Beantwoord

Verlengingsaanbieding niet zo heel gunstig


Hallo, ik kreeg een aanbieding om mijn abonnement te verlengen. Wow, blij mee, 500 MB erbij.
Maar als ik het goed lees gaan er ook 250 belminuten af. Dat is een aanbieding waar ik niet blij van word. Dat moet beter kunnen. Toch?
icon

Beste antwoord door Snowboard 17 April 2019, 12:02

Bekijk origineel

10 reacties

Beste Micky,

Wees gerust: ik lig hiervan echt niet wakker. Ik snap je beweringen, maar ook daar gaat het niet om. Als simpel objectief zou aangeven: we hebben nieuwe aanbiedingen (kijk of er wat voor je bij zit), dan was het prima en precies in de geest waarin jij en de anderen denken. Maar Simpel doet MIJ persoonlijk een aanbieding die zgn ‘feestelijk' zou zijn, terwijl het een verslechtering is, die alleen maar gunstig is voor Simpel zelf: minder belminuten te leveren tegen dezelfde prijs. Dat is misleiding. En we worden als consument voortdurend misleid: door reclame, door banken, op het gebied van voedsel enz. Dat stel ik hier eigenlijk aan de orde.

Reputatie 2

@pieter ha witvliet aanbiedingen veranderen toch constant?

Ik heb ook in een andere periode gebruik gemaakt van een hele gunstige aanbieding, waar ik nog altijd tevreden mee ben, dus tot er een aanbieding komt die nog weer veel beter is dan die verleng ik niet.
Toch geen reden om je belazerd te voelen? Niemand dwingt je om te gaan verlengen.
Je kan ook gewoon als je tevreden bent met wat je nu hebt gewoon daarvan blijven profiteren.

Hoezo is dat misleiden? Aanbiedingen veranderen letterlijk bij elk bedrijf bij elk product elke keer weer.
De ene keer is een aanbieding wel interessant voor je en de andere keer niet.
Zou daar niet te veel van wakker liggen als ik jou was. :wink:

Groetjes!

Beste Phil,

Ik wil best geloven dat jij niet wil misleiden. Maar je kan het ‘aanbod’ niet anders lezen dan een slechtere keus voor mij als klant en een betere voor - in dit geval - Simpel. En dat zie ik als een vorm van misleiden. 

 

Groret,

Pieter
 

Reputatie 4
Badge +8

Goedemiddag Pieter,

Het is niet de bedoeling om te misleiden. We vermelden slechts een aanbod in de e-mail, een van de bundels die we hebben. In de verlengomgeving op Mijn Simpel zie je vervolgens uit welke bundels je allemaal kan kiezen. Zit daar een bundel tussen die bij je wensen aansluit dan kan je daarmee verlengen, zo niet dan hoeft dat uiteraard niet. Je bent nooit en te nimmer verplicht om te verlengen.

Groetjes,

Phil

Beste Sanne,

Het is allemaal waar wat je zegt. Maar het gaat mij erom dat ik door Simpel op een valse basis verleid wordt om iets te kiezen wat een slechtere deal is, die gepresenteerd wordt als “een extra goede verlengdeal. 

Groet, Pieter W

Reputatie 3
Badge +7

Hoi @pieter ha witvliet ,

Het aanbod van bundels verschilt per periode. Het kan goed zo zijn dat de samenstelling is aangepast, wat in dit geval niet in jouw voordeel uitpakt. Je hoeft het abonnement niet te verlengen. Als je tevreden bent met de huidige bundel, kan je deze ook blijven gebruiken. Mogelijk is een toekomstige actie aantrekkelijker.

Groet, Sanne

Beste mensen,

 

Het lijkt erop dat jullie mij een feestelijk aanbod doen. 
2 maanden gratis abonnement! 

Dat is een voordeel van € 5,--   Oke, ik krijg het niet elke dag, maar....

het aantal belminuten wordt gehalveerd. Dat zijn per jaar 12 x 50 = 600 minuten. Als ik die bij moet kopen à 0,31 kost me dat dus ruim € 180!!!

 

Bij jullie voorstel ga ik er in principe € 175 op achteruit,

Dat noem ik geen feestelijk aanbod.

 

Hoe zouden jullie dat zelf willen noemen?

 

Ik moet mijn best doen me niet bedrogen te voelen. Gaat het zo slecht met Simpel dat jullie leugens moeten verkopen?: 

Om te vieren dat je je Simpel-abonnement met telefoonnummer 0610298320 mag verlengen. En als trouwe klant krijg je natuurlijk een extra goede verleng-Deal.!!!!!!

 

Toch een fijne dag gewenst,

Reputatie 6
Volgens mij heeft Ilan het heel goed gelezen.
Je bent blij dat je een aanbod hebt gekregen alleen vallen op dit moment de details voor jou (nog) niet goed uit.

Ilan heeft, zoals ik, geen inzage in jouw gegevens en kan dan ook een suggestie doen.

Zolang jij niets wijzigt behoud je wat je hebt en wordt je abonnement maandelijks opzegbaar. Je bent zo vrij als een vogeltje.

Komt er een aanbod dat wel interessant is dan kun je kiezen voor een verlenging (moet niet) en heb je in feite weer een nieuw abonnement met een looptijd maar zonder de aansluitkosten.😉
Hallo Ilan, dat heb je verkeerd gelezen, of het is gewoon de standaard aanhef. Ik ben dus niet blij, en voel me in de boot genomen..
Reputatie 3
Badge +8
Hallo,
Wat fijn dat je blij bent met onze aanbod!

Ik kan niet zien wat voor abonnement je op dit moment hebt. Je kunt verlengen naar een onbeperkt bellen abonnement met 4.5GB abonnement voor €10,00 per maand.
Mocht je huidige abonnement beter bij je passen dan zou ik het zo laten en je abonnement (nog) niet verlengen.

Groet,
Ilan

Reageer