Beantwoord

Plafond bereikt

  • 1 January 2021
  • 3 reacties
  • 380 Bekeken

Hallo. Ik heb al een paar keer gehad dat ik niet meer kon sms-en of bellen omdat ik een melding kreeg dat het plafond bereikt was terwijl ik van de 500 sms'jes die ik heb maar een paar verbruikt had en ik onbeperkt kan bellen. Kan iemand uitleggen wat ik kan doen als dit weer gebeurd?

Mvg annie

icon

Beste antwoord door Snowboard 2 January 2021, 09:18

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6

Hallo @annie vermeer 

Wat voor telefoon heb je? 

Ik heb een Samsung A 51

Reputatie 6

Dat is goed om te weten voor een oplossing. Ik vermoed dat datagebruik het euvel is

1.) Advies is zet mobiele gegevens alleen aan wanneer nodig. Gebruik zoveel mogelijk WiFi. 

2.) In de telefoon zou ik adviseren bij instellingen, gegevensgebruik zowel waarschuwing en limiet lager zetten dan je databundel.

Controleer bij WiFi, geavanceerd dat mobiele gegevens niet automatisch werken bij minder Wi-Fi signaal. Updates alleen via WiFi. 

Nu heb je bijvoorbeeld de keuze om door zelf goed te monitoren bijtijds te stoppen met mobiel internet of een MB-aanvuller aan te schaffen. Houdt daarbij ook de Simpel app in de gaten.

Zorg dus dat je een buffer hebt zou mijn advies zijn naast het plafond. 

Reageer