Beantwoord

Gekregen telefoonnummer match niet met simkaart

  • 7 April 2021
  • 2 reacties
  • 125 Bekeken

Ik heb een telefoonnummer gekregen van simpel.nl maar de simkaart die opgestuurd is heeft een ander nummer (de laatste 2 cijfers matchen niet).

Dus activeren lukt niet. 

Hoe krijg ik dit opgelost? Hoe kom ik in contact met de klantenservice?

icon

Beste antwoord door lien.brand 9 April 2021, 10:20

Bekijk origineel

2 reacties

Beste Phil,

bedankt voor je antwoord. Ik heb zelf uiteindelijk het 06 nummer gevonden om met jullie te kunnen chatten. Na veel gepingpong gaf Simpel toe een fout gemaakt te hebben. Ik had een nieuw telefoonnummer aangevraagd en gekregen. De bijhorende simkaart die toegestuurd werd klopte echter niet. Daar stond weer een ander mobiel nummer op (geeft niet was het eerste antwoord via de whatsapp). De laatste 4 cijfers van het simkaartnummer passen niet bij het nieuwe GSM nummer van mijn nieuwe telefoonnummer. Uiteindelijk na veel gepingpong werd dit toegegeven. Een nieuw GSM kaart zou worden opgestuurd. Hopelijk ontvang ik dat vandaag.

mvg,

Lien

Reputatie 4
Badge +8

Goedemorgen @lien.brand,

Begrijpelijk dat je dit checkt. Daarnaast heet ik je van harte welkom bij Simpel!

In de kern zijn er twee situaties, of je plaatst een bestelling met een nieuw telefoonnummer of je maakt gebruik van nummerbehoud. Indien je voor een geheel nieuw telefoonnummer hebt gekozen ontvang je een simkaart met daarop een 06-nummer. Dat 06-nummer is het telefoonnummer die aan je abonnement gekoppeld staat.

In het geval van nummerbehoud geef je zelf een telefoonnummer op die je wenst te behouden en wenst mee te nemen vanaf een andere provider. Hierbij ontvang je een simkaart van ons met daarop een telefoonnummer, dit telefoonnummer verschilt van het telefoonnummer die je hebt opgegeven voor nummerbehoud. Wij kunnen namelijk geen simkaart zonder 06-nummer uitleveren maar sturen wel alvast een simkaart op zodat je op de overstapdatum gelijk gebruikmaakt van je abonnement bij ons.

Het activeren van een simkaart gaat in het geval van nummerbehoud automatisch op de overstapdatum. Bij een nieuw telefoonnummer dien je de simkaart zelf te activeren via het Mijn Simpel account van je abonnement. Het activeren doe je met de laatste 4 cijfers van het simkaartnummer, het simkaartnummer begint met de cijfers 8931. Indien je nog vragen hebt over dit proces, twijfel dan niet om contact met ons op te nemen.

Groetjes,

Phil

 

Reageer