Beantwoord

bevestiging bestelling simkaart?

  • 26 May 2020
  • 6 reacties
  • 235 Bekeken

In de stress na het verlies van mijn mobiel heb ik mogelijk 2x een simkaart besteld. Na het blokkeren van de simkaart en aanpassen van het afleveradres heb ik mogelijk een eerste keer een bestelling gedaan van een nieuwe simkaart. Later zag ik in mijn mailbox slecht de bevestiging van de blokkade en adreswijziging maar geen bevestiging van het bestellen van een simkaart. Daarop heb ik nogmaals een nieuwe simkaart besteld in de veronderstelling dat dit de eerste keer niet goed is gegaan. Echter heb ik wederom geen bevestiging van de bestelling van een nieuwe simkaart ontvangen maar nu ga ik dus waarschijnlijk wel 2x betalen? Hoe zit het nu precies? Wordt er wel of niet een bevestiging van de bestelling van een nieuwe simkaart verstuurd naar je account emailadres?

 

Groeten, Frank

icon

Beste antwoord door Phil 27 May 2020, 15:43

Bekijk origineel

6 reacties

Bedankt voor het nakijken. Ik heb al mijn mailboxen nog eens nagezocht inclusief junk mail folder maar niets kunnen vinden. Maar nogmaals, ik denk dat een dubbele bestelling niet mogelijk is via de site omdat de bestel optie wordt uitgevinkt na een bestelling en dat lijkt me de beste ingebouwde beveiliging ter voorkoming dubbele bestellingen.

 

Groet,

 

Frank

Reputatie 4
Badge +8

Bedankt voor het sturen van de gegevens @Valentino. Al raad ik je aan om je gegevens een eventuele volgende keer in een privé bericht te sturen in plaats van deze op de Community openbaar te maken.

Bij de correspondentie van het abonnement waar de simkaart voor is besteld zie ik dat wij wel een bestelbevestiging omtrent de bestelde simkaart hebben gestuurd. Deze is om precies te zijn op 26-5-2020 om 21:49 gestuurd naar het bij het abonnement geregistreerde e-mailadres. Verder kan ik niets terugvinden wat er voor zorgt dat je het e-mailbericht niet ontvangt.

Hoi Phil,

 

het betreft 06-xxxxxxxx, x-x-xx, xxxxgp #x

 

Succes met je onderzoek!

 

Groet, Frank

[Edit Phil: Privé gegevens onherkenbaar gemaakt.]

Reputatie 4
Badge +8

Goedemiddag Frank @Valentino!

Het blokkeren van de simkaart zorgt er niet automatisch voor dat er een vervangende simkaart wordt gestuurd, dat is immers ook niet altijd nodig. Aangezien je wel een e-mail over het blokkeren van de simkaart hebt ontvangen vind ik het raadselachtig dat je geen bestelbevestiging hebt ontvangen.

Graag ontvang ik een privé bericht van je met daarin het 06-nummer waar de simkaart voor is besteld en ter controle je geboortedatum, postcode en huisnummer. Dan ga ik op onderzoek uit! 

Groetjes,

Phil

Beste Phil,

Ik heb geen email bevestiging van aanvraag nieuwe simkaart gekregen maar wel voor het blokkeren van de simkaart dus mijn adres hebben jullie! Later zag ik onder SIM & Instellingen dat de aanvraag nieuwe sim kaart was aangevinkt en niet nogmaals geactiveerd kan worden. Het voorkomen van een dubbele bestelling lijkt dus geborgd in jullie systeem maar even goed blijft een bevestigingsemail op zijn plaats.

 

Misschien even je eigen systeem beter doorgronden en delen met je collega's.

 

Met vriendelijke groet,

 

Frank

 

Reputatie 4
Badge +8

Goedemiddag @Valentino!

Daar stel je een goede vraag!

Nadat je een vervangende simkaart hebt besteld ontvang je daar altijd een bestelbevestiging van, mits je correcte e-mailadres bij de contactgegevens geregistreerd staat. Indien je er zeker van bent dat je bestellingen zijn geslaagd en je geen bevestiging hebt ontvangen raad ik je aan om contact met onze klantenservice op te nemen. Een van mijn collega’s kan dan precies de stand van zaken zien.

Groetjes,

Phil

Reageer