Beantwoord

Overstappen met aanbieding en ingangsdatum na 30 mei?

  • 21 May 2021
  • 5 reacties
  • 219 Bekeken

Ik wil overstappen naar Simpel met de aanbieding die tm 30 mei geldig is. Kan ik mijn abonnement dan 1 juni in laten gaan ?

icon

Beste antwoord door Phil 26 May 2021, 12:38

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 2
Badge +8

Goedemiddag @Estherdb,

Hopelijk heb je al besteld! 

Wanneer je een bestelling plaatst, zal Nummerbehoud enkel aangevraagd worden wanneer de betaling binnen is. Nadien ontvang je een SMS om het nummer te valideren. Dus mocht je op 30 mei hebben besteld en direct betaald, zal het nummer waarschijnlijk vandaag gevalideerd worden zodat je per direct kan overtappen!  

Groet,

Mila

Bedankt Phil. Ik bedoelde prepaid en ik wil mijn eigen nummer behouden. Dat had ik in de chat wel vermeld, dus dan klopt het antwoord van de chat denk ik wel he: uiterlijk 30 mei bestellen, op 1 juni betalen = ingaan op of na 1 juni?

Reputatie 4
Badge +8

Dank je Phil, Ik heb nu een sim only dus dat kan per direct toch? Volgens je collega via de chat heb ik inmiddels begrepen dat ik de aanbieding de 30e kan kopen en op de 1 juni betalen om het op 1 juni in te laten gaan. Klopt dat? Esther

Of dat per direct kan, ligt eigenlijk aan de voorwaarden die je huidige provider hanteert. Een sim only aansluiting is namelijk vaak in de vorm van een abonnement en een bijbehorende contracttermijn. Sommige providers staan het toe om direct over te stappen wanneer je contracttermijn voorbij is, andere providers hanteren nog een maand opzegtermijn.

De werkwijze die je via de chat te horen hebt gekregen is overigens niet helemaal correct, excuses daarvoor. Je bestelling wordt afgerond op het moment dat je de eerste betaling hebt voldaan, vanaf dat moment begint eigenlijk het proces te lopen. Bij een nieuw telefoonnummer ontvang je daarna binnen twee werkdagen een simkaart van ons en start je abonnement wanneer je de simkaart zelf activeert. Wij activeren de simkaart in zo'n geval ook automatisch indien je dat niet zelf doet binnen 14 dagen. Bij nummerbehoud werkt het iets anders, daarbij zijn we afhankelijk van wanneer je provider het telefoonnummer vrijgeeft. Van ons krijg je dan per e-mail een overstapdatum te horen waarop je abonnement start.

Dank je Phil, Ik heb nu een sim only dus dat kan per direct toch? Volgens je collega via de chat heb ik inmiddels begrepen dat ik de aanbieding de 30e kan kopen en op de 1 juni betalen om het op 1 juni in te laten gaan. Klopt dat? Esther

Reputatie 4
Badge +8

Goedemiddag @Estherdb,

Leuk dat je naar ons wilt overstappen!

Je kan bij ons een bestelling plaatsen via de website, tot en met 30-5 kan je daarbij gebruikmaken van de huidige acties. Indien je overstapt met nummerbehoud, dan hangt de datum waarop je abonnement van start kan gaan af van de voorwaarden van je huidige aansluiting. Zo hanteren verschillende providers bijvoorbeeld een opzegtermijn van een maand. Na je bestelling gaan we bij je huidige provider na per wanneer wij het telefoonnummer mogen overnemen en informeren we je per e-mail over de overstapdatum.

Bestel je een abonnement met daarbij een nieuw telefoonnummer, dan sturen we je binnen twee werkdagen een simkaart toe en kan je de simkaart na ontvangst activeren. Vanaf dat moment kan je het abonnement gebruiken, je kan er in die situatie voor kiezen om je simkaart op 1-6 te activeren.

Groetjes,

Phil

Reageer