Applicatie meldingen

  • 6 April 2024
  • 17 reacties
  • 216 Bekeken

Sinds gisteravond heb ik de simkaart van simpel in mijn telefoon. Nu is mij opgevallen dat als er een appje komt ik wel het geluid hoor van binnenkomst van de app. ik zie bovenin het scherm het whatsappicoon en een stukje van het bericht en vervolgens het whatsteken bovenin het scherm. maar het groene icoon gaf eerder aan hoeveel berichten er ongelezen stonden.

Nu moet ik maar raden of er iets binnenkomt of maar elke keer controleren? messenger heeft hetzelfde probleem. simpel geeft aan dat de apps of de telefoon verantwoordelijk hiervoor zijn. er zijn geen updates geweest en mijn telefoon is al eens opnieuw opgestart. wie heeft een tip?

 

Snowboard 16 dagen geleden

Nijntje2013, 

Lees deze faq van WhatsApp maar even dan kun je het zelf regelen wat betreft back-up. 

 

https://faq.whatsapp.com/481135090640375/?locale=nl_NL&cms_platform=android

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 6

Ik zou even bij instellingen, apps [ bij de genoemde apps met problemen ] bij opslag​ cache legen en gegevens wissen. Daarna zul je de accounts weer even moeten activeren. Vermoedelijk is het probleem dan opgelost. 

ik heb de cache gewist, maar welke gegevens worden dan gewist? er staat alle bestanden, instellingen, accounts en databestanden enz!

 

Reputatie 6

Dat is precies wat ik al schreef. De accounts zul je opnieuw moeten activeren. Ik weet niet of je een back-up van WhatsApp chats kunt instellen. Maar heb je een back-up dan kun je na verificatie van je 06 weer de geschiedenis herstellen. Mogelijke fouten in de apps zijn dan hersteld. Gegevens worden dan opnieuw geschreven na eerder gegevens wissen. 

Verder is het goed om de telefoon elke dag minstens een 20 minuten uit te zetten. 

 

Reputatie 2
Badge +7

Hi @Nijntje2013, dat is vervelend! 

Wij kunnen helaas niet in jouw abonnement zien wat dit probleem veroorzaakt gezien dit inderdaad een toestel of app gerelateerd probleem is. 
Hopelijk heb je wat aan de tip van @Snowboard 😀 En anders kan je even controleren in de instellingen van de app of je de mogelijkheid hebt om de melding instellingen aan te passen! 
 

Hopelijk is het probleem snel opgelost. 

Fijne dag! 

Groetjes, Noor 
Simpel

het is ook niet alleen whatsapp. als ik een sms krijg zou je normaal bij het icoontje een 1 zien dat er een sms binnen is. hetzelfde geldt dan voor whatsapp! ook een melding voor fb of voor instagram is niet aan het icoontje te zien. komt daar iets binnen is niet te zien dat er iets binnen is gekomen.

ik heb gecontroleerd of de instellingen kloppen, die staan goed. daar is verder niks aan te veranderen. ik heb fb eens verwijderd en messenger. vervolgens fb weer opnieuw geinstalleerd, maar dit heeft totaal niks geholpen.

 

ik ga morgen naar de zaak waar ik ook de mobiel heb gekocht en laat hun daar eens naar kijken,

Reputatie 6

ik ga morgen naar de zaak waar ik ook de mobiel heb gekocht en laat hun daar eens naar kijken,

Goede keuze!  Ik ga er vanuit dat je gekeken hebt bij instellingen op de telefoon naar meldingen? 

Succes! 

ik heb al overal gekeken, alle instellingen gecontroleerd en ze staan allemaal aan. fb en messenger verwijderd en fb opnieuw geinstalleerd. het blijft hetzelfde

Hi @Nijntje2013,

 

Vervelend dat je naar aanleiding van bovenstaande tips nog altijd geen antwoord hebt gevonden! 

Ik wil graag even kijken of ik in overleg met andere collega's tot een oplossing kan komen. Echter zie ik niet terug wat voor toestel je gebruikt. Kun je dit doorgeven?

 

Alvast bedankt! 

 

Groet, Dounia

Simpel

Samsung A34 5G

Reputatie 6

Normaal gesproken zou je als je gedaan hebt wat ik zei en regelmatig alle apps sluit, 3 streepjes linksonder startscherm, moeten zien dat het gewoon werkt zoals het hoort. 

Snowboard,

Ik sluit regelmatig alle apps, en in de nacht zet ik de telefoon uit dmv de knop aan de zijkant. Of er een backup ingesteld is vwb whatsapp weet ik zo niet. Van bijvoorbeeld facebook heb ik de app al verwijderd, telefoon opnieuw opgestart en opnieuw geinstalleerd. Maar dat helpt niks.

Bij de zaak waar ik de telefoon heb gekocht werd gezegd dat bij de volgende update alles goed zou komen

Reputatie 6

Nijntje2013, 

Lees deze faq van WhatsApp maar even dan kun je het zelf regelen wat betreft back-up. 

 

https://faq.whatsapp.com/481135090640375/?locale=nl_NL&cms_platform=android

@Nijntje2013 

Inmiddels hoop ik dat het probleem natuurlijk opgelost is!

Helaas komen wij er niet achter wat hier de oorzaak van is.😓
Heb je al wat gehoord van de telefoonwinkel? Zo ja, dan zijn wij erg benieuwd naar de oorzaak.

 

Groet, Dounia
Simpel

 

hallo Snowboard,
ik heb laatst een backup gemaakt en alle instellingen gereset. dit heeft niet geholpen. verder is mijn probleem bij samsung members aangekaart. alleen moest ik een bepaalde instelling controleren die ik niet vond op mijn mobiel:

Instellingen > Toepassing > Menu - pictogram rechtsboven > speciale toegang > toegang van melding toestaan > controleer een uit-huis aan/uit. 
Dounia, de telefoonwinkel heeft de instellingen gecontroleerd en aangegeven dat een nieuwe update het probleem zou moeten oplossen en anders moest ik weer langskomen. de update heeft dus niet geholpen. alleen wegens ziekte kon ik niet nog eens langsgaan, 

Reputatie 6

 

Toch nog even een kleine controle. All eerder aangegeven maar nu wat beter omschreven door mij. 

Staat bij instellingen, meldingen,  app meldingen. 

WhatsApp en Messenger ingeschakeld? 

 

ja, die staat ingeschakeld

Reageer