Beantwoord

Malafide praktijken

  • 8 August 2020
  • 8 reacties
  • 413 Bekeken

Simpel heeft het gepresteerd om mij in december 2018 tot driemaal toe een simkaartje te sturen ZONDER HET TOEGEZEGDE NUMMERBEHOUD AAN TE BRENGEN.
STUURT NU TWEE (2) JAAR LATER EEN INCASSOBUREAU OP MIJN NEK..
WAT EEN MAFIOSEN BEDRIJF. !!

icon

Beste antwoord door Phil 11 August 2020, 11:04

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 2
Badge +7

Hi @Buster,

Welkom op onze Community!

Wat vervelend, dat is natuurlijk niet de bedoeling! Wanneer je een bestelling doet met nummerbehoud, ontvang je in eerste instantie altijd een simkaart met daarop een tijdelijk 06-nummer. Je wordt vervolgens geïnformeerd over het nummerbehoudproces. Indien er sprake is van een incassobureau, wil ik je vragen om contact met hen op te nemen zodat zij indien benodigd dit verder met ons oppakken.

Groetjes,

Houssam

Reputatie 6

@Buster

Ik begon je topic met interesse te lezen. Maar vanaf het moment dat je bent begonnen te schreeuwen (heel veel hoofdletters) ben ik mijn interesse verloren.

@Houscouss geen idee waarom je hier niks over zegt maar als team zou ik dat anders doen.

 

 

​​​​​​​​​​​

Reputatie 4
Badge +8

Hi @Buster,

Via deze weg voeg ik nog graag toe dat in het geval van nummerbehoud je te behouden nummer automatisch wordt overgezet op de simkaart die je van ons ontvangt. Dat gebeurt op de overstapdatum die je uiteindelijk van ons ontvangt. Tot die tijd staat er een tijdelijk nummer op de simkaart die je ontvangt, omdat we geen simkaart zonder nummer kunnen uitleveren.

@Snowboard Ik begrijp je punt en hoewel het wellicht niet heel gezellig overkomt is de Community ook een plek waar emoties geventileerd mogen worden, positief en negatief. Zolang er geen sprake is van scheldwoorden, beledigingen, racistische uitspraken etcetera, gaan wij niet over tot censureren.

Groetjes,

Phil

Beste Phil,

Ik heb tot zes keer toe gebeld met Simpel wanneer ik mijn oude nummer; 0654757578 zou krijgen..…

Spoedig was het  antwoord!

Wat ontving ik 1 week later opnieuwe een nieuw Simkaartje met weer een ander nummer.

Dit proces heft zich exact hetzelfde nog een keer voorgedaan.

Na deze frustatie en mijn grote verlies in INKOMSTENDERVING van E 8000,- (Interim HR Director)hebben mij doen besluiten om Simpel op te zeggen

Ben NIET SNEL BOOS.

Met dit soort praktijken daarentegen wel.

Heb meerdere malen maail gestuurd naar uw bedrijf met de "oublures" in uw klantenservice..

In totaal 1 telefonische reactie gekregen van een jongedame, die het beloofde op te lossen.

Resultaat ; Mijn toemalige 06 nummer bekend bij al mijn klanten, afgesloten en als INTERIM DIRECTOR een INKOMSTENDERVING van E 8000,-

Heb ik Simpel een mail over gestuurd. NOOIT een reactie op ontvangen..

Groet,

Mr. Frederik Busman

b………………. 

06……………
(edit ivm persoonsgegevens)

Reputatie 6

Hallo Buster.

Ik begrijp dat je boos bent maar zou je even je privégegevens willen verwijderen van dit openbare forum?

Via de 3 puntjes rechts kun je de geplaatste tekst bewerken.

Zie bij de "puntjes" geen optie om tekst aan te passen..

Op 4 mei 2020 om 12:33 Midden-Europese zomertijd, schreef Frederik Busman <[email protected]>:

Middag,

 

Ik heb in December 2018 een Simonly card bij Simpel besteld.

Deze card ontving ik pas eind januari en was DEFECT!!

 

IK HEB ALS GEVOLG VAN DEZE OMISSIE VAN UW BEDRIJF SIMPEL, RUIM EEN MAAND GEEN ZAKELIJK TELEFONISCH CONTACT KUNNEN VOEREN...

 

DIT HEEFT GERESULTEERD IN EEN SCHADEPOST VOOR MIJN ADVIESBUREAU VAN RUIM;

 

     E 8000 GEDERFDE INKOMSTEN....

 

IK HEB SIMPEL HIERVAN OP DE HOOGTE GESTELD.

 

TEVENS HEB IK SIMPEL OP GROND VAN

"GELEVERDE WANPRESTATIE" GESOMMEERD TOT  COMPENSATIE, NAAST ONTBINDING VAN DE OVEREENKOMST.

 

HIERNA HEB IK NIETS MEER VAN SIMPEL VERNOMEN, EVENMIN OVER EEN EVENTUELE COMPENSATIE VAN MIJN GEDERFDE INKOMSTEN...

 

NU RUIM ANDERHALF JAAR LATER ONTVANG IK TOT MIJN VERBIJSTERING UW SCHRIJVEN..

 

 

 

Met vriendelijke groet, Best regards,

 

Mr. Frederik Busman

 

 

 

 

 

 

Op 4 mei 2020 om 10:40 Midden-Europese zomertijd, schreef Webcasso <[email protected]>:

 
 

 

Betalen voor

19-05-2020

(vervaldatum)

 

Uw schuld bij Simpel

 

Debiteurnummer: DP………… (edit ivm persoonsgegevens)

Bedrag: EUR 155,11

 

Direct betalen

 

Geachte heer Busman, 

 

We leven in een bijzondere tijd. Het coronavirus heeft wereldwijd een crisis gecreëerd. Het virus heeft niet alleen effect op onze gezondheid, maar ook ons dagelijks leven en de economie worden hard geraakt. Het einde lijkt vooralsnog niet in zicht.

 

Ondanks de bijzondere situatie waarin wij met zijn allen verkeren, is het belangrijk om zoveel mogelijk vast te houden aan de normale gang van zaken. Dat betekent dat rekeningen nog steeds betaald moeten worden, en indien dit niet gebeurt wij worden ingeschakeld om de openstaande rekening alsnog te innen.

 

Vanwege de bijkomende kosten die wij u hebben moeten doorberekenen is uw totale schuld inmiddels opgelopen tot € 155,11. Dat is onder normale omstandigheden al niet wenselijk en in deze tijd zeer zeker niet. Wij verzoeken u dringend zo spoedig mogelijk contact met ons op te nemen.

 

Mocht u de vordering direct willen betalen, dan kunt u dit via de onderstaande iDEAL-link snel en makkelijk regelen.

 

Lukt het u door de gevolgen van de coronacrisis niet de vordering te betalen, neem dan zo spoedig mogelijk contact met ons op. Vanwege de huidige uitzonderlijke omstandigheden zullen wij dan afzien van verdere gerechtelijke stappen. U kunt ons het beste bereiken via het contactformulier op onze website www.webcasso.nl. Hier vindt u verdere informatie over alternatieve betalings-mogelijkheden of eventueel uitstel van betaling. Mocht u ons persoonlijk willen spreken dan kunt u ons bereiken via 088 - 900 6666. Onze medewerkers staan u graag tussen 08.30 uur en 16.30 uur te woord. Hoe dan ook, het is van belang dat u contact met ons opneemt, samen vinden we altijd een oplossing die bij u en uw situatie past.

 

Blijf thuis en blijf gezond!

 

Met vriendelijke groet,

WebCasso B.V.

Direct betalen via iDEAL

 

 

Meerdere schulden

Onze opdrachtgever biedt u hulp aan bij het regelen en oplossen van meerdere achterstanden. Deze hulp wordt geboden door een externe partij en is voor u kosteloos. Wilt u hulp? Klik en bel ons direct. Gedurende de behandeling nemen wij geen verdere invorderingsacties.

 

Betaalplan

Onze opdrachtgever geeft u de mogelijkheid in termijnen te betalen. Om een betalingsregeling af te sluiten kunt u op ‘Direct betalen via IDEAL’ klikken. U heeft vervolgens de mogelijkheid om de gewenste termijn in te voeren. Gedurende de looptijd van de betalingsregeling nemen wij geen verdere invorderingsacties.

 

Niet akkoord

In dit geval is het van het grootste belang dat u direct meldt waarom u meent dat deze vordering onterecht is. Dat kan via een mail naar [email protected]. U kunt ook bellen naar 088-9006625. Gedurende de behandeling van uw bezwaar nemen wij geen verdere invorderingsacties.

 
             
  Factuurnummer Factuurdatum Uiterste betaaldatum   Bedrag  
  Verschenen rente     2,30  
  Incassokosten     40,00  
  Lopende rente     0,60  
  F………. (edit: persoonsgegevens) 24-01-2019 30-01-2019 76,95  
  F………. (edit: persoonsgegevens) 01-01-2019 30-01-2019 25,00  
  F………. (edit: persoonsgegevens) 01-12-2018 24-01-2019 25,26  
  Bijstelling     -15,00  
      Totaal te betalen 155,11  
Het in de tabel vermelde factuurbedrag kan afwijken van het op de factuur/facturen vermelde bedrag. Deze afwijking is veroorzaakt door een betaling, een verrekening (van een tegoed) of doordat de op de factuur/facturen vermelde aanmanings-, herinnerings- of incassokosten in mindering zijn gebracht. De incassokosten zijn berekend over het resterende, lagere bedrag.
 

Zelf betalen

Het is ook mogelijk om het bedrag via uw bank over te schrijven. Gebruik hiervoor de volgende gegevens. Let wel dat het enige dagen kan duren voordat de betaling wordt verwerkt.

 

bedrag

€ 155,11

 

betalingskenmerk

DP……….. (persoonsgegeven)

 

IBAN-rekeningnummer

NL29RABO0130101656

 

ten name van

Webcasso B.V.

 

 

 
De vordering in deze e-mail is overgedragen (gecedeerd) aan Direct Pay Services B.V. en incassobureau WebCasso B.V. incasseert deze vordering.Dat betekent dat u moet betalen aan WebCasso B.V.
Webcasso B.V.

Postbus 21090

Blaak 16

3001 AB Rotterdam

3011TA Rotterdam

Tel: 088 900 6625

Email: [email protected]

K.v.K.nr: 24356408 B.T.W.nr: 8132.46.970.B.01 Website: www.webcasso.nl
 

Disclaimer

Alle e-mail berichten (inclusief bijlagen) van WebCasso B.V. zijn met grote zorgvuldigheid samengesteld. Voor mogelijke onjuistheid en/of onvolledigheid van de hierin verstrekte informatie kan WebCasso B.V. geen aansprakelijkheid aanvaarden, evenmin kunnen aan de inhoud van dit bericht (inclusief bijlagen) rechten worden ontleend. De inhoud van dit bericht (inclusief bijlagen) kan vertrouwelijke informatie bevatten en is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde van dit bericht. Indien u niet de beoogde ontvanger van dit bericht bent, verzoekt WebCasso B.V. u dit bericht te verwijderen, eventuele bijlagen niet te openen en wijst WebCasso B.V. u op de onrechtmatigheid van het gebruiken, kopiëren of verspreiden van de inhoud van dit bericht (inclusief bijlagen).

Wordt deze mail niet goed weer gegeven op uw scherm? Klik hier voor de online versie.
Dit is een automatisch gegenereerde e-mail. Wij kunnen een reactie (reply) op deze e-mail niet beantwoorden. Heb je vragen of opmerkingen? Ga dan naar www.webcasso.nl. Informatie met betrekking tot het verwerken van persoonsgegevens door ons kunt u terugvinden in ons privacy statement dat u op onze website kunt raadplegen.

 

 

 

Gesproken met mevrouw Van Eijck van Webcasso.

Zij zal de informatie doorsturen naar de "betreffende afdeling"...

Reageer