Skip to main content

Ik gebruik mijn nieuwe simpel sim voor 1 ding, namelijk voor internet op 1 pc die ik voornamelijk voor 1 ding gebruik.

Gisteren zette ik die pc aan en hoorde ik vanuit een andere kamer dat  mijn internet er opeens mee kapte. Ik had recent mijn verbruik gecheckt en wist dat ik nog genoeg tegoed had, heb online gemeld dat het netwerk van T-Mobile plat lag. Dat gebeurt soms.

Vanochtend had ik nog steeds geen verbinding. Wél kon ik in de simpel account waar tot mijn stomme verbazing stond dat ik een factuur van 50 euro had. Ik klikte op uitleg en daar stond dat het om 50 cent ging. Tikfout? Ik heb nog even verder gekeken en het bleek dat het om hoog verbruik gisteren ging. Was er misschien een update geweest? Gecheckt. Nee. Dit kan dus niet. Ik heb mijn simkaart ogenblikkelijk geblokkeerd. 

Ook plafond ingeschakeld.

 

Hoe nu verder?

Hi @ZieZoSimples 

 

Welkom op ons forum.

 

Ik begrijp dat je bent geschrokken van zo'n rekening!

Vanwege privacy regelingen is het voor ons niet mogelijk om exact in te zien waar je MB's aan verbruikt zijn. Wij mogen enkel bijhouden op welke momenten je verbruik begint en stopt en hoeveel daarbij verbruikt wordt. Ik raad je aan om de instellingen van je telefoon te controleren. Wellicht dat je daar terug kan zien welke app(s) er qua verbruik uitspringt. Je kan ook nakijken of wifi-assistentie/snelle netwerkwissel aanstaat op je toestel. Als dit het geval is, kan er stiekem gebruik worden gemaakt van je mobiele data wanneer je wifi verbinding zwak is.  

Overigens is het altijd mogelijk dat er een datasessie wordt opgestart indien je toestel aan staat. Er lopen allerlei processen op de achtergrond waar ook dataverbruik bij komt kijken. Hier hoef je niet per se iets voor te doen op het toestel.

Goed om te lezen dat je al een plafond hebt ingesteld! Dit voorkomt in ieder geval verbruik buiten de bundel om. Ik raad je af om de aanbetaling te doen van €40 uit de mail. Dit zorgt er namelijk voor dat jouw limiet wordt verhoogd, en dat willen we natuurlijk niet. Je kan het beste even contact opnemen om de simkaart te deblokkeren, en daarna een MB-aanvuller aanschaffen voor de laatste periode tot je nieuw tegoed krijgt.

 

Succes, en een prettige dag verder!

 

Groet, Damien
Simpel


Reageer