Beantwoord

Ik heb geen gps signaal op mijn telefoon

  • 11 August 2019
  • 5 reacties
  • 1038 Bekeken

Hallo is heb sinds 2 mnd geen gps signaal meer. Nu dacht ik dat het aan mijn telefoon lag maar dat blijkt niet zo te zijn. Wanneer ik namelijk simkaart van een andere provider in mijn toestel doe heb ik wel een signaal. Is dit een bekend probleem bij jullie?
icon

Beste antwoord door Joachiem 12 August 2019, 14:07

Bekijk origineel

5 reacties

Ik heb, al heel lang, precies hetzelfde probleem…

Het toestel (iPhone) heb ik overgenomen van mijn partner die totaal geen problemen had met de gps. 

Wanneer ik ga hardlopen, wordt mijn positie niet gevonden en wordt de route ed niet bijgehouden (en dat komt niet doordat ik te hard loop 😉 ). 

Routeplanners, Google Maps, het werkt voor geen meter. Ik krijg de omgeving wel te zien, maar zodra ik ga rijden, beweegt de kaart niet mee... 

Allemaal erg irritant. 

Omdat er zonder Simpel-abonnement geen problemen waren met het toestel en gps, denk ik toch dat het elders (bij Simpel??) te zoeken is. 

 

Ik hoor heel graag hoe dit opgelost kan worden. 

Alvast ontzettend bedankt hiervoor! 

 

Mvg, An

Reputatie 2
Badge +7

Hoi Angeline,

Ook welkom op onze Community!

Hahahha, wie weet ren je toch iets te hard... :muscle: Op de iPhone weet ik dat de locatievoorzieningen aan dient te staan (voor de specifieke app) om gps te kunnen gebruiken, dus ook zonder mobiele data. Dit vind je bij de iPhone via: Instellingen > Privacy > Locatievoorzieningen.

Groetjes,
Houssam

Reputatie 2
Badge +8
Hi en wees welkom op de community!

Vervelend dat je geen GPS signaal op je telefoon hebt. GPS maakt gebruik van satellietsignalen en niet van een telefoonsignaal. Wel kan je via internet de positie van de GPS satellieten updaten zodat je sneller een 'fix' hebt. Je GPS is iets dat dus los staat van je simkaart. Wellicht is er iets anders aan de hand waardoor je geen GPS ervaart?

Ik hoop dat het snel opgelost is.

Groetjes Joachiem
Vvreemd!
Had discussie op werk hierover. En toen werd er gezegd dat sim kaart die beschadigd of heel oud is het signaal of apps verstoren. Ook service monteur Samsung denkt dat dit het probleem is. Kunt u niet kosteloos nieuwe sim kaart opsturen dat ik dat kan uitsluiten. Ben al jaren bin jullie dus dat lijkt mij een kleine moeite
Reputatie 6
@Mlkoevoets001

Haal de simkaart eens uit de telefoon of zet de simkaart uit. (dual-sim telefoon)
Werkt GPS (locatie) dan wel bij Google maps bijvoorbeeld?

Reageer