Beantwoord

Spook verbruik mb's met dito hoge kosten

  • 1 May 2023
  • 1 reactie
  • 155 Bekeken

Vanmiddag om 14:16u kreeg ik een sms je dat ik 80 % van mijn internetbundel had verbruikt. Daarna direkt een sms dat ik 100% had verbruikt. Om 14:20 een sms dat mijn simkaart was geblokkeerd omdat ik 507 Mb buiten mijn bundel had gebruikt?? Ik stond op dit moment in een winkel te betalen en deed even mijn bundel aan om mijn kaart te laten scannen.

Ik heb al jaren een bundel van 250 Mb en kom nooit over mijn bundel heen. Om mijn simkaart te deblokkeren moest ik 40 euro als voorschot betalen. Ik heb dit maar gedaan om mijn telefoon weer te kunnen gebruiken.

Ik heb telefonisch contact gehad, maar er werd gezegd dat ze pas kunnen zien wat er mis is gegaan, als de factuur is opgemaakt. 

Nu lees ik dat ik niet de enige ben met een buitensporige MB gebruikt met dito hoge rekening. !!!

Ik hoop dat als ik mijn factuur heb, en weer bel, dat dit wordt recht gezet, anders zal ik via een andere wek een klacht indienen.

icon

Beste antwoord door Noor 3 May 2023, 14:14

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 2
Badge +7

Hoi @viswoman88

Welkom op onze community! 

Vervelend om te lezen dat je buitenbundel kosten hebt gemaakt. Voordat wij extra kosten in rekening brengen sturen we onze 80% en 100% waarschuwing sms'jes. Na het ontvangen van de 100% sms wordt het buiten bundel tarief gehanteerd. Je betaalt per MB buiten de bundel € 0,15 cent. Dit staat ook aangegeven in onze tarievenlijst welke je mee akkoord bent gegaan toen je het abonnement bij ons hebt afgesloten zoals elke klant. Dit heeft dus echt te maken hoe je het internet hebt gebruikt omdat er een actieve verbinding is geweest met het internet.
 

Vanwege privacy regelingen is het voor ons niet mogelijk om exact in te zien waar je MB's aan verbruikt zijn. Wij mogen enkel bijhouden op welke momenten je verbruik begint en stopt en hoeveel daarbij verbruikt wordt. Ik raad je aan om de instellingen van je telefoon te controleren. Wellicht dat je daar terug kan zien welke app(s) er qua verbruik uitspringt. Je kan ook apps zoals datatracker/datamanager downloaden om hier mee zicht in te krijgen. Je kan ook nakijken of wifi-assistentie/snelle netwerkwissel aanstaat op je toestel. Als dit het geval is, kan er gebruik worden gemaakt van je mobiele data wanneer je wifi verbinding zwak is. 

Overigens is het altijd mogelijk dat er een datasessie wordt opgestart indien jouw mobiele gegevens aan staat. Er lopen allerlei processen op de achtergrond waar ook dataverbruik bij komt kijken. Hier hoef je niet per se iets voor te doen op het toestel. Het is daarom aan te raden om jouw mobiele gegevens uit te schakelen als je het niet meer nodig hebt. Zo bespaar je ook op jouw MB's en voorkom je dat er onnodig MB's van jouw bundel wordt afgeschreven.  Om hoge buitenbundel kosten te voorkomen is het raadzaam om via Mijn Simpel een Plafond in te stellen. Meer handige tips om onnodige internet verbruik te voorkomen vind je terug op onze website.

Zodra de factuur online staat kan je uiteraard contact met ons opnemen. Er kan dan gekeken worden en of wij jou gedeeltelijk tegemoet kunnen komen. 

Groetjes, Noor 
Simpel

Reageer