Beantwoord

automatisch overschakelen naar 4g

  • 16 August 2020
  • 6 reacties
  • 1141 Bekeken

Beste,

 

Sinds ik een nieuwe telefoon heb de samsung a51 schakelt mijn telefoon niet automatisch over naar 4g. Na bijvoorbeeld een ritje in de auto.

Ik heb de instelling van safe driver al uitgezet, en ook de stappen door lopen op de site om internet intestellen, maar helaas werkt dit niet.

Verder kan ik ook niet gebeld worden op dat moment, telefoon gaar gelijk voicemail. Dit werkt echter wel als ik de telefoon opnieuw opstart.

 

Wie weet wat ik hier aan kan doen. Al verschillende dingen geprobeerd met de instellingen.

 

icon

Beste antwoord door Phil 18 August 2020, 11:20

Bekijk origineel

6 reacties

Hoi Houssam,

Dank voor je heldere uitleg! Dat geeft de burger moed! Ik zal eens kijken of ik het een en ander zelf durf uit te voeren op korte of langere termijn. 
Excuus voor mijn late reactie, iig. hartelijk dank!

 

Groet!

Heleen

Dat heb ik ook . Waarvoor heb ik eigenlijk een abo bij Simpel? Met mijn S 5 kon ik nauwelijks bellen. Nu sinds gisteren, ik dacht het zal wel aan mijn oude S5 liggen, een nieuwe A51, geen 4 g en nauwelijks aanwezigheid van verbinding??!! Je kan toch niet steeds zeggen dat het aan Samsung ligt? 
Ik durf mijn vaste telefoon lijn niet op te zeggen.
Is mijn abo te klein? Is mijn simkaart te oud? Is de box van Tele 2 niet goed ( zegt 5 g aan te kunnen, dus niet zo heel oud)? Moet ik glasvezel nemen, als dat er is?

Wanneer zou ik normaal gebruik van mijn mobiele telefoon kunnen “genieten”.


 

Reputatie 2
Badge +7

Hoi @Heleen D.,

Welkom op onze Community!

Vervelend dat je slechte verbinding ervaart. In deze topic zie ik staan dat bij jou de simkaart is geknipt tot de juiste formaat. Wellicht kan het inderdaad helpen om een vervangende simkaart te nemen.

Groetjes,

Houssam

 

 

Hoi Houssam,

Dank voor je reactie. Die simkaart dus. Wanneer ik een nieuwe simkaart bestel/koop, dan wordt de oude meteen geblokkeerd, lees ik. Op de oude simkaart staat bijna alles wat de inhoud van mijn telefoon weergeeft.

Hoe kan ik alles wat op de oude simkaart staat op de nieuwe simkaart krijgen?

Groet,

Heleen 

Reputatie 2
Badge +7

Hoi Heleen,

Dat je huidige simkaart wordt geblokkeerd wanneer je een nieuwe bestelt is niet kloppend. De huidige simkaart komt pas te vervallen op het moment dat je de simkaart hebt ontvangen en vervolgens hebt weten te activeren via je Mijn Simpel. Tevens is het vaak bij een smartphone het geval dat alle gegevens op het toestel staan opgeslagen en dus niet op de simkaart. Mochten er gegevens op de simkaart staan opgeslagen, kan je deze kopiëren naar je toestel en vervolgens ook weer op je nieuwe simkaart opslaan.

Groetjes,

Houssam

Reputatie 4
Badge +8

Goedemorgen @Aoldenhuis,

Welkom op de Community!

Afgaand op hoe je de situatie omschrijft heb ik het vermoeden dat dit een toestelgerelateerde instelling is, ook omdat je aangeeft dat het na het herstarten van je toestel wel weer naar behoren werkt. Pas je tussentijds je instellingen aan of schakel je bijvoorbeeld het mobiele netwerk uit? In dat geval dien je namelijk het netwerk ook weer handmatig in te schakelen. Heb je ook al een kijkje genomen bij onze Toestelhulp? Wellicht tref je daar nog een stappenplan aan die je hierbij helpt.

Indien je de situatie via bovenstaande weg niet weet te verhelpen raad ik je aan om contact op te nemen met de ondersteuning van Samsung zelf. Uiteraard staat het je ook vrij om contact met onze klantenservice op te nemen, echter kunnen wij je in het geval van toestelgerelateerde situaties in beperkte mate helpen.

Groetjes,

Phil

Reageer