Beantwoord

Buiten bundel per ongeluk

  • 23 September 2022
  • 3 reacties
  • 356 Bekeken

Mijn zoon is gisteren buiten zijn bundel gegaan. Dit is volledig per ongeluk gegaan. Hij had een hotspot aan en waarschijnlijk is zijn laptop iets gaan downloaden. Nog voordat hij het in de gaten had was er in 15-20 minuten zoveel verbruikt dat hij nu geconfronteerd wordt met een extra rekening van 50 euro!!!

Dit is voor ieder maar zeker voor een kind van 13 veel geld. We hebben direct actie ondernomen door een plafond in te stellen en vandaag met Simpel te bellen. Daar in eerste instantie weinig response.

Graag willen we Simpel vragen om enige coulance in deze. Mijn zoon heeft op geen enkele wijze geprofiteerd van dit extra verbruik maar moet nu wel ineens deze extra kosten (equivalent van vele maanden abonnement) ophoesten. Ik vind de verhouding tussen de reguliere kosten en deze extra verbruikte MB's ook totaal zoek. De inkoopkosten op deze MB's zullen veel lager liggen. Daarom wil ik Simpel vragen om een deel van de extra kosten kwijt te schelden dan wel te crediteren met toekomstige abonnementskosten. Of laat hem deze extra MB's tegen het reguliere uitbreidingstarief inkopen. 

We zijn al jarenlang klant en hebben net het contract ook weer voor 2 jaar verlengd. Het zou jammer zijn wanneer ons goede gevoel bij Simpel op deze manier wordt beïnvloed. Een jongen van 13 maakt een kleine fout en wordt nu direct geconfronteerd met een rekening waardoor hij weken/ maandenlang geen zakgeld meer krijgt. Dat kan toch niet de bedoeling zijn. Graag een klantvriendelijke oplossing!!

 

BVD

 

Willem van Kasteren
 

icon

Beste antwoord door Charlie 27 September 2022, 11:05

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Ik kan alleen doorverwijzen naar de klantenservice,  vanaf het forum is  dat helaas niet te regelen. Ik neem aan dat het abonnement op Uw naam staat en niet op naam van een 13 jarige. U bent dus verantwoordelijk  voor de kosten. Goed dat u nu alsnog een plafond ingesteld hebt. Misschien  dat een medewerker van Simpel  een oplossing  voor u heeft, ik hoop het voor U.....

Reputatie 6

Behalve het advies van @Karin303 en wat u inmiddels hebt gedaan wil ik u adviseren om er met uw zoon over te praten dat de telefoon als hotspot en een laptop alleen al veel risico's met zich meebrengt om veel te gebruiken van de internetbundel. Het kan echt hard gaan met een laptop. 

Het is veel beter om het (eigen) wifi netwerk te gebruiken.

Succes met de klantenservice! 

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Willemvk,

 

Zoals Karin en Snowboard aangeven, kunnen wij op basis van dit forum geen gegevens controleren en/of nagaan of een coulance mogelijk is. Daarom wil ik je verwijzen naar onze klantenservice.

 

Verder is het begrijpelijk dat je kosten wilt voorkomen. Het is dan ook een goede zet om het Plafond in te stellen. Daarnaast versturen wij een sms bij 80% en 100% verbruik van de bundel. Deze worden naar het telefoonnummer van het abonnement verstuurd. Pas na de 100% verbruik melding maak je kosten. Dit bedraagt 15 cent per MB, wat snel kan oplopen.

 

Hopelijk kom je in aanmerking voor een coulance en blijft het bij dit eenmalige incident! 

 

Groet, Charlie

Simpel

Reageer