Beantwoord

vraag over sim kaart

  • 31 January 2021
  • 4 reacties
  • 302 Bekeken

Whatsapp gaf alleen telefoonnrs achter naam aan. Soms ook namen zoals de bedoel8ng is.

 Toen heb ik simkaart in 2 e gleuf gedaan en was probleem tijdelijk opgelost. Telefoon geeft nu vaak aan dat Sim geactiveerd moet worden door toegangscode in te drukken. Dan werk hijger even. Dan krijg ik melding op scherm: Simkaart gewijzigd. Tik om  in te stellen.

als ik hier op klik dan staat er : S8mkaartsleuf2. T-mobile NL en daaronder: voorkeurssimkaart voor Mobiele gegevens T-Mobile.NL

Als ik daar op tik staat er: selecteer een Simkaart voor gegevens TMobile

wat moet ik doen om Simkaart goed en zonder meldingen in het toestel (giganten) te krijgen?

toestel werkt verder goed.

vr groet,

Calling
 

 

icon

Beste antwoord door Snowboard 1 February 2021, 10:18

Bekijk origineel

4 reacties

Beste Snowboard,

ik ga met je tips aan de slag, dank.

Reputatie 6

 

Dank voor je reactie,

Ik ben idd eerst klant geweest bij T Mobile.

Dat kan een reden zijn dat jouw telefoon, kaartlezer de simkaart van Simpel als een T-mobile simkaart ziet. 

 

Ik heb idd Dual Sim. Heb 1Simkaart van Simpel in mijn telefoon. Heb gisterenavond opnieuw WhatsApp geinstalleerd. Bijzonder is dat de simkaart 'opeens' problemen geeft om het vervolgens weer goed te doen.

Dan lijkt het alsof de synchronisatie van contacten niet meteen helemaal vlekkeloos verloopt. 

Er kunnen verschillen zijn in het menu van telefoons, ik mis eigenlijk informatie in bijvoorbeeld het gebruikersprofiel op deze community zoals merk en type telefoon.

Maar om je toch te proberen te helpen raadt ik aan (instellingen telefoon) om bij verbindingen, simkaarten even te checken of oproepen, berichten en datagebruik goed staan ingesteld op simkaart 2, en Simpel als naam invullen.

Controleer bij mobiele netwerken of je APN,     internet.access.nl  goed staat ingesteld.

Graag gedaan! 

 

Dank voor je reactie,

Ik ben idd eerst klant geweest bij T Mobile. Ik heb idd Dual Sim. Heb 1Simkaart van Simpel in mijn telefoon. Heb gisterenavond opnieuw WhatsApp geinstalleerd. Bijzonder is dat de simkaart 'opeens' problemen geeft om het vervolgens weer goed te doen.

Reputatie 6

Hallo @Calling  

Zo te lezen heb je een dual-sim telefoon. Om je beter te kunnen helpen heb ik een paar vragen.

Ben je eerst klant geweest bij T-mobile? Heb je 1 of 2 Simkaarten, alleen de simkaart van Simpel in de telefoon? 

Wat betreft WhatsApp, privacy instellingen bij WhatsApp kunnen daarin een rol spelen. 

 

Reageer