Beantwoord

Abonnement opzeggen vanwege verhuizing

  • 28 March 2019
  • 3 reacties
  • 1442 Bekeken

Ik ben onlangs verhuisd naar een ander dorp, waar de provider Simpel (lees: T-Mobile) helemaal geen bereik heeft, geen netwerk. Ik ben zwanger en wil ten alle tijden bereikbaar zijn. Ik wil dus graag een abonnement bij een andere provider aanvragen met nummer behoud, maar ik lees dat ik het abonnement bij Simpel niet kan afkopen.
Hoe kan ik van provider wisselen met nunner behoud?
icon

Beste antwoord door Robert 29 March 2019, 13:37

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +1

hoi,

onderstaand een reactie die ik kreeg nav een vraag, doe er je voordeel mee:

 

Per 1-3-2022 is er een wetswijziging geweest, waardoor het mogelijk is jouw telefoonnummer eerder mee te nemen naar een andere provider. Hierbij zijn er drie opties mogelijk:

  1. Je neemt het telefoonnummer mee naar de nieuwe provider door een bestelling te plaatsen met nummerbehoud. Je kiest hierbij voor de overstapdatum ‘Einde van het huidige contract'. Deze optie is enkel mogelijk vanaf 120 dagen voor het einde van het contract.
  2. Je neemt het telefoonnummer mee naar de nieuwe provider door een bestelling te plaatsen met nummerbehoud. Je koopt het abonnement bij Simpel dan af. Dit betreft de resterende maanden van het contract minus de BTW (21%).
  3. Je neemt het telefoonnummer mee naar de nieuwe provider door een bestelling te plaatsen met nummerbehoud en koppelt een nieuw telefoonnummer aan het abonnement van Simpel. Je hebt zo wel twee abonnementen lopen. 

succes

 

eelco

 

Badge
Geachte heer, mevrouw,

Ik ben niet zwanger maar heb wel een slechte ervaring met Simpel.

Afgelopen september heb ik een abonnement afgesloten bij Simpel op mijn bestaande 06-nummer. De afgelopen maanden ben ik erachter gekomen dat Simpel en ik niet bij elkaar passen (slecht netwerk (vaak 3G verbinding rondom Amsterdam), slechte helpdesk / ondersteuning en het abonnement past niet bij mij qua gebruik).

Vanochtend heb ik contact gezocht met uw klantenservice met als doel het contract te beëindigen, resterende looptijd af te rekenen en over te stappen naar een andere aanbieder. Ik ben dus bereid de financiële consequenties van vroegtijdig beëindigen voor mijn rekening te nemen. Wat nu blijkt is dat Simpel mijn 06-nummer (en daarmee samenhangend sociaal- en zakelijk netwerk) in feite gijzelt tot aan het einde van de looptijd. Ik ben oprecht sprakeloos dat anno 2019 een dergelijk dramatisch verdienmodel nog bestaat in Nederland.

Mischa
Reputatie 1
Badge +9
Hi Nicky,

Allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! en uiteraard welkom op onze community.

Jammer om te lezen dat je met het T-Mobile netwerk geen bereik hebt op je nieuwe adres.
Als je via Mijn Simpel een adreswijziging doorgeeft dan staat ook dat nieuwe adres bij ons in het systeem.
Daarna kan je even contact opnemen met onze klantenservice. Wij kunnen dan op de dekkingskaart ook zien dat in jouw omgeving geen tot slecht bereik is.
Indien dit aantoonbaar is kunnen we het abonnement wel vroegtijdig voor je opzeggen.

Groeten, Robert

Reageer