Beantwoord

extra kosten buiten de EU die ik niet gemaakt heb

  • 15 September 2019
  • 2 reacties
  • 388 Bekeken

Vandaag via mijn vakantiebestemming Kos naar Bodrum gegaan. De hele dag heeft mijn internet uit gestaan. Aangekomen in Kos heb ik mijn internet weer aangezet en wat foto's doorgestuurd. Tijdens het doorsturen kreeg ik meteen een sms dat ik in de blokkade ben gezet omdat kosten hoog oplopen. Ik ben op de app gaan kijken en zag dat ik 45 euro aan extra kosten heb gemaakt buiten de EU. Hier ben ik het absoluut niet mee eens. In Griekenland gelden namelijk geen extra kosten als je binnen je bundel blijft. Graag wil ik dat deze kosten van de factuur afgegaald worden. Ik mag mijn abonnement opnieuw verlengen. als de kosten niet aangepast worden ga ik dit zeker niet doen. Ik zie uw reactie graag tegemoet.

Mvg Roxanne
icon

Beste antwoord door Tess 17 September 2019, 10:58

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Ik verwacht dat je telefoon verbinding heeft gemaakt met het Turks netwerk en dat is buiten de bundel.

Veel plezier bij de (eventueel) nieuwe provider.
Badge +8
Bedankt @Snowboard voor jou snelle antwoord!

Hi Roxanne,

Welkom op onze Community!

Uit je bericht begrijp ik dat je extra kosten gekregen hebt op je vakantie in Griekenland, zoals @Snowboard al aangeeft komen deze kosten hoogstwaarschijnlijk doordat jou toestel verbinding heeft gemaakt met het buurland Turkije.
Turkije valt binnen zone 2. Dit betekent wanneer je toestel automatisch verbinding maakt met het sterkste netwerk dat het kan zijn dat jou toestel inderdaad op het netwerk van Turkije internet verbruikt heeft.
Om dit tegen te gaan kun je twee dingen doen. Ik raad je ten eerste aan om een Plafond in te stellen. Dit Plafond beschermt je tegen alle buitenbundelkosten voor zowel in Nederland als in het buitenland.
Het Plafond kun je gemakkelijk instellen via je persoonlijke pagina. Ook raad ik je aan om 'automatisch netwerk selecteren' niet te activeren op je toestel wanneer je op vakantie bent. Hiermee voorkom je dat je toestel verbinding maakt met buurlanden buiten zone 1. Het beste is dus om handmatig het netwerk te kiezen, hier vind je onze netwerklijst.

Ondanks deze extra kosten hopen wij dat je een mooie vakantietijd gehad hebt!

Groetjes Tess

Reageer