Skip to main content

Om te kunnen internetten (ook in het buitenland) heb je de juiste instellingen op je telefoon nodig. Je kunt deze instellingen handmatig instellen.

Op je telefoon voer je bij de instelling APN het volgende in:
internet.access.nl.

Bij het veld 'gebruikersnaam' en 'wachtwoord' hoef je niks in te vullen.

Uitgebreide instructies voor jouw type telefoon vind je in onze Toestelhulp.

Hi @Roosje25,

 

Wat vervelend dat het internet zo langzaam is!

 

Ik wil je vragen contact op te nemen met onze klantenservice, zodat wij voor je na kunnen gaan of er wellicht wat speelt en hoe wij dit sneller voor je kunnen maken!

 

Groet, Charlie

Simpel


ipv een royale snelheid zit ik meestal met 1,8-3,0 Mbps. Dat is veelk te laag. De toestelhulp werkt niet; klikken op mijn merk doet niets.


Hi @Snowboard,

 

Buitenland lijkt me inderdaad niet de juiste categorie, zoals je aankaart, maar simkaart ook niet. Ik heb dit topic daarom onder internet geplaatst. 

 

Groet, Charlie

Simpel

Dat is inderdaad ook goed. Was voor mij een beetje een twijfelgeval omdat de APN op de simkaart wordt geschreven. 


Hi @Snowboard,

 

Buitenland lijkt me inderdaad niet de juiste categorie, zoals je aankaart, maar simkaart ook niet. Ik heb dit topic daarom onder internet geplaatst. 

 

Groet, Charlie

Simpel


Hi @Charlie en @Josephine 

Waarom staat deze FAQ bij buitenland en niet bij categorie Simkaart ​​​​​? Mij ontgaat de logica 


Hi @willem.deboer 

Dat mag jij ook zelf weten natuurlijk maar ik zou wel ook daarna even de telefoon opnieuw opstarten. 


@snowboard dank je. Ik heb hem toegevoegd aan het lijstje. Kan ik altijd switchen bij problemen.


@willem.deboer  

Je mag het natuurlijk helemaal zelf weten maar behalve in het buitenland kun je ook in de problemen komen in Nederland. De juiste APN is nodig.


Bij mij werkt het gewoon met 'smartsites.t-mobile'. Krijg ik dan problemen als ik naar het buitenland ga?


Hi @vinay,

 

Bedankt voor jouw suggestie! 

Ik heb dit doorgezet en mijn collega's nemen dit mee in een volgend beraad.

 

Groet, Charlie

Simpel


Top @Snowboard, goed dat je dit zegt! Ik dacht gewoon dat ik zelf iets geks gedaan had en/of het kwam doordat de simkaart van m’n werk van T-Mobile (in de tweede simslot) m’n Simpel instellingen overschreven had. Maar als dit zich bij ons heeft voorgedaan, dan vast ook nog wel bij anderen. @Charlie, is dit iets wat jullie servicebot Simke gelijk zou kunnen vermelden als je zoekt op “4G instellen”? Nu zegt ze alleen dat het in de meeste gevallen vanzelf gaat en dat je anders even bij de toetselhulp moet kijken. Maar de toestelhulp rept ook niet over de APN instellingen. Pas als je specifiek op “Wat is de APN instelling voor mobiel internet?” zoekt krijg je ‘m. Maar dan moet je er wel op komen dat het daar aan kan liggen. Dat is voor ons zendamateurs nog niet zo makkelijk 😉


Hi @vinay en @Charlie  

Ik heb dat ook gehad met een simkaart van Simpel. Lijkt alsof de simkaarten standaard de APN krijgen van T-Mobile terwijl je de APN nodig hebt van Simpel.


Hi @vinay,

 

Wat fijn om te lezen dat dit topic je heeft geholpen om een oplossing te vinden voor het probleem! 

 

Geniet van je dag :D

 

Groet, Charlie

Simpel


Wauw, super! Dit is voor het eerst dat ik mobiel internet probeerde en het werkte helemaal niet. Bleek dat de APN ingesteld was op iets van t.mobile.smartsites o.i.d. Met deze APN werkt ‘t wel 🙂!


Hoe kom ik bij apn

 

Ik raad je aan om de link hierboven te volgen, dan kom je uit op onze toestelhulp-pagina waar je jouw telefoon kan selecteren. Bij de optie internet staat vervolgens ook de optie ‘handmatig instellen’. 


Hoe kom ik bij apn

 


Reageer