Beantwoord

extra kosten?


Sinds januari betaal ik 0,86 meer voor mijn abonnement.  Kunt u mij vertellen waarom dat is?

icon

Beste antwoord door Snowboard 30 March 2023, 22:20

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 2
Badge +7

Hey @h.dronkers & @Snowboard 

Dankjewel voor je altijd-scherpe-oog Snowboard!

Zoals je aangeeft Harry, heb je inderdaad een contract afgesloten, maar bij dit contract horen natuurlijk wel voorwaarden. Op het moment dat je het contract afsluit en akkoord gaat met deze voorwaarden, zijn deze van kracht op jouw abonnement. 

Je vraagt waarom jij nog 8 GB hebt en niet de huidige bundelinhoud van 14 GB. Ons aanbod wijzigt regelmatig, daarom komt het soms voor dat klanten die nu mogen verlengen of een contract afsluiten, een voordeligere bundel hebben dan jij destijds hebt afgesloten. De klanten die vóór jou hebben verlengt kregen bijvoorbeeld ook een lagere bundel inhoud, en zo voort. Mocht je meer data nodig hebben, kan je wel via de Mijn Simpel pagina onder het kopje Abonnement jouw bundels aanpassen naar een van de reguliere bundels.

Wanneer je weer aan de beurt bent om te verlengen, krijg je ongetwijfeld een mooie deal!

Fijne dag!

Groetjes,

Janine

Simpel

Reputatie 6

Correctie. 

Hi @Noor er wordt volgens mij een andere  vraag gesteld.

 

Reputatie 6

Hi @Noor  

Soms helpt het als je goed leest of tussen de regels door leest. 🙂 Er wordt volgens mij een vraag gesteld. 

@h.dronkers ik geloof dat je het op een andere manier mag zien. De provider kan een inflatiecorrectie doorvoeren die in de algemene voorwaarden staat vermeld waarmee je akkoord bent gegaan. Msar jij bent als gebruiker verantwoordelijk voor de keuze van de bundels. Simpel mag ze wel aanbieden maar mag niet jouw bundels wijzigen. 

Reputatie 2
Badge +7

Hi @h.dronkers,

Goed dat je het even navraagt. 

Dit soort correcties kunnen namelijk enkel achteraf in rekening worden gebracht en niet vooraf. Er wordt namelijk gekeken naar het maandbedrag wat je in de maand juni betaalt in de voorafgaande jaar. 
Op basis van hiervan wordt de inflatie correctie berekend. Uiteraard kan je meer informatie hierover vinden op de website van het CBS. Zij bepalen namelijk hoe hoog de inflatie wordt per jaar. 

Groet, Noor 
Simpel
 

Hallo Simpel,

 

Deze verhoging is allemaal leuk en aardig maar we hebben een contract……..

Waarom heeft Simpel mijn 8 GB niet gelijk veranderd naar die 14GB die ervoor staat voor mijn 10 EH 10,86?

 

Mvg Harry

Reputatie 2
Badge +7

Hey @anton.bouma ,

Super jammer dat je er zo over denkt.

Ik begrijp je wel, het is immers de eerste keer in 16 jaar dat we dit hebben moeten doorvoeren. Ik begrijp dat je uitgaat van een vast maandbedrag, maar op het moment dat je een contract afsluit, behoren daar immers voorwaarden bij. Een contract aangaan heeft natuurlijk meerdere kanten. In deze voorwaarden staat dat inflatie doorberekend kan worden op je abonnement. Alle nieuwe klanten betalen net zoals jij vorig jaar deed, eerst het normale tarief, maar per volgende 1 januari worden ook zij meegenomen met de inflatie berekening.

Los hiervan wijzigt ons aanbod regelmatig, daarom komt het soms voor dat klanten die nu mogen verlengen of een contract afsluiten, een voordeligere bundel hebben dan jij destijds hebt afgesloten. Wanneer je weer aan de beurt bent om te verlengen, krijg je ongetwijfeld een mooie deal!

Uiteindelijk krijgt iedereen te maken met de inflatiecorrectie. Op het moment dat je opnieuw zou verlengen, ga je weer de actieprijs betalen. 

Fijne dag!

Groetjes,

Janine

Simpel

Ben echt niet gelukkig met deze graaiactie van Simpel het goede gevoel is weg.

Mensen gaan een contract aan en gaan het niet leuk vinden als dit eenzijdig aangepast wordt, ook al staat ergens in de voorwaarden dat dit mag.

Het is gewoon graaien  want nieuwe klanten krijgen veel meer voor 10 euro, einde voor de relatie tussen Simpel en mij jammer was een paar jaar prima.

Reputatie 2

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/mag-je-provider-zomaar-de-prijs-van-een-abonnement-verhogen?utm_source=20230403_Kassa&utm_medium=email&utm_campaign=Kassa&utm_content=Kassa

Reputatie 2
Badge +7

Hi @Evelyn Aarts,

Dit betreft inderdaad de inflatie correct zoals @Snowboard aangeeft. 

Lees vooral even de gelinkte topic door. Mocht je nog vragen hebben betreft de inflatie dan kan je altijd contact opnemen met onze klantenservice. 

Groet, Noor 
Simpel

Reputatie 6

Hi @Evelyn Aarts  

Dat is de inflatiecorrectie wat in de algemene voorwaarden staat waarmee je akkoord bent gegaan.

 

Reageer