Beantwoord

Simonly voor alarmsysteem?


Ik ben op zoek naar een simonly abonnement voor gebruik in een alarmsysteem. Dit systeem verzend zowel spraak- als sms-berichten naar centrale en gebruikers. Dus een echte data SIMkaart werkt niet. Heeft iemand ervaring met een Simpel SIMkaart in een dergelijk alarmsysteem?
icon

Beste antwoord door Sanne 26 July 2019, 12:20

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 3
Badge +7
Hi, welkom op de community! Ik zie dat er nog geen andere klanten zijn die ervaring hebben met een Simpel simkaart in een alarmsysteem (of ze zijn niet actief op de community 😉)

De simkaarten zijn bedoelt voor gebruik in een mobiele telefoon. Je mag deze wel gebruiken in bijvoorbeeld een alarmsysteem, maar we kunnen niet garanderen dat het werkt. Als er nog andere klanten met ervaringen zijn, dan horen wij dit natuurlijk graag!
Goedendag Keespeters,

ik zag net je mail nav een onredelijke waarschuwingsmail van simpel zelf, die ik vandaag heb ontvangen. Ik gebruik mijn Sim only card nl voor een alarm systeem en dat werkt, hetzij met wat tips. Ik kan je wel helpen. Simpel geeft opeens aan dat ik automatisch berichten verstuur, maar het zijn berichten van mijn alarmsysteem. In de mail staat: Je hebt een abonnement bij Simpel. Uit onderzoek is gebleken dat jouw abonnement uitsluitend wordt gebruikt om geautomatiseerd te sms'en en/of te bellen. Dat is niet toegestaan. U moet binnen 14 dagen reageren anders wordt u afgesloten. Lekker bot dit.
Dus de vraag is welk beleid Simpel voert en waarom ze zo onduidelijk zijn.
Ik zou dus eerst goed informeren voordat je een Sim only gaat afsluiten bij Simpel voor je alarmsysteem.
Badge
Ik heb ook vandaag precies dezelfde mail van simpel ontvangen.
Ik gebruik de simonly in een systeem om een toegangspoort te bedienen.
Dagelijksverstuur ik een sms naar dat systeem waarna ik een sms terugkrijg.
Daarna heb ik via internet een tijdje verbinding met het systeem om logfiles uit te wisselen en te controleren hoe de toegangscontrole werkt.
Helaas nu ook deze mail ontvangen.
Morgen maar eens bellen
Hoi Theo,
ik ga na mijn vakantie bellen.
vind het wel een rare actie van Simpel.
nergens staat in de voorwaarden of regels of wat maar ook dat je een Sim only card niet mag gebruiken voor een alarmsysteem. Sterker nog, Sanne van Simpel zelf geeft zelfs aan dat je het wel mag gebruiken in een alarmsysteem.
volgens mij hebben ze een te overijverig team daar ergens bij Simpel zitten.
En ik vind het schandalig dat ze meteen ons betichten van misbruik van het abonnement, terwijl dus nergens staat beschreven dat dit niet mag. Onjuiste beschuldiging.
we kunnen elkaar op de hoogte houden via deze community van de ontwikkelingen.
Badge
Misschien valt het allemaal wel mee, Morgen even bellen, hou je wel op de hoogte.
Ik heb ze vanmiddag gesproken en het mocht niet volgens de voorwaarden. Toen ik vroeg mijn abonnement dan maar stop te zetten kreeg ik de melding dat mijn abonnement nog tot november zou duren en ze deze niet op kon zeggen. De helpdesk vertelde dat ik deze maar nog 14 dagen in mijn alarm moest laten zitten en dat dan het abonnement automatisch stop gezet wordt.

lekkere gang van zaken bij dit bedrijf.
Ook ik kreeg een mail van Simpel over het gebruik van de simcard in mijn huis-alarmsysteem. Daarop heb ik gebeld met Klantenservice. De medewerker verwees naar artikel 4.3 onder c) en d). Het gaat dan om de integriteit van het netwerk in gevaar brengen of het netwerk onevenredig belasten. Als ik naar mijn gebruik kijk dan blijf ik qua sms-en netjes binnen de bundel, dus hoezo deze argumenten.
En hoe zit het met de mail hierboven van Sanne??
Dit is de tekst van de mail die ik kreeg: "U heeft onlangs contact met ons opgenomen betreft een e-mail die u van ons heeft ontvangen over uw simkaart gebruik. Ik heb uw situatie doorgezet naar de afdeling die hierover gaat. Zij hebben als terugkoppeling doorgegeven dat het niet toegestaan om uw simkaart te gebruiken voor randapparatuur ondanks dat u aangaf dat u de simkaart enkel gebruikt voor wanneer er iets veranderd in uw thuis situatie. Onder het kopje 4.3 in onze Algemene Voorwaarden kunt u dit weer terug vinden." Dus, wat nu???
Volgens mij kunnen ze aan ons niet zoveel verdienen en willen ze van ons af. Ze hebben nl liever dat als je een zeer goedkoop abonnement aanschaft je snel over je bundel heen gaat en zo veel moet bij betalen. Echter zal dat in onze situatie met onbeperkt sms’en en eventueel sporadisch bellen, nooit voorkomen.
En als het netwerk door ons teveel belast wordt, wat uiteraard niet zo is, waarom verkopen ze dan onbeperkt sms’en? Onbeperkt sms’en met een beperking?? Rare jongens die Simpele (Romeinen)....😁
Maare....wat vind Sanne er van? En met name van haar eigen uitspraak dat het wel in een alarmsysteem mag?? Of is er iemand terug gefloten? 😁.
Ben benieuwd wat mijn rechtsbijstand verzekeraar er van vind.
Oh ja...over dat onevenredig belasten van het netwerk. Stel ik heb een abonnement en ik bel of sms heeeel veel en ga gigantisch over mijn bundel heen, zou je dan ook een mail van hun binnen krijgen met de mededeling dat je het netwerk onevenredig belast?? Hahah....NEE...!! Want dan verdienen ze lekker aan je. Wat een hilariteit dit zeg.
Badge
Ik heb toch vanmiddag ook nog maar even gebeld, Keurig te woord gestaan, dat wel, maar het antwoord was dat het niet mocht. Simkaart in een alarm systeem of deur opener, niet toegestaan.
Daarna gebeld met T-Mobile situatie uitgelegd en een prepaid die 1 keer in de zoveel tijd gebruikt wordt, mag ook in een niet gsm toestel. Geen enkel probleem.
Dus ik ga helaas maar overstappen. Helaas want ik zie erg op tegen nummerbehoud. Over 11 dagen lopen de beloofde 14 dagen al af en ik ben bang dat een aanvraag voor nummerbehoud langer gaat duren.
We zullen zien
Jammer dat simpel het op deze manier ons onmogelijk maakt terwijl KPN en T-Mobile er absoluut niet moeilijk over doen
Hallo Theo, wat betaal je dan? Zie dat goedkoopste vorm € 10,- kost. Is wel veel meer dan € 2,50 bij Simpel.
Badge
Ik heb niet voor een abo gekozen, idd te duur bij KPN of T-Mobile, dus wordt het een prepaid. Uitgerekend dat ik als ik nu voor ieder sms'je en dat beetje data, wat ik verbruik, apart ga betalen het ongeveer 7 euro per maand gaat worden. Dus dat valt wel mee. Simpel heeft me toegezegd dat de aanvraag voor nummerbehoud gehonoreerd gaat worden, dus morgenochtend ga ik het proberen. Ben benieuwd.
Dank voor je reactie. Youfone biedt aan voor € 4,- p. mnd/24 maanden 150 SMS en geen internet. Loopt ook via KPN netwerk.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi! Nog even in navolging op de reacties over gebruik van de simkaart in een ander apparaat dan een toestel.

Het is niet toegestaan de simkaart te gebruiken in een apparaat voor geautomatiseerd gebruik, waarbij de integriteit van het netwerk in gevaar kan worden gebracht of
er een onevenredige belasting van het netwerk kan ontstaat. Mogelijk is dit in mijn laatste berichtje niet duidelijk naar voren gekomen.

Ik heb hier op de community geen inhoudelijke inzage in het abonnement, voor vragen over of dit bij jou van toepassing is kan je het beste even contact met ons opnemen om het gebruik in te zien.

Groet, Sanne

Reageer