Beantwoord

VoLTE en VoWifi : verschillen en ondersteuning

  • 16 July 2023
  • 7 reacties
  • 1056 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Ik heb recent te horen gekregen dat Simpel nu VoLTE ondersteunt.

Ik heb inmiddels begrepen dat VoLTE en VoWifi verschillende zaken zijn.

 

Vraag: ondersteunt Simpel nu ook VoWifi? Zo ja? hoe dit in te stellen? Zo nee: komt dit binnenkort op de planning?

 

icon

Beste antwoord door mgroen 21 July 2023, 12:16

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 2
Badge +7

Hi @mgroen

Goed dat je dit even navraagt. 

Wij bieden bij Simpel enkel op het moment VolTe aan. Bellen via VoWifi hebben wij niet, jammer genoeg staat dit voorlopig ook niet op de planning voor Simpel.
Je kan VolTe oftewel bellen via 4G inschakelen via jouw toestelinstellingen, indien jouw toestel ook daarvoor geschikt is. Uiteraard kan je dit via jouw handleiding controleren en of je deze optie hebt.
Indien je echt op zoek bent naar abonnement die dit wel ondersteunt dan kan je een kijkje nemen bij ons moeder bedrijf T-Mobile. Op deze website lees je meer over bellen via WiFi. 

Ik wens je een fijne dag. 

Groetjes, Noor 
Simpel

Reputatie 2
Badge

@Noor 

hoe kom ik erachter of mijn toestel VoLTE ondersteunt en hoe kan ik dit aan/uitzetten?

Ik heb een Samsung Galaxy S9+

 

Reputatie 6

Je vindt dit terug bij instellingen, verbindingen, mobiele netwerken. Staat het er niet bij dan kan het niet.

Reputatie 2
Badge +4

Beste @mgroen, nog even ter aanvulling op @Snowboard;

Op Samsung toestellen heet de VoLTE functie (die inderdaad te vinden is via Instellingen → Verbindingen → Mobiele netwerken) ‘Bellen via 4G’.

Succes en een fijne dag gewenst!

^Jasper

Reputatie 2
Badge

Beste @mgroen, nog even ter aanvulling op @Snowboard;

Op Samsung toestellen heet de VoLTE functie (die inderdaad te vinden is via Instellingen → Verbindingen → Mobiele netwerken) ‘Bellen via 4G’.

Succes en een fijne dag gewenst!

^Jasper

 

@Snowboard @JasperDL :  dank voor de uitleg. Staat in mijn telefoon inderdaad aangevinkt: “Bellen via 4G SIM1”

 

 

.

Reputatie 1
Badge

Ik heb recent te horen gekregen dat Simpel nu VoLTE ondersteunt.

Ik heb inmiddels begrepen dat VoLTE en VoWifi verschillende zaken zijn.

 

Vraag: ondersteunt Simpel nu ook VoWifi? Zo ja? hoe dit in te stellen? Zo nee: komt dit binnenkort op de planning?

 

Ben, ook onderdeel van T-Mobile/ ODIDO, ondersteund wel Voice Over WiFi, VoWiFi.

 

4G heeft officieel LTE, dus VoLTE betekent Voice over LTE. Simpel biedt VoLTE aan, dit heeft een aantal voordelen:

 

Je 4G data werkt onder het bellen, zo kun je een e-mail of appje ontvangen of verzenden onder het bellen en de navigatie app blijft werken.

 

Sneller overgaan telefoon

 

HD kwaliteit, dit horen de meeste mensen niet. Met een callcenter bedraadt headset voor je het wellicht

 

Verbruikt minder stroom uit je accu 🔋

 

--

 

Ik had bij KPN VoWiFi maar dat werkte bij mij niet naar behoren. Ik heb nu ODIDO Thuis en mijn modem staat nu vrijer. Dus misschien werkt het nu beter. En Ohja, ik had destijds een Nokia die oude chips gebruikt

Reageer