Beantwoord

verkeerd nummer in telefoon gezet

  • 15 September 2020
  • 5 reacties
  • 243 Bekeken

Hoi, 

Ik heb een tijd geleden een nieuwe simkaart aangevraagd, telefoon was kwijt, met nummer behoud. Maar het duurde even voor ik een andere telefoon had. Nu heb ik, maanden later, de SIMkaart voor het eerst gebruikt en in de telefoon het nummer gezet dat op de simkaart staat, dit blijkt alleen niet mijn nummer te zijn. Kan ik dit aanpassen en zo ja, hoe?

 

icon

Beste antwoord door Sanne 17 September 2020, 14:19

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 3
Badge +7

Hi @Dorien02,

Als je een vervangende simkaart besteld, of een nieuwe bestelling met nummerbehoud plaatst, dan krijg je een simkaart met een ander nummer. Dit nummer staat voorgedrukt op de simkaart. Zodra de simkaart wordt geactiveerd, komt jouw eigen nummer erop te staan. Het voorgedrukte nummer wordt niet in gebruik genomen.

Een vervangende simkaart kan, uit veiligheidsredenen, wel maar tot 6 weken na ontvangst worden geactiveerd. Gebeurt dit niet, dan komt de hele simkaart te vervallen. Mogelijk is de tijd sinds bestellen tot aan activeren te lang geweest.

Groet, Sanne

Reputatie 4
Badge +4

in de telefoon het nummer gezet dat op de simkaart staat

 

Wat bedoel je daar mee? “waarin” heb je dat gezet? In je Google profiel? In WhatsApp? In een andere app?

 

Reputatie 4
Badge +4

@Dorien02  Volgens mij heb je nu iets beantwoord, wat helemaal niet de vraag is. Ik vind sowieso dat er veel te snel vragen op beantwoord gezet worden, terwijl ze dat vaak niet zijn.

Reputatie 4
Badge +8

@robertvanweersch Ik vermoed dat je op mijn collega Sanne wilde reageren met je meest recente reactie. Zij geeft aan hoe het in zijn werk gaat wanneer er een vervangende simkaart wordt aangevraagd en welke telefoonnummers daarbij wel en niet in gebruik worden genomen. Dit staat overigens ook aangegeven op de brief die bij een vervangende simkaart wordt meegestuurd. Het wijzigen van het telefoonnummer in het toestel kan, indien nodig, op dezelfde wijze aangepast worden zoals het eerste telefoonnummer ook in het toestel geregistreerd is. 

Reputatie 4
Badge +4

Klopt, ik bedoelde Sanne. Maar nogmaals, volgens mij is dat niet de vraag en dus ook niet het antwoord. Het is mij niet duidelijk wat Dorien bedoelt met “nummer wat op de SIM-kaar staat in de telefoon gezet”. Als je een andere SIM plaatst, verandert je nummer automatisch, daar hoef je niks aan je telefoon voor in te stellen. Wellicht bedoelt ze de koppelingen met nummer van bv. accounts zoals iCloud, WhatsApp, Google e.d.? De vraag is niet duidelijk en dan vind ik het vreemd dat er een reply als antwoord is gemarkeerd. En dat heb ik al vaak op dit forum gezien.

Reageer