Beantwoord

Nummer onbekend bij Info Telefoon

  • 6 September 2021
  • 8 reacties
  • 2673 Bekeken

Ik heb net een nieuwe simkaart van Simpel. Ik heb een Samsung S20. Bij mijn instellingen/Info Telefoon staat bij mijn simkaart “Nummer onbekend”. Ik heb een dual sim en ook bij mijn simkaart beheer staat Nummer Onbekend. Bij de simkaart van mijn vorige provider stond mijn mobiele nummer er wel bij. Het heeft verder geen gevolgen, ik kan gewoon bellen en mijn nummer wordt meegestuurd, maar vind het vreemd. Wie kan mij vertellen hoe ik dit kan oplossen?

icon

Beste antwoord door Mila 7 September 2021, 14:34

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6

Hallo @suusklijnman  

Ik vermoed dat je het bij de vorige provider zelf misschien hebt ingesteld. Wanneer je graag je nummer ook nu wilt ingesteld hebben dan kan dat bij instellingen, verbindingen, simkaart beheer. Bij Sim 1 of Sim 2 (ligt aan de simkaart sleuf) Naam zet je dan of je nummer of de naam van de provider laat je staan. 

@Snowboard bedankt voor de tip, maar helaas kan ik daar alleen een naam geven aan een simkaart en geen nummer toevoegen

Reputatie 6

Da's vreemd. Voor zover mij bekend kun je de naam Sim 1 / Sim 2, aanpassen /veranderen naar je 06 nummer. 

@snowboard het is idd een tekstveld dus kan er net zo goed een 06 nummer inzetten, maar dan verschijnt het nummer nog nietbij mijn Info Telefoon. 

Reputatie 6

Excuses. Ik heb niet goed genoeg gelezen en de proef op de som genomen en inderdaad je hebt gelijk. 

Reputatie 2
Badge +8

Goedemiddag @suusklijnman,

Welkom op onze community en wederom welkom bij Simpel!

Begrijpelijk dat je deze vraag stelt. Voor zover ik kan zien zou je dit via de instellingen van je Samsung kunnen toevoegen. Waarom je ‘nummer onbekend’ ziet verschijnen, is voor mij ook een raadsel. Echter heeft dit géén invloed op je bereikbaarheid, zoals je zelf aangaf. Kan je proberen om je eigen telefoonnummer op te slaan en nadien nakijken of je dan je eigen 06-nummer ziet verschijnen bij in de instellingen? Ik las dat dit kan helpen!

Kan je op dit bericht reageren als het gelukt is?

Groet, Milena 

@Mila waar bij Instellingen zou ik dat kunnen doen? Ik zie niet waar dat zou nog extra zou kunnen. Bij SIm-kaartbeheer lukt het ook niet, daar kan ik alleen de naam van een simkaart aanpassen. Bij dubbele simkaart instellingen kan ik het wel, ook gedaan, maar dat levert niks op. Ik lees op Google dat meerder mensen dit probleem hebben, ook van andere providers en ook met andere toestellen. Is het niet zo dat het toestel het nummer moet aflezen van de simkaart?

Reputatie 6

Hallo @suusklijnman en @Mila  

De telefoon leest de simkaart anders zou je niet verbonden zijn met het netwerk. Je kunt bellen, sms-en en internet gebruiken.

Blijkbaar is een Samsung zo gemaakt dat wat jij wilt suusklijnman niet werkt. Er zijn merken dual-sim telefoons waarbij dat wel werkt. Net zoals er verschil is in het menu van telefoons maakt het verschil waar de telefoon is gefabriceerd. 

Reageer