Beantwoord

Tenonrechte betalen voor extra SMS verzenden naar het buitenland

  • 8 April 2023
  • 1 reactie
  • 109 Bekeken

Geachte heer/ mevrouw,

Tot mijn verbazing tref ik in mijn laatste factuur dat ik op één dag 65 sms’s heb gestuurd naar Zweedse nummers.

Het lijkt me dat mijn nummer is gebruikt door anderen. Het verzenden van de sms’s vond plaats binnen seconden en naar bijna gelijke nummers.

 

Graag verzoek u dit te onderzoeken daar ik deze sms-en niet heb verzonden. Ik wil graag dat Simpel de extra kosten crediteert op de volgende factuur.

 

Met vriendelijke groeten

icon

Beste antwoord door Janine 11 April 2023, 16:24

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 2
Badge +7

Hey @Elimiro17 

Welkom op onze Community!

Super vervelend dat dit gebeurd is. 

Ik ben bang dat dit gaat om zogeheten Flubot fraude. Bij dit type fraude worden er, zonder dat je ervan op de hoogte bent, door een app of software op je toestel sms'jes naar het buitenland verstuurd. Deze sms'jes zijn niet altijd zichtbaar in het overzicht van verzonden en ontvangen sms'jes in je toestel. Voor meer informatie, uitgebreide uitleg over Flubot, de vervolgstappen én hoe je het kan voorkomen, verwijs ik je graag naar de volgende link:  https://www.simpel.nl/phishing-flubots  

Simpel heeft geen inzage op de apps of software die op het toestel van de klant staan. Daarom kunnen wij als provider jammer genoeg niet achterhalen welke app of software de sms'jes heeft verstuurd.   

Wil je samen het een en ander doorlopen en even naar de kosten kijken? Neem dan even contact met ons op, we helpen je graag verder.

Fijne dag!

Groetjes,

Janine

Simpel

Reageer