Beantwoord

Data SIMkaart voor 4G router

  • 15 April 2020
  • 3 reacties
  • 1983 Bekeken

We hebben een 4G router, welke niet werkt met een SIMkaart uit mijn telefoon (SIMkaart van Simpel.nl) Het lampje welke groen zou moeten gaan branden blijft rood en ook via netwerkkabel wordt er geen internet gegeven.

Heb ik voor een 4G router een specifieke 'data SIMkaart' nodig?

Kan Simpel deze ook leveren? 

Is er voor het functioneren van de 4G router een SIMkaart nodig die geen Pincode heeft?

Wat heb je precies nodig om een 4G router werkend te krijgen, of welke instellingen zijn er nodig?

Alvast hartelijk dank voor de hulp!

icon

Beste antwoord door Alexandra 16 April 2020, 09:28

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2
Badge +2

Is er voor het functioneren van de 4G router een SIMkaart nodig die geen Pincode heeft?

 

Kun je met een laptop of telefoon verbinding krijgen met de router?

Ik heb er een gehad waar je op kon inloggen en onder andere de SIM PIN-code kon invoeren,

Je kunt met je telefoon ook de PIN controle voor de SIM-kaart uitzetten en daarna de SIM-kaart weer in de router stoppen.

Om mijn tweedehands router werkend te krijgen, hielp het toen om hem terug te zetten naar de fabrieksinstellingen om de specifieke instelling voor de mobiele provider automatisch te laten instellen.

Ik heb er zelf weinig ervaring mee, maar misschien helpt dit je iets verder voor je een professioneel antwoord krijgt. :grinning:

 

 

 

Reputatie 2
Badge +8

Hai @mvanderstam 

Doet je simkaart het wel in een mobiel toestel? Dan zou het kunnen dat je simkaart niet geschikt is voor de router misschien. In dat geval kan je de tips van @netvista  proberen. 

Succes!

Groetjes, Alexandra

 

@netvista Klopt, je moet je PIN-code van de SIM-kaart uitzetten, anders blijft de 4G router bij het uit- en aanzetten steeds opnieuw naar de PIN-code vragen, voordat deze het internet vrij geeft

Verder moet je bij een Huawei router bij ‘Mobiele Netwerk’ een nieuw profiel aanmaken (zie hieronder)

  • Klik op 'Nieuw Profiel’
  • Gebruikersnaam: Simpel
  • APN: internet.access.nl
  • Gebruikersnaam en Wachtwoord: beide leeg laten
  • Klik op ‘Pas toe’ 

De APN van Simpel wordt dan herkend en je hebt internet

Allemaal bedankt voor het meedenken!!

 

Reageer