Beantwoord

sim kaart aan en uit zetten

  • 14 October 2020
  • 3 reacties
  • 2703 Bekeken

Ik heb een Samsung Galaxy s10+ met dual sim. Het simkaartje van mijn zakelijke nummer zet ik nu steeds met de hand aan en uit want ik wil niet in mijn vrije tijd gebeld worden. Het internet van deze kaart heb ik op dat moment ook niet nodig. 

Kan het ingesteld worden dat de simkaart alleen tussen bepaalde uren actief is?

icon

Beste antwoord door Phil 16 October 2020, 13:05

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
Badge +7

Hallo @linniemulder ,

Je kan via de instellingen van jouw telefoon gebruik maken van een niet storen functie. Dit is een functie die oproepen en meldingen voor een bepaalde tijd niet doorlaat. Of deze ook voor één simkaart werkt durf ik niet te zeggen, dit zou je in het toestel moeten nakijken.

Verder heeft een zoektocht enkele apps gebracht die mogelijk helpen:

Beide apps lijken de mogelijkheid te hebben om voor de twee simkaarten los in te stellen. 

Groet, Sanne

Dank voor de reactie. 

Helaas heeft het geen oplossing gebracht. De niet storen functie werkt niet los voor 1 simkaart. De eerste app zou wel een hulp zijn maar is niet compatibel met de Samsung s10+ en de tweede app heeft geen functie om een sim tijdelijk aan en uit te zetten. 

Reputatie 4
Badge +8

@linniemulder 

Balen dat dit niet voor jou heeft gewerkt, wellicht kom je zelf nog andere apps op het spoor die wel een oplossing voor je bieden. Zo niet dan heb je aan onderstaande wellicht iets, deze tip kwam ik tegen na een zoektocht op het internet:

Zoek eens naar de app 'Auto Call Scheduler' in Google Play. Deze app laat je uitgaande oproepen plannen, eventueel middels een schema.
Je kan de zakelijke simkaart als primair instellen en de app wekelijks op vrijdag bijvoorbeeld om 18:00 een uitgaande oproep laten doen naar **21*[doorschakelnummer]# (uitzetten: ##21#) en na 10 seconden weer ophangen om door te schakelen naar voicemail. Vervolgens laat je de app elke maandag om 07:00 een oproep doen naar ##21# om de doorschakeling weer op te heffen. Zo wordt het hele weekend je zakelijke nummer direct doorgeschakeld naar je zakelijke voicemail.

Reageer