Beantwoord

nummer opslaan naar het afloop van abonnement naar prepaid


Hoe kan ik mij nummer opslaan als mijn abonnement afloopt? Ik wil overstappen naar een tarief zonder maandelijks betaling als mogelijk (zie ik mijzelf niet)  of misschien kunt U mij de optie vertellen om naar de andere network te wisselen , waar ik kan mijn mummer houden en kan overschakelen naar pre-paid. Ik woon in Buitenland en gebruik Nederlandse telephone zelden. Ik wil graag mijn nummer houden en met Simpel blijven maar er is geen pre-paid optie.

Ik zal U dankbaar zijn als U mee een oplossing vertelt.

icon

Beste antwoord door Sanne 10 April 2020, 10:27

Bekijk origineel

16 reacties

Hi TatsiKh,

Volgens mij kan je alleen je nr. behouden /meenemen naar een ander abbonnement , niet naar een prepaid kaart. 

En als je een prepaid kaart koopt moet je ook nog goed oppassen welke je koopt , want velen worden snel opgeheven als je er niet mee belt. 

Ook al staat er een tegoed  op !

T-mobile was ,weet ik wel ,een goede !

Ook al staat er niks op je kaart dan moet je geloof ik alleen minstens 1x per jaar gebeld worden door iemand op dat nummer.

KPN   (Onder vele andere namen) isgeen goede , heb een keer kaart van schoonmoeder gehad ,omdat ze weinig belde, maar hem maar bleef opwaarderen omdat die anders verliep. Totdat ze €50,- toch wel veel vond en het eigenlijk niet gebruikte en 3maanden had om bellen. 

Die verloopt gewoon ook al staat er geld op. 

Anders zou je T-mobile eens moeten bellen ,providers spreken vaak met klanten specifieke voorwaarden af. Misschien valt er met jouw voorstel iets te regelen. 

Succes! Denise

Reputatie 3
Badge +7

Hallo, goede vraag!

 

Je kan jouw mobiele nummer ook meenemen naar een prepaid simkaart. Zo behoud je jouw nummer, zonder vast te zitten aan maandelijkse kosten. Wij bieden alleen geen prepaid opties aan.

 

Ruby C geeft al wat goede tips wat betreft het oriënteren op een provider met prepaid opties. Wat ik daar nog aan wil toevoegen is dat je ook goed moet kijken wat de voorwaarden zijn wat betreft gebruik in het buitenland. De meeste providers hebben regels voor hoe lang je achter elkaar gebruik mag maken van jouw simkaart in het buitenland.

 

Groetjes, Sanne

Hoe kan ik mij nummer opslaan als mijn abonnement afloopt? Ik wil overstappen naar een tarief zonder maandelijks betaling als mogelijk (zie ik mijzelf niet)  of misschien kunt U mij de optie vertellen om naar de andere network te wisselen , waar ik kan mijn mummer houden en kan overschakelen naar pre-paid. Ik woon in Buitenland en gebruik Nederlandse telephone zelden. Ik wil graag mijn nummer houden en met Simpel blijven maar er is geen pre-paid optie.

Ik zal U dankbaar zijn als U mee een oplossing vertelt.

Hallo, Sanne!  Dank U wel! Maar zal ik naar de andere provider VOOR de afloop met Simpel?

Hi TatsiKh,

Volgens mij kan je alleen je nr. behouden /meenemen naar een ander abbonnement , niet naar een prepaid kaart. 

En als je een prepaid kaart koopt moet je ook nog goed oppassen welke je koopt , want velen worden snel opgeheven als je er niet mee belt. 

Ook al staat er een tegoed  op !

T-mobile was ,weet ik wel ,een goede !

Ook al staat er niks op je kaart dan moet je geloof ik alleen minstens 1x per jaar gebeld worden door iemand op dat nummer.

KPN   (Onder vele andere namen) isgeen goede , heb een keer kaart van schoonmoeder gehad ,omdat ze weinig belde, maar hem maar bleef opwaarderen omdat die anders verliep. Totdat ze €50,- toch wel veel vond en het eigenlijk niet gebruikte en 3maanden had om bellen. 

Die verloopt gewoon ook al staat er geld op. 

Anders zou je T-mobile eens moeten bellen ,providers spreken vaak met klanten specifieke voorwaarden af. Misschien valt er met jouw voorstel iets te regelen. 

Succes! Denise

Hallo, Denise! Dank U well!

Reputatie 6

Hi @TatsiKh 

Waarom wil je nummerbehoud naar een prepaid simkaart als je je Nederlandse telefoon weinig gebruikt?

Reputatie 2
Badge +2

Hoe kan ik mij nummer opslaan als mijn abonnement afloopt? Ik wil overstappen naar een tarief zonder maandelijks betaling als mogelijk (zie ik mijzelf niet)  of misschien kunt U mij de optie vertellen om naar de andere network te wisselen , waar ik kan mijn mummer houden en kan overschakelen naar pre-paid. Ik woon in Buitenland en gebruik Nederlandse telephone zelden. Ik wil graag mijn nummer houden en met Simpel blijven maar er is geen pre-paid optie.

Ik zal U dankbaar zijn als U mee een oplossing vertelt.

Hallo, Sanne!  Dank U wel! Maar zal ik naar de andere provider VOOR de afloop met Simpel?

 

Ja. Als je bijvoorbeeld naar Simyo gaat, kun je het nummer daar opgeven en regelen zij de rest voor je: https://www.simyo.nl/prepaid/bestellen

Enige voorwaarde is minimaal 1x per 6 maanden kort bellen of een sms versturen met het nummer.

Het overstappen kan al vanaf 5 euro (voor 7,50 beltegoed). Als je het nummerr van een andere simyo klant invult, krijgen jullie beide 5 euro extra beltegoed.

Reputatie 6

Hi @netvista 

Lovenswaardig dat je zo goed behulpzaam wilt zijn!

Het lijkt me verstandig om na te gaan of een provider, zoals Simyo, een simkaart naar een buitenlands adres stuurt omdat @TatsiKh  al aangeeft in het buitenland te wonen. Het zou kunnen dat hij/zij Nederlandse kennissen heeft die als tussenpersoon de simkaart kunnen ontvangen via hun adresgegevens en  geven aan hem/haar.

Als je het nummerr van een andere simyo klant invult, krijgen jullie beide 5 euro extra beltegoed.

Volgens mij klopt dit niet.

Reputatie 2
Badge +2

 

Reputatie 2
Badge +2

Ik wil mijn persoonlijke link wel delen, maar dat zal niet de bedoeling zijn op dit forum.

Reputatie 6

Juist, en dat is precies wat ik nog miste. Alleen een extra (06)nummer als vermelding is niet voldoende voor de vriendendeal.

Reputatie 2
Badge +2

Jawel, een willekeurig Simyo nummer is voldoende. Probeer bijvoorbeeld 06-58787085

Reputatie 6

Volgens mij is het ook niet de bedoeling om een 06 nummer op een openbaar forum te plaatsen.

Ik ben trouwens wel benieuwd of tatsiKh het voor zichzelf niet moeilijker maakt dan nodig is. Je prepaid  simkaart kan vervallen en daarmee ook het beltegoed. Controleer goed de voorwaarden.

Enige voorwaarde is minimaal 1x per 6 maanden kort bellen of een sms versturen met het nummer

Volgens mij klopt dit ook niet.

Maar ik zou eerst kijken naar de adresgegevens - de verzending van de simkaart. :)

Reputatie 2
Badge +2

 

Volgens mij is het ook niet de bedoeling om een 06 nummer op een openbaar forum te plaatsen.  

 

Juist, en dat is precies wat ik nog miste. Alleen een extra (06)nummer als vermelding is niet voldoende voor de vriendendeal.

 

Ik wilde daarmee aantonen dat je alleen een willekeurig Simyo nummer nodig hebt om de korting te krijgen.

 

 

Enige voorwaarde is minimaal 1x per 6 maanden kort bellen of een sms versturen met het nummer

Volgens mij klopt dit ook niet.

 

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/hoelang-is-mijn-beltegoed-geldig-243

 

Hi @TatsiKh 

Waarom wil je nummerbehoud naar een prepaid simkaart als je je Nederlandse telefoon weinig gebruikt?

Ik vinde deze vraag ongepast.

Reputatie 6

Een aantal providers zijn gestopt met prepaid, mogelijk volgen er meer providers die stap.

Reputatie 6

Hi @TatsiKh 

Waarom wil je nummerbehoud naar een prepaid simkaart als je je Nederlandse telefoon weinig gebruikt?

Ik vinde deze vraag ongepast.

Is dat zo? Dat is jammer. In deze periode waarin zoveel ongewis is wat betreft de ontwikkelingen m.b.t. covid-19 kan het belangrijk zijn om bijvoorbeeld berichten die je op je telefoon ontvangt dat je die niet mist en je je telefoonnummer en ook je beltegoed niet verliest.

Reageer