Beantwoord

Vergrendelingspatroon op nieuw toestel gewijzigd na nummer overzetten

  • 24 March 2020
  • 2 reacties
  • 297 Bekeken

Laatst had ik een abonnement genomen met nummerbehoud, omdat ik een nieuwe sim-kaart nodig had (mijn oude is te groot voor het nieuwe toestel). Ik heb wel de pincode van mijn nieuwe sim, maar ik kan alleen een patroon invoeren, die ik al eerder had ingesteld, welke fout gerekend wordt ondanks dat ik deze correct invul. Bovendien staat in mijn gegevens dat de sim-kaart al actief is. Worden ook alle andere ontgrendelingsmanieren gereset/gewijzigd bij nummerbehoud en hoe kan ik ervoor zorgen dat er wel naar de pincode wordt gevraagd in plaats van een patroon?

icon

Beste antwoord door Houscouss 25 March 2020, 17:09

Bekijk origineel

2 reacties

Ik ging uiteindelijk door met invoeren totdat de gegevens gewist werden (nadat ik mijn SD-kaart eruit haalde voor de zekerheid), waarbij ik na het instellen bij de “eerste” keer opstarten automatisch kon laten synchroniseren met mijn oude telefoon. Alles is nu dus overgezet op wat overbodige dingen na. Hoewel dit al was uitgevoerd voordat ik uw reactie had gezien, wil ik u  toch bedanken. Nu weet ik tenminste dat het overzetten van een telefoonnummer niks te maken heeft met gegevens op de telefoon zelf… wat ik toch (waarschijnlijk) niet meer nodig ga hebben aangezien deze sim-kaart tenminste past in modernere telefoons. :sweat_smile:

Reputatie 2
Badge +7

Hoi @BDJ_0,

Welkom op onze Community en als klant bij Simpel! :grin:

Dat klinkt als de vergrendeling van je toestel zelf, daarin kunnen wij je niet helpen. Het nummerbehoud heeft alleen te maken met het gewenste telefoonnummer voor je abonnement. Pas na het invoeren van het juiste patroon zit je in het toestel en pas dan zal de pincode van de simkaart worden gevraagd door je telefoontoestel. Mocht je het patroon voor het ontgrendelen van je toestel niet meer weten, dan is het nog wel mogelijk om het toestel naar de fabrieksinstellingen terug te brengen en hiermee dus wel alle opgeslagen gegevens te verwijderen. Hiermee wordt dan de vergrendelingspatroon ook gewist. 

Groetjes, 

Houssam

Reageer