Beantwoord

Ineens melding MB op

  • 3 March 2023
  • 8 reacties
  • 460 Bekeken

Goeiemorgen allemaal,

Heb een vraag . Heb een klein abonnementje omdat ik bijna altijd thuis ben . Nog nooit is er iets van het abonnement op gebruikt . Nu ineens zijn de MB’S op . Kan natuurlijk bij kopen …maar heb geen idee waar het aan opgegaan is ? Hebben jullie een idee ? 

icon

Beste antwoord door Janine 3 March 2023, 13:41

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Het kan zijn dat er een zwakke WiFi is en je telefoon overschakeld naar netwerk. Zet als je dat niet wilt bij instellingen mobiele gegevens helemaal uit. Heb je wel voor 50 cent per maand het plafond ingesteld? Hoop het wel want anders kan het buitenbundelplaatje duur uitvallen. Wacht even de factuur af  hopelijk verschaft dat wat duidelijkheid. Kan een update zijn geweest of iets dergelijks..Nogmaals schakel je mobiele gegevens uit als je ze nauwelijks gebruikt

Reputatie 6

Goeiemorgen allemaal,

Heb een vraag . . . Nu ineens zijn de MB’S op . Kan natuurlijk bij kopen …maar heb geen idee waar het aan opgegaan is ?

​​​​

Hebben jullie een idee ? 

Goeiemorgen @Mieke de Zeeuw 

Wat voor telefoon heb je? Vaak kun je in de telefoon zien wat/welke apps dataverbruik heeft veroorzaakt. Anderen, de provider kan en mag dat niet zien. 

Reputatie 2
Badge +7

Hey @Mieke de Zeeuw 

Welkom op de Community!

Super vervelend dat je MB's verdwijnen als sneeuw voor de zon. Zoals @Snowboard aangeeft kunnen en mogen we niet inzien waar je data aan verbruikt wordt. Wij mogen enkel bijhouden op welke momenten je verbruik begint en stopt en hoeveel daarbij verbruikt wordt. Ik raad je aan om de instellingen van je telefoon te controleren. Wellicht dat je daar terug kan zien welke app(s) er qua verbruik uitspringt. Je kan ook apps zoals datatracker/datamanager downloaden om hier meer zicht in te krijgen. Je kan ook nakijken of wifi-assistentie/snelle netwerkwissel aanstaat op je toestel. Als dit het geval is, kan er stiekem gebruik worden gemaakt van je mobiele data wanneer je wifi verbinding zwak is. Zie ook deze pagina voor meer tips en tricks.


Overigens is het altijd mogelijk dat er een datasessie wordt opgestart indien je toestel aan staat. Er lopen allerlei processen op de achtergrond waar ook dataverbruik bij komt kijken. Hier hoef je niet per se iets voor te doen op het toestel, technologie hé 🙃

Onze Superster @Karin303 gaf al eventjes een paar tips, waaronder het Plafond. Om buitenbundelkosten te voorkomen is het wellicht een idee om een Plafond in te stellen. Het Plafond is een dienst dat ervoor zorgt dat je niet meer voor verrassingen komt te staan. Je stelt het Plafond in via Mijn Simpel op een zelf gekozen limiet vanaf €10,00. Je kan daarna nooit kosten maken buiten dit limiet. Meer informatie vind je op je persoonlijke Mijn Simpel pagina. 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Fijne dag!

Groetjes,

Janine

Simpel

Sorry beste @Karin303 En Janine , Heb er totaal geen verstand van ! En jullie reactie zijn en in inbox maar ook in Spam terecht gekomen , maar dan met een ander tekentje ervoor . Dus durfde niets te openen . Heb een iPad en iPhone 8 , en geen verstand van beide . Heb een klein abonnement om alleen te gebruiken als ik een enkele keer buiten bereik van WiFi thuis ben . Heb MS en lig veel op bed . Maar moet wel altijd bereikbaar zijn . Heb een plafond al van het begin . Wel hebben wij in dit huis heel vaak dat internet wegvalt ( Ziggo).  Heb in al de tijd dat met dit kleine abonnement nog nooit bel minuten opgemaakt eigenlijk van alles heel weinig . Daarom was het vreemd dat het plafond ( gelukkig 🍀) twee keer waarschuwende . Heb inmiddels maar voor €7 bijgekocht . Want zonder is maar niks .

Groetjes , 

Mieke 

Reputatie 6
Badge +9

Hoi Mieke,

 

Als je internet vaker wegvalt zit je dus zonder WiFi,  dan schakelt je telefoon automatisch over naar je abonnement( bundel) Ik heb zelf geen IPhone  en weet dus even niet hoe je je toestel zo kan instellen dat het automatisch overschakelen voorkomen wordt. Iemand anders kan je hiermee vast verder helpen…

Goed om te horen dat je een plafond  hebt ingesteld....Misschien eens overwegen om bij een  verlenging een groter abonnement te nemen??? Steeds bij moeten kopen is duurder

 

Groetjes Karin

Reputatie 6

Hoi Mieke,


Als je internet vaker wegvalt zit je dus zonder WiFi,  dan schakelt je telefoon automatisch over naar je abonnement( bundel) Ik heb zelf geen IPhone  en weet dus even niet hoe je je toestel zo kan instellen dat het automatisch overschakelen voorkomen wordt.

 

Groetjes Karin

Dan zet je de wifi assistent uit op een IPhone.

Apple support.

Reputatie 6

Sorry beste @Karin303 En Janine , Heb er totaal geen verstand van !

Heb een iPad en iPhone 8 , en geen verstand van beide .

Heb inmiddels maar voor €7 bijgekocht . Want zonder is maar niks .

Groetjes , 

Mieke 

Hallo @Mieke de Zeeuw 

Een erg vervelende situatie die ziekte MS, sterkte. 

Ga eens op je IPhone via de instellingen (tandwieltje) naar mobiele netwerken.  Als je het schuifje op aan zet krijg je te zien welke apps dataverbruik hebben in KB, MB en GB (groot, groter grootst). 

Blader naar beneden. 

Per app kun je mobiel data uitzetten met het schuifje dat er achter staat. Controleer dus wat uit mag van jou. 

Installeer ook een datamanager app via de app store en stel die goed in per maand. Controleer ook hoe de app store is ingesteld (instellingen) qua updates. Dus niet automatisch maar handmatig. Waarbij jij bepaalt welke apps geüpdatet worden. 

Dataverbruik tips.

Aangezien internet regelmatig wegvalt in huis zou ik je aanraden contact op te nemen met Ziggo. 

Heeft dit jou geholpen? 

Reputatie 6

Misschien is het ook goed om even te vertellen dat wanneer je toegang hebt op je telefoon en de startpagina is geopend om even met je vinger van boven naar beneden te gaan op je scherm. Dan zie je sneltoegang tot bijvoorbeeld wifi en mobiel dataverkeer (symbolen). Met het mobiel verkeer symbool kun je mobiel data uit of aanzetten wanneer nodig. 

Reageer