Beantwoord

Hoge rekening door data buiten de bundel

  • 30 April 2023
  • 7 reacties
  • 466 Bekeken

Badge

Opeens een rekening van 83 euro gekregen

Voor 550mb buiten de bundel

Geen mail gekregen heb al 8 jaar een abonnement bij simpel

Nooit over de bundel heen altijd 1 gb over

En nu dit

Geen mail gekregen wat wel in de voorwaarden staat heel raar dit

Is ook nog in een periode geweest dat ik op wifi zat in een horecagelegenheid 

Dit ruikt naar oplichting als 1 g b 150 euro kost buiten je bundel om

Bedrag komt overeen met wat ik in 1 jaar voor het abonnement betaal

Absurd dit

 

icon

Beste antwoord door Noor 3 May 2023, 13:55

Bekijk origineel

7 reacties

Badge

Ook hier weer kosten buiten de bundel en melding na de kosten verstuurd. 

6000 mb verbruik terwijl hij ligt te slapen….

Ongekend. Ben er wel klaar mee met Simpel. Wel erg Simpel om zo je geld te verdienen.

 

Check even in de instellingen van je telefoon of het klopt, misschien zijn er apps over data geüpdatet of luisterde je per-ongeluk muziek of podcast via data inplaats van deze te hebben gedownload

Badge

Opeens een rekening van 83 euro gekregen

Voor 550mb buiten de bundel

Geen mail gekregen heb al 8 jaar een abonnement bij simpel

Nooit over de bundel heen altijd 1 gb over

En nu dit

Geen mail gekregen wat wel in de voorwaarden staat heel raar dit

Is ook nog in een periode geweest dat ik op wifi zat in een horecagelegenheid 

Dit ruikt naar oplichting als 1 g b 150 euro kost buiten je bundel om

Bedrag komt overeen met wat ik in 1 jaar voor het abonnement betaal

Absurd dit

 

In openbaar WiFi moet je vaak even akkoord geven via je Browser, anders blijf je op Data internetten.

 

Als je een Android telefoon hebt kun je op de volgende zien welke apps hoeveel MByte of GByte hebben verbruikt:

 

Swype van boven naar beneden → tik op tandwieltje rechts boven →verbindingen → gegevens verbruik.

 

Hier kun je ook voor je eigen veiligheid een datalimiet instellen, check op je factuur je facturatie cyclus. Let op, de komma tussen heel getal & decimaal moet hier een punt zijn.

 

Ben je zo geholpen?

Reputatie 1
Badge +8

Hi @Anneke1986 

 

Jammer dat je dit zo ervaart!

 

Wij zijn zoals jij waarschijnlijk weet een budgetprovider. Bepaalde diensten en services vallen daardoor buiten je bundel, neem bijvoorbeeld het bellen vanuit NL naar het buitenland, of het gebruiken van internet nadat je bundel op is. Ook de werking van diensten wordt hierin meegenomen. Op deze manier blijft het voor Simpel mogelijk om de bundels zo goedkoop mogelijk te houden, wel zo prettig!

 

Een fijne dag verder!

 

Groet, Damien
Simpel

Het is een verdienmodel van Simpel om extreem hoge buiten bundel tarieven te rekenen. Binnen enkele minuten internetten buiten de bundel kreeg ik een rekening van €50 en werden die diensten daarna geblokkeerd. Je verwacht bij een paar minuten internetgebruik misschien een euro aan extra kosten maar 50 euro vind ik echt te ver gaan.

Het lijkt mij eerlijker om iets redelijkere prijzen te hanteren buiten de bundel. 

Reputatie 1
Badge +8

Hi @Stephan de Jong 

 

Dankjewel voor je feedback!

 

Zoals mijn collega @Noor aangaf, hebben we helaas geen inzicht in, of invloed op jouw verbruik. Het verbruik in jouw telefoon kan je zelf beperken door in jouw telefoon jouw data uit te zetten, te beperken of per app in te stellen. Als er 6000 MB wordt gerekend, heeft jouw simkaart dit verbruik in jouw telefoon geregistreerd. Wij kunnen en mogen niet zomaar ongebruikte MB's van jouw bundel af halen, dat zou natuurlijk erg oneerlijk zijn.

Je kan met apps zoals My Data Manager inzicht houden op jouw verbruik, en daardoor rekening houden met welke apps een bepaald verbruik hebben. Bij veel Android telefoons kan je dit ook in de instellingen terughalen. Je kan op internet per type toestel opzoeken hoe je dit kan terughalen in de telefoon.

 

Een hele fijne dag verder!

 

Groet, Damien
Simpel

Ook hier weer kosten buiten de bundel en melding na de kosten verstuurd. 

6000 mb verbruik terwijl hij ligt te slapen….

Ongekend. Ben er wel klaar mee met Simpel. Wel erg Simpel om zo je geld te verdienen.

 

Reputatie 2
Badge +7

Hi @Jurrien Streutker

Vervelend om te lezen dat je buitenbundel kosten hebt gemaakt met het internet en het ervaart als oplichting. Voordat wij extra kosten in rekening brengen sturen we onze 80% en 100% waarschuwing sms'jes. Na het ontvangen van de 100% sms wordt het buiten bundel tarief gehanteerd. Je betaalt per MB buiten de bundel € 0,15 cent. Onze tarieven vind je uiteraard terug op onze tarievenlijst. Hiermee ben je wel mee akkoord gegaan toen je het abonnement bij ons hebt 
 

Vanwege privacy regelingen is het voor ons niet mogelijk om exact in te zien waar je MB's aan verbruikt zijn. Wij mogen enkel bijhouden op welke momenten je verbruik begint en stopt en hoeveel daarbij verbruikt wordt. Ik raad je aan om de instellingen van je telefoon te controleren. Wellicht dat je daar terug kan zien welke app(s) er qua verbruik uitspringt. Je kan ook apps zoals datatracker/datamanager downloaden om hier mee zicht in te krijgen. Je kan ook nakijken of wifi-assistentie/snelle netwerkwissel aanstaat op je toestel. Als dit het geval is, kan er gebruik worden gemaakt van je mobiele data wanneer je wifi verbinding zwak is. 

Overigens is het altijd mogelijk dat er een datasessie wordt opgestart indien jouw mobiele gegevens aan staat. Er lopen allerlei processen op de achtergrond waar ook dataverbruik bij komt kijken. Hier hoef je niet per se iets voor te doen op het toestel. Het is daarom aan te raden om jouw mobiele gegevens uit te schakelen als je het niet meer nodig hebt. Zo bespaar je ook op jouw MB's en voorkom je dat er onnodig MB's van jouw bundel wordt afgeschreven.  Om hoge buitenbundel kosten te voorkomen is het raadzaam om via Mijn Simpel een Plafond in te stellen. 

Mocht je nog vragen hebben betreft deze factuur dan kan je mij altijd een privé bericht sturen.

Groetjes, Noor
Simpel

Reageer