Simpel is een prijsvechter, dat betekent dat je op onderdelen genoegen moet nemen met minder.
Het zal vermoedelijk wel een keer gebeuren maar wanneer valt ook voor de medewerkers niet te zeggen zolang ze geen seintje hebben gekregen dat het kenbaar kan en mag gemaakt worden.
VoWiFi is een techniek die zowel door de provider als de maker van de telefoon getest moet worden en dat kost tijd en geld.
Dat is dus niet waar. Bellen via 4G staat aan niet via WiFi! Duidelijk communiceren hierover…
Hooi @JVB,
Er is nog geen update beschikbaar omtrent VoWi-Fi. Indien hier verandering in komt, wordt je door ons uiteraard op alle platforms hierover geïnformeerd! 
Groetjes, Alexandra
Ok, dat is ook gedaan. Hoe kan ik op mijn telefoon zien of ik via wifi bel?
Als de dekking minder is dan zie je in de statusbalk een aanduiding verschijnen.
Hi @willem.deboer,
Dat kun je in de instellingen van het toestel terugvinden. Als het bellen via VoLTE aanstaat, maak je hier automatisch gebruik van.
Groet, Charlie
Simpel
Hoi @samgold,
Op dit moment hebben we nog geen indicatie wanneer VoLTE geïntroduceerd zal worden. Wanneer dit bekend wordt, zullen jullie uiteraard meteen ervan op de hoogte worden gesteld.
Nog even geduld dus!
Groet,
Mila
Hi @Arno Willemstein,
Excuus, ik denk dat mijn collega jouw vraag verkeerd heeft gelezen.
Bellen via Wifi bieden wij inderdaad niet aan, alleen bellen via 4G (VolTe) is bij ons beschikbaar.
Groet, Noor
Simpel
Ik mis ook de VoWifi functionaliteit. Waarom is er voor gekozen om dit niet meteen met VoLTE uit te rollen?
4gbellen volte ondersteund simpel vowifi wifi bellen nog niet
Hi @Arno Willemstein,
Simpel biedt dit al aan. Het wordt stapsgewijs geactiveerd. Mocht je dit eerder willen, dan kun je de klantenservice hiervoor contacteren.
Maar de vraag blijft: Wanneer rollen jullie bellen over WiFi uit? Bij alle andere providers kan dit behalve bij Simpel.
Ok, dat is ook gedaan. Hoe kan ik op mijn telefoon zien of ik via wifi bel?
Hi @willem.deboer,
Jazeker, dat is de functie die op jouw toestel aan moet staan. Wel moet dit aan onze kant ook nog ingeschakeld worden, anders werkt dit niet. Hiervoor kun je contact opnemen met onze klantenservice!
Groet, Charlie
Simpel
Mijn telefoon heeft alleen 'VoLTE gebruiken'. Die staat al aan. Is dat ook goed?
Goedemiddag allen!
Hier even een update: Simpel rolt het bellen via 4G voor alle klanten langzaamaan uit. Mocht je dit eerder beschikbaar willen, contacteer onze klantenservice dan even.
Nadat dit in ingeschakeld vanuit onze kant, dien je het op het toestel ook nog even in te schakelen. Dat doe je als volgt:
- Ga op de iPhone naar Instellingen
- Mobiel netwerk
- Opties mobiele data
- Schakel LTE in
- Kies voor gesprekken en data
- of
- Instellingen
- Mobiele Data
- Schakel LTE in
- Kies voor gesprekken en data
- Belangrijk: Start je iPhone nu opnieuw op. Zo ben je er zeker van dat je VoLTE daadwerkelijk aan zet.
- Open het instellingenmenu
- Druk op ‘Verbindingen’
- Druk op ‘Mobiele netwerken’
- Schuif de slider naast ‘Bellen via 4G’ naar rechts
- Belangrijk: Start je Android telefoon nu opnieuw op. Zo ben je er zeker van dat je VoLTE daadwerkelijk uitschakelt.
Groet, Charlie
Simpl
Volgens mij kan je in je (Android) telefoon instellen dat je telefoon bij voorkeur Wifi gebruikt om te bellen.
Hoi @PLou,
Wat vervelend dat de dekking binnenshuis niet voldoende is. In dit gesprek lees je meer over WiFi bellen.
Groetjes, Alexandra
Dag Sanne,
Kun je al een tipje van de sluier oplichten? Ik neem aan dat als VoLTE dit jaar wordt geïntroduceerd er toch al wel een indicatie is of dat bijv. in het 2e, 3e of 4e kwartaal beschikbaar komt?
Dank voor je reactie alvast!
Hoi @Henk6000 ,
Het klopt inderdaad dat Simpel wordt overgenomen. Wij zijn zelf ook al bezig met VoLTE, dit komt in 2021.
Groet, Sanne
Beste allemaal / simpel helpdesk
Ik begreep vandaag dat simpel word overgenomen tmobile. tmobile ondersteunt vowifi. dus nu dan ook eindelijk voor simpel ???
wie gaat hierover bij simpel.nl organisatie ???
is hier uberhaupt iemand mee bezig ????
hoor graag en alvast dank !
gr Henk
Hi @acetrip,
Yes we will inform our customers about this on all our platforms. We will also do this by email as a service message!
Hooi @JVB,
Er is nog geen update beschikbaar omtrent VoWi-Fi. Indien hier verandering in komt, wordt je door ons uiteraard op alle platforms hierover geïnformeerd! 
Groetjes, Alexandra
will I get a notification / email when you update?
in het laatste bericht in deze reeks wordt door Simpel verwezen naar een antwoord van 10 maanden geleden. Er zal ondertussen toch zeker wel wat veranderd zijn.
Wanneer wordt Wifi bellen ondersteund (svp geen doorverwijzing naar een oud antwoord)?
Ik ben recent ook overgestapt om dezelfde reden. Helaas hebben veel nieuwbouw huizen slechte dekking binnen, met name door HR++ glas met metaalcoating. Meestal is de dekking bij de voordeur prima. Voice over WIFI (voWIFI) is de beste oplossing (zie: https://www.bellen.com/mobiel/bellen-via-wifi), of eventueel een Femtocel die Vodafone voorheen aanbood, of een signaalversterker (op de juiste frequentie). Ik ben inmiddels een tevreden Tele2 klant.