Beantwoord

1 euro duurder per maand bij wijziging is dat blijvend bij terugbrengen van je maandbedrag?


Als ik mijn maandbundel wijzig, zijn de tarieven 1 euro hoger dan die uit mijn contract, wat ik nu betaal. Als ik het later weer terug wijzig naar mijn oude abonnement, krijg ik dan mijn contractprijs weer terug of zal het dan een euro duurder blijven?

Ik kan er niets over vinden op de site van Simpel

icon

Beste antwoord door Karin303 12 July 2020, 19:05

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Zodra je je bundel wijzigt vervalt het actie tarief van je abo.....Je ben dan de rest van je contract duurder uit.

 

Waar staat dat vermeld dat 't dan hierna duurder word. 

Voor vakantie heb ik 't verhoogd naar 6 gb, wil ik 't nu terug zetten (1gb)ben ik gelijk duurder uit. 

Vind ik niet echt zoals 't hoort. Tenzij dat ergens duidelijk staat. Ik ben m'n abonnement aangegaan voor 6 euro per maand voor 2 jaar.

Wat kan hier aan gedaan worden. Ik zou graag contact hierover hebben met iemand van simpel!! 

Reputatie 4
Badge +8

Hi @Sujozias,

Goed om te zien dat je dit topic met een vergelijkbare vraag hebt gevonden!

In principe is het bovenstaande antwoord ook van toepassing op jouw situatie. Bij een bundelwijziging voer je een wijziging door die vanaf dat moment voor je gehele abonnementsperiode van toepassing is. Middels de bundelwijziging doe je ook afstand van de inhoud van je abonnement zoals je dat bij een verlenging of bij het bestellen hebt ingevoerd, waardoor je bij een eventuele wijziging omlaag wederom enkel uit de bundels kan kiezen zoals ze bij de optie ‘Bundels wijzigen’ staan aangegeven.

Groetjes,

Phil

Maar 't kan toch niet zo zijn dat ik een abonnement afsluit voor 2 jaar en dat ik na een tijdelijke verhoging gelijk meer moet betalen. 

Er staat toch dat je altijd kan verhogen mocht 't nodig zijn. Maar nergens dat je dan gelijk anders gaat betalen. En als ik op de site link staat er toch ook niet dat de 1 gb per maand een speciale actie prijs is van 6 euro. 

Dat is toch gewoon de prijs de wordt gehandhaafd. Alleen nu, ben net bij simpel, moet ik gelijk al meer per maand geven. 

Ik heb een afspraak gemaakt om 6 euro per maand te betalen.  En hoe duidelijk is beschreven dat ik na iets wisselen geen aanspraak meer maak op die prijs. 

Ik begrijp 't niet. 

 

Reputatie 6
Badge +9

Het klopt van geen meter, ik sluit een 2 jarig abonnement af voor een afgesproken prijs, als service staat er dat maandelijks gratis de bundel naar omhoog of omlaag mag worden aangepast.....Nergens staat dat wanneer je van die mogelijkheid gebruik maakt je dan afstand doet van de voordelige actieprijs gedurende de hele verdere looptijd.....Het is zeer misleidend en sneaky

Dat bedoel ik dus. 

Zou ook graag in contact komen met simpel zelf. Om dit op te lossen want dit is idd misleidend. 

Bedankt voor je antwoord ook!! 

Reputatie 6

Ik vrees dat de situatie toch anders ligt.

Voorwaarden

Aanvullende voorwaarden abonnement consument.

Lid. 3. Per maand mogen de bundels gratis omhoog en omlaag aangepast worden via Mijn Simpel. Voor de bundels waaruit gekozen kan worden bij het aanpassen van bundels en de bij die bundels behorende tarieven wordt verwezen naar de "Tarieven en voorwaarden nieuwe abonnementen & wijzigen bundels" zoals die op dat moment gepubliceerd worden op simpel.nl/tarieven. 

Maar ik ben het absoluut met jullie eens dat het geen pluspunt is. Dit zou op zijn zachtst gezegd veel beter gecommuniceerd mogen worden.

@Sujozias contactpagina van Simpel.

https://www.simpel.nl/contact

Reputatie 6
Badge +9

Klopt het zal legaal zijn volgens de aanvullende voorwaarden , maar  het hoort veel duidelijker ...zoiets als:  Pas op Geld lenen kost geld…  Bijvoorbeeld :  Pas op Bundel wijzigen kost GELD  je gaat maandelijks meer betalen voor je abonnement en dan is een wijziging dus niet GRATIS

 

Haha ja dat dus Karin. Zal toch niet de enige zijn die hier over valt of mee te maken heeft. 

Bedankt voor 't meedenken. 

Ben er niet blij mee dus.

Laat 't niet zomaar aan mij voorbijgaan. 

Fijne vrijdag 

Reputatie 6
Badge +9

Haha ja dat dus Karin. Zal toch niet de enige zijn die hier over valt of mee te maken heeft. 

Bedankt voor 't meedenken. 

Ben er niet blij mee dus.

Laat 't niet zomaar aan mij voorbijgaan. 

Fijne vrijdag 

We wachten af wat de reactie is van de medewerkers van Simpel, je bent inderdaad niet de enige er komen vaker dit soort vragen hier. Mij heeft het ook geld gekost in het begin...ik had abonnement voor 10 euro maar ik heb dat nu in Coronatijd  teruggedraaid naar 250 mb en onbeperkt bellen en betaal daar 5 euro voor...heb nu  toch meestal wifi....verdien dus al een half jaar 5 euro per maand terug😁ik  zou mijn bundel nooit  gewijzigd hebben als ik gelezen had dat abo prijs dan duurder zou zijn

Reputatie 6
Badge +9

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=3576902235687260&id=100001025574217

Reputatie 6
Badge +9

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=3576902235687260&id=100001025574217

Sorry dit is niet voor hier

Reageer