Beantwoord

Waarom werkt mijn PUK-code niet?

  • 16 January 2021
  • 5 reacties
  • 2120 Bekeken

Ik heb een Samsung A8. 

Ik wil er een andere SIM-kaart in doen. Deze is geblokkeerd met een PUK-code.

Ik voer de PUK-code in, maak een nieuwe PIN-code aan, herhaal deze PIN-code en dan gaat het mis. De telefoon gaat niet “open”, maar vraagt weer om een PUK-code.

Di heb ik al drie keer gedaan, steeds zelfde resultaat.

Ik kan geen *** intypen. 

 

Wat moet ik doen?

icon

Beste antwoord door Snowboard 16 January 2021, 16:43

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6

Kun je de simkaart in een andere telefoon plaatsen? Probeer het dan nog eens. Wordt dan weer de pukcode gevraagd?   (- - Gaat de telefoon dan open? - -) 

Daarna de simkaart weer in jouw telefoon en activeren met de pincode. 

Helpt dat? 

Reputatie 1

En wat nu als je geen andere telefoon hebt? Ik heb al een harde reset gedaan, niets helpt. Probleem ontstond na systeemupdate. Heb een motorolaG8

 

Hi @marijke075 en @Bernadette

Wat vervelend dat jullie problemen ervaren met de PUK-code. 

Is er wellicht een mogelijkheid dat jullie de simkaart in een toestel van een familielid/vriend testen?
Zodra de simkaart geplaatst is in het andere toestel kan je opnieuw de PUK-code voor die simkaart invoeren. Vaak accepteert de simkaart de PUK-code wel. 
Hierna start het toestel ontgrendeld op. Zodra dit gebeurd is, kan de simkaart teruggeplaatst worden in het oorspronkelijke toestel.

Laten jullie de uitkomst even weten?

Groet,

Lisa

 

Reputatie 1

De aanhouder wint, hij pakte het op den duur wel. Alles functioneert weer. Moest wel alles opnieuw instellen na die harde reset. Je zult je maar vervelen....😀

Reputatie 2
Badge +8

@Bernadette, fijn dat het gelukt is! :)

Groet,

Mila

Reageer