van de behandelende afdeling gaat hangen zodat het netjes met jullie wordt afgewikkeld. 

 

Succes beiden! 

Dan is het idd hoog tijd dat een medewerker nog eens extra aan de jas van de behandelende afdeling gaat hangen zodat het netjes met jullie wordt afgewikkeld. 

 

Succes beiden! 

Dank je, situatie is nu al vanaf 3 augustus (verhuizing) en we betalen dus al bijna 3 maanden voor 2 abonnementen waar we niet veel mee kunnen in en rondom het huis. Er is 1 oplossing, dat is bellen over WiFi, echter Simpel bied deze optie (nog) niet. Derhalve willen we z.s.m. onze nummers vrijgeschakeld hebben zodat we over kunnen stappen snel.

Nog steeds niets vernomen vanuit Simpel………………..echt heel vervelend.

Nog steeds niets vernomen vanuit Simpel………………..echt heel vervelend.

EDIT: Ben net gebeld, Simpel heeft aangegeven dat ik met beide nummers naar een andere provider kan gaan.

Nummers worden vrijgegeven met overstap.

Jammer dat Simpel nog geen bellen over WiFi ondersteunt anders was ik gebleven, wellicht kom ik in de toekomst weer terug als dit wel zo is.

Al met al blij met de oplossing! 

Reageer