Beantwoord

Simkaart activeren in het buitenland (Nieuw-Zeeland)?

  • 21 September 2021
  • 1 reactie
  • 307 Bekeken

In verband met langdurig verblijf in het Nieuw-Zeeland, heb ik gekozen over te stappen op een sim only abonnement bij Simpel (met nummer behoud), zodat ik wel mijn nummer kan behouden voor als ik weer terug ben.

Ik ben een week geleden in Nieuw-Zeeland aangekomen en heb de nieuwe simkaart meegenomen, omdat mijn vorige abonnement nog niet afgelopen was. Nu staat er in de informatie email dat ik verbonden moet zijn met een Nederlands netwerk om de simkaart te kunnen activeren. Is er een andere manier om de kaart in Nieuw-Zeeland te activeren? En klopt het dat als ik hem niet handmatig activeer, deze dan binnen een bepaalde tijd automatisch actief wordt?

Alvast bedankt voor de hulp!

 

 

icon

Beste antwoord door Mila 22 September 2021, 17:27

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 2
Badge +8

Goedemiddag @Gustavz,

Wat heerlijk dat je in Nieuw-Zeeland bent. 

Het klopt inderdaad dat wij niet kunnen garanderen dat de simkaart geactiveerd wordt in het buitenland. In deze topic gaat mijn collega Astrid hierop in. 

Let op; bij nummerbehoud wordt je simkaart automatisch geactiveerd per overstapdatum. Ook is het zo dat je in Nieuw-Zeeland niet kunt uitbellen, enkel gesprekken ontvangen. Let er wel op dat je verbonden moet zijn met het netwerk ‘Two Degrees’, om óók te kunnen internetten. Voor de volledigheid wijs ik je op de tarieven die we in Nieuw-Zeeland (zone 3 land) hanteren. Je vindt ze terug op onze tarievenpagina

Ook raad ik je aan om deze topic door te nemen. Het is mij niet geheel duidelijk voor hoe lang je in Nieuw-Zeeland blijft, echter dien je wel rekening te houden met de fair-use-policy.

Veel plezier daar!

Groet,

Mila

Reageer