Skip to main content

Hallo, waarom zijn mijn maandelijkse abonnements kosten gestegen met €0,86? Ik heb een vast contract voor €10,- per maand en niet €10,86. Dan ben ik aan het einde van het jaar alsnog extra geld kwijt daaraan. 
 

groetjes melvin

Hey @Melvin1991 

Begrijpelijk dat je op onderzoek uitgaat op onze Community!

Zoals @Karin303 al heeft benoemd gaat dit om de inflatie welke toegepast is. Abonnementen die zijn afgesloten of verlengt tussen januari en oktober 2022, hebben hiermee te maken. Hier heb je bericht over ontvangen in de 'Je factuur staat klaar' e-mails van december en januari. Dit is de eerste keer dat wij dit hebben toegepast, eerder hebben wij er altijd voor gekozen dit niet door te berekenen, waar andere providers dit wel al jaren berekenen. Daarom snap ik dat dit als verrassing kan komen!
Geen zorgen, alle nieuwe klanten betalen net zoals jij vorig jaar deed, eerst het normale tarief, maar per volgende 1 januari worden ook zij meegenomen met de inflatie berekening.


Ken je mensen die al klant zijn en nog geen inflatiekosten betalen? Dit zit hem in het feit dat Algemene voorwaarden jaarlijks wijzigen en je als klant hier natuurlijk wel akkoord voor moet geven. Op het moment dat je verlengt met een nieuw contract ga je opnieuw akkoord met de voorwaarden, iedereen die nog niet verlengt heeft na 6 januari 2022, heeft nog geen akkoord gegeven. Zij worden met volgende lichting meegenomen mits zij een contractvernieuwing uitvoeren.
Hier komt bij dat je eerst minimaal drie maanden actietarief betaald moet hebben voordat je als consument te maken mag krijgen met een indexering, wel zo eerlijk!

Fijne dag!

Groetjes,

Janine

Simpel


Dit komt door de inflatiecorrectie die wordt toegepast 


Reageer