Beantwoord

Simkaart niet te annuleren

  • 28 May 2020
  • 4 reacties
  • 380 Bekeken

Voor mijn nieuwe telefoon had ik een nieuwe simkaart nodig voor een bestaand abonnement. Dus op de site van Simpel gezocht naar informatie. Klink ik een link aan omdat ik verwacht dan wat meer detail informatie te verkrijgen, krijg ik een venster met “bedankt voor uw bestelling de kosten staan volgende maand bij uw rekening op".  WAT….helemaal geen winkelmandje of iets van “wilt u bestellen"? of weet u het zeker.

Daarna zo snel als ik een telefoonnummer vd klantenservice (is bijna een dagtaak!) gebeld of het nog geannuleerd kon worden.

Jammer maar helaas, u kunt hem na ontvangst wel terugsturen maar uw geld krijgt u niet terug. Dame vraagt nog naar ordernummer vd bestelling (die moet u toch echt gekregen hebben..niet dus), maar ook dat is niet in beeld geweest.

Ik vind dit toch aardig in de buurt komen van oplichting en wettelijk gezien moet je altijd een koop kunnen terug draaien. 

Ik zie nu hier dat er veel meer mensen hetzelfde is overkomen.

Dus Simpel het wordt tijd om de site aan te passen zodat je niet zo makkelijk iets kunt bestellen als je alleen maar info zoekt en zorg dat mensen de bestelling kunnen annuleren!

icon

Beste antwoord door Phil 29 May 2020, 14:36

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6

Voor mijn nieuwe telefoon had ik een nieuwe simkaart nodig voor een bestaand abonnement. Dus op de site van Simpel gezocht naar informatie. Klink ik een link aan omdat ik verwacht dan wat meer detail informatie te verkrijgen, krijg ik een venster met “bedankt voor uw bestelling de kosten staan volgende maand bij uw rekening op".  WAT….helemaal geen winkelmandje of iets van “wilt u bestellen"? of weet u het zeker.

 

Op welke pagina heb je een link aangeklikt om een nieuwe simkaart te bestellen? Bij mijn weten kun je via Mijn Simpel, instellingen een vervangende simkaart bestellen.

Letterlijk staat er: Ja, ik wil een nieuwe simkaart bestellen en ik heb mijn adres gecontroleerd. (Hier kan een vinkje worden geplaatst) En daarna klik je op simkaart bestellen.

 

 

 

Reputatie 4
Badge +8

Hi @savas!

Vervelend dat je onbedoeld een vervangende simkaart hebt besteld.

​​​​​​Zoals @Snowboard hierboven aangeeft kan een simkaart alleen besteld worden wanneer je aangeeft akkoord te gaan met bijvoorbeeld je adres en de bijkomende kosten. Daarna dien je ook nog expliciet op de bestelknop te klikken.

Het annuleren van een reeds bestelde simkaart is niet mogelijk omdat het een gepersonaliseerd product betreft. In deze topic vindt je daar nog wat extra informatie over.

Groetjes,

Phil

Hallo, bedankt voor de reacties.

Dit was op de site van simpel.nl bij mijnsimpel.nl. Waarschijnlijk doordat je bent ingelogd hebben ze alle gegevens al, zie hier wel dat ik niet de enigste ben die het heeft gehad. Ik heb geen vragen gehad voordat het definitief was. Ik ga het ook niet bekijken hoe het precies is gegaan, veel te bang dat ik er nog een bestel. Ik ga de Simkaart maar gewoon gebruiken, wat retour kan blijkbaar niet.

Inderdaad, het is niet correct. Mij is vandaag hetzelfde overkomen! Ik overweeg om op te stappen want ik hou niet van dit soort ‘geintjes’!

Reageer