Beantwoord

betalen

  • 29 March 2023
  • 3 reacties
  • 265 Bekeken

Waarom moet ik elke maand € 0,86 extra betalen

icon

Beste antwoord door Snowboard 29 March 2023, 09:37

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6

Dat is de inflatiecorrectie.

https://community.simpel.nl/factuur-betalen-8/alles-over-de-jaarlijkse-inflatiecorrectie-bij-simpel-3694

Waarom ik wel en mijn man niet

Reputatie 2
Badge +7

Hey @Corrie Teerds ,

Hele goede vraag!

Zoals @Snowboard al aangeeft gaat het hier om inflatiecorrectie. Abonnementen die zijn afgesloten of verlengt tussen januari en oktober 2022, hebben hiermee te maken. Hier heb je bericht over ontvangen in de 'Je factuur staat klaar' e-mails van december en januari. Dit is de eerste keer dat wij dit hebben toegepast, eerder hebben wij er altijd voor gekozen dit niet door te berekenen, waar andere providers dit wel al jaren berekenen. Daarom snap ik dat dit als verrassing kan komen!
Geen zorgen, alle nieuwe klanten betalen net zoals jij vorig jaar deed, eerst het normale tarief, maar per volgende 1 januari worden ook zij meegenomen met de inflatie berekening.


Ken je mensen die al klant zijn en nog geen inflatiekosten betalen? Dit zit hem in het feit dat Algemene voorwaarden jaarlijks wijzigen en je als klant hier natuurlijk wel akkoord voor moet geven. Op het moment dat je verlengt met een nieuw contract ga je opnieuw akkoord met de voorwaarden, iedereen die nog niet verlengt heeft na 6 januari 2022, heeft nog geen akkoord gegeven. Zij worden met volgende lichting meegenomen mits zij een contractvernieuwing uitvoeren.
Hier komt bij dat je eerst minimaal drie maanden actietarief betaald moet hebben voordat je als consument te maken mag krijgen met een indexering, wel zo eerlijk!

Voor jullie specifiek zal het dus zo zijn dat je man per volgende 1 januari te maken zal krijgen als hij opnieuw verlengt heeft.

Fijne dag!

Groetjes,

Janine 

Simpel


 

 

Reageer